More stories

Premium

Amazon.nl houdt eerste koopjesfestijn, bol.com opent seizoen

Amazon.nl houdt zijn koopjesfestijn Prime Day op 13 en 14 oktober. Het is voor het eerst dat de e-tailer deze actie in Nederland houdt. Morgen begint het einde van het jaar in de e-commercewereld met de start van de tiendaagse van bol.com.

E-commerce
Premium

‘Informatie over rechten bij pakketreizen schiet tekort’

Reisaanbieders moeten consumenten voordat ze een boeking afronden, informeren over wat voor soort reis ze boeken. Dat moet door middel van een standaardtekst en een link naar een standaardformulier waarop alle basisrechten staan.

E-commerce
Premium

Online levensmiddelen in Duitsland bereiken recordomzet

Volgens cijfers van het Bundesverbandes E-Commerce und Versandhandel (BEVH) heeft de online levensmiddelenhandel in Duitsland in de tweede helft van 2020 een recordomzet behaald, met een groei van bijna 90 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Food
Premium

Maurits Grosfeld (House.nl): ‘Ons model werkt ook in mindere tijden’

Het eerste transparante en datagedreven makelaarsmodel is een feit, stelt ondernemer Maurits Grosfeld. Hij liet zich voor zijn online initiatief House.nl inspireren door het internationale succes van het iBuyer-model.

E-commerce

National Glamour Day: zo val je op als online retailer

Op National Glamour Day wordt zowel offline als online gestrooid met hoge kortingen en zachte prijzen voor de modebewuste consument.

Retail
Premium

Winkelstraat.nl voegt Britse modewinkels toe

Het luxe fashion platform Winkelstraat.nl heeft vanaf heden ook modewinkels uit Groot-Brittannië in het portfolio. Deze toevoeging is het startschot voor samenwerkingen met luxe modehuizen in steden als Londen en Manchester.

E-commerce
Premium

Picnic wil expansie naar Engeland en Frankrijk

Online supermarkt Picnic wil uitbreiden naar Engeland en Frankrijk en geeft het idee dat die landen niet de laatste nieuwe gebieden zijn.

E-commerce
Premium

Nederlandse online consumentenbestedingen stijgen naar 6,36 miljard euro

De uitbraak van COVID-19 heeft zoals verwacht in het tweede kwartaal van 2020 een grote impact gehad op de e-commercesector. Dat blijkt uit de meest recente Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

E-commerce
Premium

Albert Heijn breidt thuisleveringen in regio Antwerpen uit

Albert Heijn breidt zijn thuisleveringen in Vlaanderen flink uit. Vanaf volgende week kunnen klanten uit nog eens zes gemeentes in de regio Antwerpen online boodschappen aan huis laten leveren.

Food
Premium

DPD opent nieuw distributiecentrum in Vijfhuizen

Pakketdienst DPD opent een nieuw distributiecentrum op bedrijventerrein de Nieuwe Liede in Vijfhuizen. Daarmee vergroot DPD haar logistieke capaciteit naar 13,3 miljoen pakketten per jaar en speelt hiermee in op de groeiende vraag in de regio Groot-Amsterdam.

Logistics
Premium

Emerce B2B Digital: De digitale hemelpoort van de RAI

Het evenementen- en beurscomplex RAI zette onlangs als gevolg van corona dertig procent van zijn personeel op straat. De ontslaggolf valt zwaar, zo erkent Remco Pot, manager exhibitor services, vandaag op B2B Digital.

B2B Digital
Premium

84 procent omzet cross-border e-commerce komt van marktplaatsen

De totale cross-border e-commerce markt in Europa vertegenwoordigt een omzet van 143 miljard euro in 2019 (exclusief reizen), waarvan 84 miljard, of 59 procent, wordt gegenereerd door marktplaatsen. Dat blijkt uit een studie uitgevoerd door CBCommerce met ondersteuning van FedEx Express en Worldline.

Cross Border
Premium

Albert Heijn lanceert gratis bezorgdienst

Albert Heijn lanceert vandaag een nieuwe, gratis bezorgdienst voor kleine huishoudens: AH Compact.

E-commerce
Premium

Salesforce lanceert nieuwe technologie en diensten voor ‘digitale koplopers’

Salesforce kondigt een nieuwe dienst Digital 360 aan. Daarbij worden nieuwe innovaties van het Salesforce Customer 360-platform ingezet om zoals het bedrijf het formuleert ‘digitale leiders te helpen hun klantbetrokkenheid te transformeren’.

E-commerce
Premium

PostNL waarschuwt als de pakketbezorger bijna voor deur staat

PostNL gaat volgend jaar meldingen versturen wanneer de pakketbezorger bijna aan de deur is. Dat bevestigt de pakketbezorger tegenover Emerce.

Logistics