More stories

1,9 miljard euro uitgegeven bij Europese webwinkels in 2019

In 2019 besteedden Nederlandse consumenten 1,9 miljard euro bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 19,3 procent meer dan in 2018, toen 1,6 miljard euro besteed werd. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.

Cross Border
Premium

Volvo opent Europese webshops

De autodealers zijn dicht maar toch zoekt Volvo een manier om voertuigen aan de man te brengen. Daarom opent het in acht Europese landen webshops waar belangstellenden een Volvo kunnen aanschaffen.

E-commerce
Premium

Boohoo doorbreekt omzetgrens van miljard pond

Na ASOS is in Engeland nu ook modezaak Boohoo door de grens van een miljard pond omzet gegaan. De leiding zag het verkooptotaal met 44 procent toenemen tot 1,2 miljard pond en beschikt over een comfortabele kastpositie.

Fashion

Easyjet en Transavia halen ticketverkoop naar voren

Easyjet is deze week begonnen met de onlineverkoop van vliegtickets voor Pasen 2021. Normaal komen die tickets pas vanaf september […]

Coronacrisis

DGN retail (Hubo) ‘verdubbelt’ aantal webshops

DGN, het bedrijf achter de doet-het-zelf-formules Hubo en Multimate, breidt deze week haar webshop uit. Inclusief ondersteuning van van 60 aangesloten ondernemers.

E-commerce

Jan Henne De Dijn CEO D-Reizen en VakantieXperts

Jan Henne De Dijn, tot voor kort statutair directeur en Chief Restructuring Officer binnen D-rt Groep, is met ingang van heden aangesteld als nieuwe CEO. Hij volgt Don Kaspers op.

Travel

Sam Friday en Bringly starten avondbezorging

Kledingmerk Sam Friday is een samenwerking aangegaan met Bringly voor het bezorgen van bestellingen per fietskoerier in Amsterdam.

E-commerce

iDEAL door grens van 3 miljard betalingen

iDEAL is deze week dankzij corona door de grens van 3 miljard betalingen gegaan. De mijlpaal werd sneller gehaald dan verwacht.

E-commerce

Meer vakantiewoningen aangeboden via Kamernet

Het totale aanbod kamers bij verhuurplatform Kamernet groeide deze maand met ruim 53 procent ten opzichte van vorig jaar.

Coronacrisis

Hoe kunnen retailers de bezorgverwachtingen managen van de huidige superconsument?

Wist je dat, als resultaat van een negatieve bezorgervaring, bijna de helft van de Nederlandse consumenten (44%) nooit meer zou shoppen bij die specifieke webshop?

Logistics

Negende pakket- en briefautomaat PostNL in Amersfoort

Sinds gisteren staan er negen pakket- en briefautomaten van PostNL in Amersfoort. Met de pakket- en briefautomaat kunnen consumenten zeven dagen per week, 24 uur per dag pakketten versturen en ontvangen.

E-commerce

Lyft en Uber starten corona bezorgdiensten

Uber rivaal Lyft start een bezorgdienst voor essentiële goederen zoals boodschappen, maaltijden en medicijnen.

E-commerce

Martine Beiten nieuwe commercieel directeur Ticketveiling.nl

Martine Beiten, tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon, is in dienst getreden bij Ticketveiling.nl.

E-commerce

Zalando: meer sweatshirts, trainingsbroeken en sokken verkocht

De coronacrisis heeft onmiskenbaar invloed op het winkelgedrag. Dat zegt Zalando op basis van eigen gegevens.

Coronacrisis

Contactloos betalen vervangt contant geld of pin

Consumenten hebben vorig jaar in Nederland vaker contactloos betaald dan met contant geld of door te pinnen met een code. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank.

Payment