More stories

Premium

Albert Heijn op zoek naar techtalent via wervingscampagne

Albert Heijn gaat de komende tijd op zoek naar data-, digital- en techtalent. Met de arbeidsmarktcampagne AH Technology: Reinventing Food […]

Recruitment
Premium

Wehkamp: ‘Handelsresultaat omhoog, nieuwe strategie werkt’

Wehkamp Groep heeft zijn onderliggende financiële resultaten in het boekjaar van april 2019 tot maart 2020 naar eigen zeggen aanzienlijk verbeterd. Het handelsresultaat steeg met meer dan 50 procent ten opzichte van een jaar eerder tot 24 miljoen euro. De totale klantenomzet daalde overigens licht met 3 procent tot 640 miljoen euro.

E-commerce
Premium

Omzet McDelivery verdriedubbeld

De omzet van McDonald’s bezorgservice McDelivery is in 2019 verdriedubbeld ten opzichte van 2018. De uitrol van de dienst is de afgelopen maanden verder opgeschaald. De restaurantketen verwacht eind 2020 honderdvijftig (bestel)punten met de bezorgpartners Uber Eats en Thuisbezorgd.nl te realiseren, een verdriedubbeling ten opzichte van begin 2019.

Food
Premium

PostNL verhoogt pakketcapaciteit met 40 procent

COVID-19 heeft het gedrag van de consument wezenlijk veranderd. Er wordt steeds meer online besteld. Dat constateert PostNL bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Logistics
Premium

Apple wil forse huurverlaging Britse winkelpanden

Apple wil tijdelijk minder betalen voor de huur voor zijn 38 Britse winkelpanden. In sommige gevallen moet het bedrag met de helft omlaag. Wel wil Apple in ruil voor die verlaging de huurcontracten verlengen, meldt The Sunday Times.

Coronacrisis
Premium

Verdwijning btw-vrijstelling vraagt om standaardisatie in pakketvervoer

Vanaf 1 juli 2021 moeten consumenten btw betalen op al hun online aankopen, ook als die afkomstig zijn uit landen buiten de Europese Unie (EU). Op dat moment verdwijnt de btw-vrijstelling voor ingevoerde producten met een waarde tot 22 euro. Gevolg is dat het enorme aantal pakketten dat nu nog als ongecodeerd poststuk de EU binnenkomt, straks moet worden aangegeven bij de douane. GS1 pleit voor het gebruik van standaarden zoals de GS1 Serial Shipping Container Code om dit proces te stroomlijnen en verstoringen in het bezorgproces te voorkomen.

E-commerce

Het belang van marketplace-specifieke content

Door te gaan verkopen via marketplaces kun je de omzet van je webwinkel enorm laten groeien. Maar de ene marketplace is de andere niet. Om er echt succesvol mee te zijn heb je dan ook ijzersterke, ‘marktetplace-specifieke content’ nodig. Dat wil zeggen dat je de content specifiek op maat maakt voor de verschillende marketplaces waarop je wilt verkopen. 

E-commerce
Premium

Online omzet ruim 45 procent hoger

De online omzet was in juni 45,1 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder.Het is de op twee na sterkste omzetstijging sinds de publicatie van de internetverkopen door het CBS in januari 2014. Alleen in april en mei was de groei nog hoger.

E-commerce

Dit zijn de populairste e-commerce platformen in Nederland

In 2019 werden er in Nederland 258 miljoen online aankopen gedaan. Het overgrote deel hiervan werd gedaan via een webshop die draait op een e-commerce platform.

E-commerce platforms
Premium

Omzet Amazon stijgt 40 procent, winst naar recordhoogte

Een omzetstijging van veertig procent, sterke groei bij externe verkopers op zijn platform en een verdubbeling van de nettowinst. Amazon.com zet sterke resultaten neer over het tweede kwartaal, iets dat beleggers in de handel nabeurs belonen met een koersstijging van vijf procent.

E-commerce
Premium

Nieuw initiatief rond duurzame e-fulfillment

In Weert is een iniatief gestart voor duurzame e-Fulfillment. In het Living Lab worden innovatietrajecten rondom duurzaam transport, het real-time meten van CO2-uitstoot en life-cycle analyses uitgevoerd.

Fulfillment
Premium

Aanzienlijke hoeveelheid waardevolle goederen buit gemaakt bij overval op dc bol.com

Bij de overval op het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk is een aanzienlijke hoeveelheid waardevolle goederen buit gemaakt die de daders met een door hen meegebrachte vrachtauto hebben meegenomen. Dat maakt de politie vandaag bekend.

Fulfillment

Drie lessen die retailers kunnen leren van publishers

Het was 25 oktober, 1994. De dag dat publishing veranderde. AT&T plaatste de eerste betaalde banner op HotWired.com. Een digitale revolutie.

Retail
Premium

‘Millennials trappen meest in val van online fraudeurs’

Een op de acht Nederlandse millennials (25 tot 35-jarigen) heeft ervaringen met een frauduleuze webshop. Dit is 63 procent vaker dan de gemiddelde Nederlander; waarvan één op de dertien ooit iets besteld heeft bij een frauduleuze webshop, blijkt uit onderzoek van betaaldienstverlener ICS.

E-commerce
Premium

Red je Pakketje verhuist in Utrecht

Bezorgdienst Red je Pakketje verhuist naar de Fermiweg 10 in Utrecht. De nieuwe locatie biedt meer ruimte voor bestelbussen en […]

E-commerce