McDonalds wil meer bezorgen
McDonald’s zal zich in de tweede helft van 2020 meer gaan richten op de promotie van de bezorgopties. Dat zegt financieel directeur Kevin Ozan naar aanleiding van de kwartaalcijfers.
McDonald’s zal zich in de tweede helft van 2020 meer gaan richten op de promotie van de bezorgopties. Dat zegt financieel directeur Kevin Ozan naar aanleiding van de kwartaalcijfers.
Een online marktplaats of platform moet een veilige omgeving zijn om te handelen. Levert de handel een positieve ervaring op, dan keren kopers terug.
De Franse supermarkt Carrefour en Uber Eats gaan hun gezamenlijke boodschappendienst, in april in Parijs gelanceerd, uitrollen voor heel Frankrijk en voor België.
De coronacrisis heeft Amazon in Duitsland geen windeieren gelegd, want externe verkopers hebben nóg meer gegenereerd via het Amerikaanse platform dan vorig jaar.
Na Haarlem en Amstelveen breidt websuper Picnic nu ook uit naar Purmerend, Edam, Volendam en Monnickendam. Daar kunnen vanaf medio augustus zo’n 55.000 huishoudens hun boodschappen laten bezorgen.
Het resultaat van een toekomstbestendige e-commerce strategie is dat je klanten weet te boeien en te binden aan je merk.
Albert Heijn heeft maandag zijn Belgische Appie app gelanceerd. De Nederlandse app is al meer dan tien jaar oud, en hoewel Albert Heijn ook Belgische vestigingen heeft, ontbrak tot nu toe een Belgische app.
Unilever gaat samen met Fiskars en PostNL premium giftsets aanbieden. De giftsets kunnen worden samengesteld met producten van Unilever en artikelen uit het home & living assortiment van Fiskars, bekend van de merken Iittala, Wedgwood, Royal Doulton en Fiskars.
Spraken we eerder nog van een digitale transformatie, hyperacceleratie is sinds de coronacrisis een betere omschrijving.
Als eigenaar van een platform of marktplaats wil je dat de drempel voor een transactie zo laag mogelijk is.
Het is één van de belangrijkste vraagstukken bij het opzetten van je platform of marktplaats: hoe bepaal je met welke betaaldienstverlener je in zee wilt gaan?
In drie maanden tijd heeft Google de drie pijlers onder zijn e-commerceplatform gratis gemaakt voor alle retailers en webwinkeliers. Dat geldt nu voor de VS, maar in de loop van dit jaar en 2021 volgen alle andere landen. Google jaagt op de gevestigde online handelsplatformen in het westen.
Logistiek dienstverlener voor webwinkel Red je Pakketje zet de eerste stappen op de internationale markt. Sinds kort kunnen webwinkels hun pakketjes ook afleveren voor internationale bezorging.
Online warenhuis fonQ heeft zich na jaren van bedrijf teruggetrokken van de Duitse markt. Het bedrijf wil zich puur richten op winstgevende groei in Nederland en België.
In het eerste kwartaal van dit jaar gaven Nederlandse consumenten 480 miljoen euro uit bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 18,8 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2019, toen 404 miljoen euro besteed werd. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.