More stories

Stabiele e-commerce? Stop dan (nu) met versnipperde data

Door de coronacrisis hebben veel extra mensen het genot van online shoppen ontdekt. Ook nu de maatregelen wat losser zijn en de fysieke winkels weer aardig draaien, blijft e-commerce veelal in de lead.

Data
Premium

Picnic koerst op half miljard jaaromzet

De maandomzet van online supermarkt Picnic is afgelopen halfjaar met ongeveer zestig procent gestegen. Bij het huidige verkoopcijfer van veertig miljoen euro per maand koerst het op een jaaromzet van een half miljard euro.

E-commerce
Premium

PostNL test elektrische transportfiets in Nijmegen

In Nijmegen is vandaag een proef gestart met een nieuw type elektrische fiets voor het emissievrij bezorgen van pakketten in de binnenstad. Na september wordt het project van PostNL en fabrikant Fulpra geevalueerd met het oog op uitbreiding.

Logistics

Amazon: doen of niet doen?

Amazon is sinds kort ook in Nederland actief. Hoewel het al een tijdje mogelijk was om via een vertaalde versie van de Duitse website producten te bestellen, is dit nu ook op het .NL domein mogelijk. Uiteraard biedt dit voor Nederlandse e-commerce partijen een grote kans.

E-commerce
Premium

Ecommerce Europe krijgt nieuwe Secretaris-Generaal

Het bestuur van Ecommerce Europe heeft Luca Cassetti aangesteld als nieuwe Secretaris-Generaal van Ecommerce Europe, de koepelorganisatie voor digital commerce waar Thuiswinkel.org in participeert.

E-commerce

Roman Rochel (Shopify): ‘Laat verkopers weer eigenaar worden van het klantcontact’

Shopify heeft zich met een focus op Noord-Amerika tot een miljardenbedrijf ontwikkeld en weet met zijn e-commerce-ecosysteem inmiddels wereldwijd verkopers aan zich te binden. Waarbij het in toenemende mate de rol van financier en bank op zich neemt. En een spilfunctie krijgt voor Facebook Shops plus toegang tot Walmart Marketplace. De huidige crisis zet op scherp waar het om draait, stelt Roman Rochel, Market Lead Shopify EMEA: focus op de verkoper.

E-commerce
Premium

Werktuigbouwkunde studenten ontwerpen inventieve pakkethond

Een bestuurbaar wagentje met zes wielen en hefpoten dat een pakket van minstens 10 kilo kan laden en lossen en over diverse hindernissen kan verplaatsen. Ideaal voor pakketbezorgers die – mede vanwege de coronacrisis – steeds meer en zwaardere pakketten moeten afleveren bij mensen thuis. Het pakkethondje De Scarabee heeft de Ontwerpwedstrijd 2020 van de TU Delft gewonnen.

E-commerce
Premium

Best renderende app in eerste jaarhelft: Tinder

Consumenten hebben in de eerste helft van 2020 wereldwijd 50,1 miljard dollar uitgegeven aan apps in de App Store en Google Play Store, 23,4 procent meer dan een jaar geleden. Onderzoeker Sentor Tower noemt de coronalockdown als oorzaak.

E-commerce
Premium

Amazon stopt met boodschappenscanner

Amazon stopt met Dash Wand, een stemgestuurd apparaatje waarmee klanten boodschappen konden bestellen.

E-commerce
Premium

Online platforms meer verantwoordelijk voor consumentenrechten en productveiligheid

De grenzeloze markt van online platforms moet een gelijk speelveld worden op het gebied van consumentenrechten en productveiligheid. Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) kondigt in een Kamerbrief aan dat zij in Europees verband gaat inzetten op meer (wettelijke) verantwoordelijkheden voor de platforms richting consumenten.

Legal
Premium

Aantal online bezoekers Bijenkorf nu 116 miljoen

Online nam het aantal bezoekers van De Bijenkorf vorig jaar met 21 procent toe tot ruim 116 miljoen. Dit is inclusief de groei van bezoekers in Duitsland en België.

E-commerce
Premium

Online omzet H&M coronakwartaal: +36%

In de periode maart tot juni zag H&M Group de online omzet met 36 procent stijgen. De organisatie investeert versneld in digitale handel, want het coronavirus bracht ook sluiting van fysieke winkels met zich mee en een omzetdaling over de volle breedte van vijftig procent.

E-commerce
Premium

HEMA: e-commerce blijft hoog na coronakwartaal

De Nederlandse consument blijft voorlopig op grote schaal de webwinkel van retailketen HEMA bezoeken, ondanks de mogelijheid om de fysieke zaken te bezoeken.

E-commerce
Premium

Consument nog weinig enthousiast over retourdeals

Teruggestuurde producten die opnieuw worden aangeboden, de zogeheten retourdeals, zijn nog niet erg populair onder consumenten. Bovendien vallen de kortingen tegen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

E-commerce
Premium

‘Online bloemenverkoop breekt records door coronacrisis’

Ook tijdens de lockdown bleven bloemen als cadeau populair. Dit is met name te zien aan de enorme groei van de online bestedingen aan bloemen, schrijft ABN in het rapport Sierteelt herstelt zich van grote klap, dat vandaag verschijnt.

E-commerce