More stories

Premium

Tiqets bundelt krachten met branchegenoot Ticketbar

Online ticketplatform Tiqets gaat voor hun portfolio van musea en attracties samenwerken met Ticketbar. Ticketbar heeft sinds hun lancering in 2009 een sterke positie in de museum- en attractiesector.

E-commerce
Premium

Sony sluit webwinkels van oudere spelcomputers

Sony gaat de online winkels van zijn oudere spelcomputers Vita en PSP sluiten. Deze consoles waren al niet meer leverbaar.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: ‘Social commerce komt eraan’

Shoppen in social apps, al dan niet ondersteund met live video, komt eraan. In China begint het gewoon te worden, de techplatformen beginnen het te ondersteunen.

E-commerce

‘Wekenlang drukker dan Black Friday’: hoe HEMA inspeelde op enorme online groei

Winkelketen HEMA zag -ook na de eerste lockdown- traditionele shoppers veranderen in online shoppers. En dat vroeg om aanpassingsvermogen van het bedrijf. 

Coronacrisis
Premium

Emerce Retail: Hunkemöller test winkelen via videobellen

Hunkemöller test in Nederland het winkelen via videobellen in geselecteerde filialen. Zo kun je door persoonlijk contact met een lingerie expert je favoriete artikelen zien vanuit het comfort van je eigen huis. Dat vertelt Alexandra Legro (Hunkemöller) op Emerce Retail.

Retail

Identificeer de kansen die headless commerce biedt

Er is veel hype rondom headless commerce. Dit eBook legt je daarom uit wat het is en wat jij er mee kunt.

E-commerce
Premium

Europese online verkopen Nike: +60%

De maker van sportkleding Nike wordt steeds minder afhankelijk van wederverkopers. De eigen kanalen winnen met sprongen terrein. In Europa zag de fabrikant zijn digitale verkopen met 60% stijgen.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: ‘Klantgedrag kan definitief veranderen’

De gevolgen van gesloten winkels en het veranderend consumentengedrag kunnen nog moeilijk worden ingeschat. Dat blijkt uit een tafelgesprek op Emerce Retail met directeur Frank Quix van Q&A en retailcollega Aron Lewis van schoenenketen vanHaren.

Retail
Premium

Emerce Retail: ‘Kijk serieus naar New Retail’

Op de oude voet retail bedrijven zoals we gewend waren te doen is niet erg slim. Dat zegt Harry Bijl van belangenorganisatie InRetail in een tafelgesprek op Emerce Retail, waarvan de presentaties vanaf 25 maart bekeken kunnen worden. “Ik zeg niet dat we China achterna moeten gaan, maar daar zie je heel verfrissende innovaties.”

Retail
Premium

‘Tencent neemt belang in Gorillas’

De Chinese techgigant Tencent zou een belang hebben verworven in de Duitse boodschappen-app Gorillas.

Food
Premium

Emerce Retail: ‘Winkelgedrag is permanent veranderd’

Het winkelgedrag van de Nederlandse consument is door COVID permanent veranderd. Retailers die nu nog in hun digitale strategie moeten investeren zijn te laat. Op Emerce Retail lichten Hans Eysing Smeets en Oscar Diele hun visies toe.

E-commerce
Premium

vidaXL opent nieuwe fulfilmentcenters in Nederland en Polen

vidaXL bouwt een nieuw fulfilmentcenter in Venlo, waar ook het hoofdkantoor van de retailer is gevestigd. De werkzaamheden zullen eind 2021 klaar zijn en het totale vloeroppervlak bedraagt ​​141.000 m2 waarvan 4.750 m2 kantoorruimte.

E-commerce
Premium

Belgisch e-commerce krimpt 10% tot 10,3 miljard euro

De Belg kocht in 2020 rond de dertig procent meer aan fysieke producten bij webwinkels, maar de handel in diensten stortte door het coronavirus finaal in. Dat leidt ertoe dat de e-commerceomzet vorig jaar met tien procent daalde tot 10,3 miljard euro.

E-commerce
Premium

D-reizen en Vacanceselect starten exclusieve samenwerking

D-reizen en Vacanceselect starten, onder invloed van de coronamaatregelen, een exclusieve samenwerking op het gebied van camping en glamping vakanties.

Travel
Premium

Meer dan 20.000 nieuwe Belgische webwinkels in 2020

Vorig jaar zagen meer dan 20.000 nieuwe Belgische webwinkels het licht. Daarmee staat de teller in totaal op 48.181, zo blijkt uit de vijfde editie van de E-commerce Barometer van The House of Marketing & SafeShops.

E-commerce