Waarom fysieke winkels online een streepje voor hebben
De afgelopen jaren is het aantal webshop explosief toegenomen, waardoor de vraag rees of een fysieke winkel überhaupt nog bestaansrecht heeft.
De afgelopen jaren is het aantal webshop explosief toegenomen, waardoor de vraag rees of een fysieke winkel überhaupt nog bestaansrecht heeft.
De afgelopen maanden is de focus van retailers grotendeels op online komt te liggen. Dit zorgt er ook voor dat het toepassingsbereik van je e-commerce platform op de proef wordt gesteld. Kan je huidige e-commerce platform de stroom aan inkomende orders nog wel aan? Zijn er functionaliteiten die je mist? Wellicht biedt Shopware 6 de oplossing.
Nu alle migratie perikelen van Magento 1 naar Magento 2 achter de rug zijn en Magento een prominent onderdeel is geworden van de Adobe-infrastructuur, is het tijd om het Magento Commerce platform eens onder de loep te nemen. Het Magento Commerce platform heeft eindeloos veel functionaliteiten en mogelijkheden. Het heel begrijpelijk dat je niet exact weet wat de functionaliteiten en mogelijkheden van dit platform zijn. Het is een behoorlijke uitdaging om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is. Je moet daarnaast bepalen welke functionaliteiten wel en niet bij je bedrijf passen. Maar hoe doe je dat?
Menig retailer start de komende tijd zijn eigen marktplaats. Dat voorspelt Jasper Spaans van Mirakl op E-Commerce Live! op 2 november. Het bedrijf levert online marktplaatsoftware aan detailhandelaren, fabrikanten en groothandels.
Een consortium van Parcom en Mississippi Ventures heeft een voorwaardelijke overeenkomst bereikt over de verkoop van HEMA. Het zijn de enige nog overgebleven bieders op de winkelketen die zich ook steeds meer online manifesteert.
Ieder Europees land kent eigen regelgeving om duurzaamheid te bevorderen. Duitsland heeft onder andere gekozen voor belasting op verpakkingen
Beslist.nl is smart bidding aan het invoeren voor aangesloten webwinkels. In de nieuwe opzet kunnen zij gaan vertellen hoeveel rendement het winkelcentrum hen moet gaan opleveren.
Met het toenemend aantal digitale touchpoints is het complexer om een zo uniform mogelijke klantervaring te bieden.
Ondanks geruchten over afname van de effectiviteit van e-mailmarketing, blijft e-mail de krachtigste van de online kanalen. En de door marketeers gerapporteerde resultaten spreken voor zich: e-mailmarketing heeft nog steeds een zeer positieve ROI, blijkt uit cijfers van DMA. Naast de basisprincipes beschrijft deze whitepaper de best practices om je e-commerce business te laten groeien met e-mailmarketing.
bol.com heeft het officiële Wecycle Recycle Certificaat gekregen. Inzamelorganisatie Wecycle reikt dit uit aan inzamelpartners die bovengemiddeld goed presteren op het gebied van de inzameling van e-waste (afgedankte elektrische en elektronische apparatuur). Wecycle en bol.com hebben in 2019 samen meer dan 2 miljoen kilo ingezamelde e-waste op een verantwoorde manier gerecycled.
E-commerce wordt steeds vaker bepaald door piekmomenten. Dat vertelt Gerard den Bakker van PostNL op E-Commerce Live! op 2 november. Het jaarlijkse congres van Emerce is online gratis te volgen.
Het kennisnetwerk voor e-commerce ShoppingTomorrow richt een nieuwe expertgroep in. Deze richt zich specifiek op het opkomende domein van retailmedia, het met reclame exploiteren van digitale schapruimte.
In Zwolle doen de komende tijd 23 vrachtwagens van PostNL mee aan een proef om met schonere brandstof te rijden. Ook het depot in Leeuwarden test met 26 bussen. Zes weken lang wordt er HVO100 getankt, een diesel gemaakt van hernieuwbare grondstoffen.
In de hyperdigitale wereld van tegenwoordig verwacht iedereen met één klik op de knop de informatie te vinden die ze nodig hebben. We zijn een land van onmiddellijke bevrediging. Als we vragen hebben, willen we dat ze onmiddellijk beantwoord worden. Als groothandelaar of distributeur moet je inspelen op deze behoefte door je klanten in staat te stellen snel en efficiënt de informatie te vinden die ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat? Deze whitepaper biedt handvatten.
Bij het schrijven over e-commerce trends, is het altijd de vraag of het een trend is, een paradigmaverschuiving of een verschuivende basislijn waar je het over hebt.