More stories

Best practices voor het selecteren van een PIM-systeem in B2B

In de afgelopen vijf jaar is de wereldwijde e-commerce omzet meer dan verdubbeld. B2B Commerce is getuige geweest van een nog snellere groei: de wereldwijde B2B eCommerce-markt is maar liefst zes keer zo waardevol als zijn B2C-tegenhanger. Dit heeft een aantal trends in online B2B-verkoop aangewakkerd die van invloed zijn op de klantervaring, het beheer van productinformatie en het aanbod van nieuwe e-commerce oplossingen, waaronder groei van omnichannel, mobile en de cloud. Lees in de whitepaper wat de toegevoegde waarde is van een PIM-platform.

B2B Digital
Premium

Sterke prestaties van Bpost

In het derde kwartaal realiseerde de Belgische post- en pakjesbezorger Bpost een omzet van 972,9 miljoen euro, 10,4 procent meer dan een jaar eerder.

Logistics
Premium

Samsung Pay gelanceerd in Duitsland

Samsung lanceert zijn eigen betaaldienst in Duitsland. Na een bètafase van vier weken is Samsung Pay nu beschikbaar in de […]

Payment
Premium

Coolblue breidt installatieservice uit met laadpalen

Coolblue gaat nu ook laadpalen voor elektrische auto’s verkopen en ze bij de koper installeren.

E-commerce
Premium

Ook About You met tweedehands kleding

‘Er is al eerder van gehouden’, reclameert Vite enVogue over de tweedehands designerkleding die het verkoopt. Het assortiment van het Duitse bedrijf ligt nu ook in de schappen bij About You.

Fashion
Premium

Fors meer bestellingen voor HelloFresh

Het aantal bestellingen van maaltijdboxen bij HelloFresh is ten opzichte van het derde kwartaal van vorig jaar met 114 procent gegroeid, van ruim 9 miljoen naar 19,5 miljoen.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org lanceert Europees keurmerk webwinkels

Thuiswinkel.org brengt vandaag een Europees keurmerk uit voor webwinkels zodat zij ook op de buitenlandse markt juridische zekerheid kunnen bieden aan hun klanten daar.

E-commerce
Premium

6500 nieuwe webwinkels in het derde kwartaal

In Nederland zijn in het derde kwartaal bijna 6,5 duizend webwinkels opgericht, in vergelijking met 2019 is dit een toename van het aantal oprichtingen van 47 procent.

Retail
Premium

Derde kwartaal ruim drie kwart minder luchtvaartpassagiers dan jaar eerder

Hoe moeilijk de online reisindustrie het heeft blijkt uit de jongste CBS cijfers. In het derde kwartaal van 2020 reisden bijna 5,5 miljoen reizigers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat zijn er 17,6 miljoen minder dan in het derde kwartaal van 2019, een afname van 76,3 procent.

Travel
Premium

Alibaba wil meer buitenlandse verkopers op 11.11

E-commercegigant Alibaba Group wil het binnenlandse succes van koopjesfestijn 11.11 exporteren naar de rest van de wereld. De vloedgolf live shoppingvideo’s wordt uit het Chiness vertaald met lokale ondertiteling en de aflevering van pakketjes kan tot dertig procent sneller verlopen.

E-commerce
Premium

E-Commerce Live!: ‘Corona is een tijdmachine’

Corona is een tijdmachine. “Het heeft 2030 naar 2020 gebracht,” zegt Shimona Mehta van Shopify op E-Commerce Live! “Met name […]

E-commerce platforms
Premium

E-Commerce Live!: ‘Marketplaces doe je er niet even bij’

Smartwares Group is sinds anderhalf jaar actief op marketplaces om direct aan de eindconsumenten te verkopen. De eerste fase leert dat het een serieuze investering van mensen en middelen vergt, maar ook dat totaal nieuwe markten open gaan.

Marketplaces
Premium

E-Commerce Live! ‘Live commerce hier beter faciliteren’

Live commerce, het met enkele klikken producten kopen die retailers en influencers in live video’s aanprijzen, is een fenomeen in China, maar moet hier nog van de grond komen. “Er moeten partijen komen die dit beter gaan faciliteren,” zegt Ed Sander, medeoprichter van kennisplatform China Talk, op E-Commerce Live!

Video
Premium

1,5 miljoen euro voor beautyplatform We Are Eves

Het onafhankelijke beautyplatform We Are Eves haalt 1,5 miljoen euro op bij venture capital-bedrijf Tablomonto en het Amerikaanse HearstLab.

Conversie
Premium

PostNL: Volumegroei pakketten stijgt 16,8 procent

PostNL meldt een sterke resultaatontwikkeling in het derde kwartaal. De omzet steeg op jaarbasis van 636 miljoen euro naar 742 miljoen. Het bedrijfsresultaat groeide naar 36 miljoen euro.

Logistics