Collect&Go City brengt boodschappen met een cargofiets tot in het centrum van Brussel
Collect&Go, onderdeel van Colruyt, test een mobiel stadsconcept in het centrum van Brussel.
Collect&Go, onderdeel van Colruyt, test een mobiel stadsconcept in het centrum van Brussel.
Alibaba Group neemt een meerderheidsbelang in de Chinese supermarktketen Sun Art. Daarvoor wordt 3,6 miljard Amerikaanse dollar op tafel gelegd. Alibaba bezit straks 72 procent van Sun Art.
De bezorger van maaltijddozen HelloFresh stevent dankzij het coronavirus af op een onvoorzien recordjaar. Voor het derde kwartaal schroeft het zijn toch al bijzonder hoge verwachting nog iets verder op.
Consumenten kopen steeds meer online. Al die pakjes moeten vervolgens worden bezorgd. De diverse transportdiensten doen dat volgens een eigen planning. De wordt vaak nog handmatig, de dag voor bezorging gemaakt. Met alle gevolgen van dien. Een planning voor een depotgebied van 1000 orders op één dag, kan al snel betekenen dat je uren aan het rekenen bent. Dat kan veel sneller als je gebruik maakt van nieuwe technieken.
Een les conversie-optimalisatie van een wereldtopper of leren een marketingstrategie formuleren voor de Chinese markt. Of wat denk je van een middag met sessies over Marketplace? Emerce Academy houdt tot eind 2020 nog tientallen virtuele bijeenkomsten.
Zalando koopt het Zwitserse bedrijf Fision dat de bodyscanner Meepl ontwikkelde. Met twee foto’s met de mobiele telefoon weet de app exact welke kledingmaat iemand heeft en welke kleding daar bij past.
Online retailers moeten wendbaarder en digital-savvy worden. Hierbij staat het creëren van boeiende productbelevingen centraal. Bestaande processen moeten geoptimaliseerd voor operationele efficiëntie. Om bij te blijven moeten retailers flexibele en dynamische werkmethodieken ontwikkelen rondom producten, content en commercie. Dit webinar geeft je een kijkje in de keuken en geven Darren Hitchcock (Magnolia) en Jim Herbert (Bigcommerce) je best practices voor het creëren van superieure content experiences.
Met enkele klikken producten kopen die retailers en influencers in live video’s aanprijzen. In China was de opmars van live commerce al fors en tijdens de lockdown is het geëxplodeerd. Ondertussen testen westerlingen als Amazon en Instagram hun eigen oplossingen en wil TikTok het Aziatische succes exporteren.
De laatste jaren zien we dat steeds meer merken hun producten aanbieden aan de consument zonder tussenkomst van andere partijen.
Omnichannel ondernemen stond bekend – zeker pre-corona – als een aangename verrassing voor de consument
Amazon en partners hebben tijdens Prime Day dinsdag en woensdag minstens 10 miljard dollar omgezet. Dat is 45 procent meer dan een jaar geleden.
De meerderheid van de kleine en middelgrote webwinkels in Duitsland (59%) zegt dat ze behalve meer bestellingen ook meer retouren ontvangen. Zo veel zelfs, dat ze vrezen dat het nettoresultaat in het rood duwt.
Online retailers mogen nog steeds alcohol 24 uur per dag verkopen, maar de drank niet afleveren tussen 20.00 uur en 07.00 uur. Die verduidelijking geeft Thuiswinkel.org naar aanleiding van de persconferentie over de aangescherpte coronamaatregelen.
Packaly en Bringly, twee startups uit Amsterdam en Utrecht gericht op de last-mile bezorgindustrie, starten samen het duurzame bezorgcollectief #UnlockRetail. Ze willen retailers klein en groot helpen in tijden van COVID-19 om hun lokale klanten toch te kunnen bereiken.
Hypermarktketen Cora gaat een samenwerking aan met Uber Eats: klanten in Brussel kunnen online boodschappen bestellen via de app en fietskoeriers leveren binnen het halfuur aan huis.