More stories

Casper Bakker (Picqer): ‘We groeien hard met software voor webwinkels, maar hebben geen focus op groei’

Het aantal webwinkels en hun bestellingen is fors gegroeid sinds de uitbraak van corona in maart dit jaar. Daar plukt Picqer de vruchten van. Vanaf april zagen ze dat veel bedrijven besloten hun magazijn te automatiseren. ‘Sindsdien doen we elke dag het volume van Black Friday”, aldus medeoprichter Casper Bakker. Picqer maakt software speciaal voor webwinkels. ‘Wij automatiseren alles wat zich in het magazijn afspeelt. Van de binnenkomende goederen die je hebt gekocht bij een leverancier, het op voorraad leggen op een bepaalde plek in het schap en het uitleveren van een bestelling aan een klant nadat het is besteld. En eventueel ook retouren verwerken: terug in de voorraad of naar een opkoper.’

Fulfillment
Premium

Coolblue opent winkel in Hasselt

Coolblue zal eind dit jaar een nieuwe winkel openen in de Vlaamse studentenstad Hasselt. De eer is weggelegd voor winkelcentrum Quartier Bleu, meldt Gondola.

Retail

Vijf vragen voor het optimaal inrichten van verzendingen op je e-commerce platform of marktplaats

Goede e-commerce logistiek maakt vaak het verschil tussen winst en verlies. Wanneer je je verzending niet op orde hebt, is dit een enorme conversiekiller.

Logistics

De online supermarkt kan niet zonder sterk schaalbare technologie

Door de uitbraak van het coronavirus is het online boodschappen doen in korte tijd fors gestegen. Wat betekent dit voor retailers?

E-commerce
Premium

Corona brengt webshops nieuwe, terugkerende klanten

Tijdens de lockdown ontdekten veel Nederlanders nieuwe online webwinkels en diensten of maakten zij weer gebruik van diensten waar zij vóór de lockdown mee waren gestopt.

E-commerce
Premium

Payconiq introduceert automatisch loyaltypunten sparen bij contactloze QR-betalingen

Payconiq en ippies maken naar eigen zeggen betalen en sparen leuker, gemakkelijker én voordeliger voor de mobiele betaler. Met de integratie van het ‘snelste online spaarprogramma’ van Nederland in de Payconiq-app gaat een langgekoesterde wens van beide partners in vervulling.

E-commerce
Premium

Pure webwinkels zorgen voor groei detailhandel

De detailhandel heeft tot nu toe dankzij de coronacrisis een groei van 4 procent gerealiseerd, een plus van 4,5 miljard euro. Aan deze groei dragen de pure webwinkels bijna 3 miljard euro bij en de supermarkten 2,5 miljard euro. Zij profiteerden het meest van de lockdown in het voorjaar, zo blijkt uit het Vooruitzicht detailhandel van het ING Economisch Bureau.

Coronacrisis
Premium

Amazon lanceert inruilprogramma voor eigen apparaten

Amazon lanceert een inruilprogramma in Duitsland. Gebruikte Amazon-apparaten kunnen worden omgewisseld voor een cadeaubon.

E-commerce
Premium

Internetklant lokt investeerders naar offline supermarkten

Grote supermarktgebouwen zijn voor investeerders weer glimmende, aantrekkelijke objecten geworden door het coronavirus. De huurders, retailers, gebruiken die vele ruimte steeds meer voor fulfillment van de online orders die ze ontvangen.

Retail
Premium

‘Pure players bieden beste online klantervaring’

De beste klantervaring vind je grote internationale webshops als Coolblue, Zalando en bol.com, zo blijkt uit onderzoek van AGConsult. Dat bureau vroeg 642 Belgische consumenten naar hun ervaringen.

E-commerce
Premium

Action test Click & Collect in Antwerpse winkels

Action start in vijf winkels in de regio Antwerpen met Click & Collect. Klanten die voor 17.00 uur bestellingen plaatsen, kunnen die de volgende dag ophalen in de winkel.

E-commerce
Premium

Fraudehelpdesk: Nieuwe variant phishing via Marktplaats

Oplichters hebben weer iets nieuws bedacht om verkopers op Marktplaats te misleiden, waarschuwt de Fraudehelpdesk. Met een smoes over een ‘verzendlabel’ worden verkopers naar een phishingwebsite geleid.

E-commerce
Premium

Meer omzet voor Adyen ondanks corona

Adyen verwerkte 129 miljard euro in de eerste helft van 2020, wat resulteerde in een omzet van 279 miljoen euro, een stijging van 27 procent ten opzichte van vorig jaar. EBITDA kwam uit op 140 miljoen.

E-commerce
Premium

Alibaba bijna weer op niveau van voor corona

Alibaba sluit naar eigen zeggen een excellent kwartaal af. waarin de omzet met 34 procent steeg naar omgerekend 22 miljard dollar. De nettowinst bedroeg 5,7 miljard dollar, grotendeels dankzij investeringen. Ondanks ‘ongebruikelijke tijden’ blijft de focus gericht op de toekomst, aldus het Chinese bedrijf.

E-commerce
Premium

DoorDash begint dienst voor bezorgen boodschappen

De Amerikaanse maaltijdbezorger DoorDash is een dienst voor het bezorgen van boodschappen begonnen onder de naam DashMart.

Food