More stories

‘Veel onveilige producten bij webwinkels buiten EU’

Online winkelen bij webwinkels buiten Europa levert onverantwoorde risico’s op. Dat blijkt uit een steekproef die de Consumentenbond samen met vijf Europese zusterorganisaties uitvoerde. Twee derde van de onderzochte producten zou niet in de winkel mogen liggen.

Cross Border

Thuiswinkel.org: Leveropties moeten verantwoord zijn, maar óók van deze tijd

Het pleiten voor een nieuwe standaardlevertijd in plaats van next-day delivery is geen goede zaak voor consumenten en voor de (inter)nationale concurrentiepositie van Nederlandse (web)winkels. Dat zegt Thuiswinkel.org in reactie op plannen van GroenLinks voor langzamere bezorgopties.

Logistics
Premium

GroenLinks: Meer ‘langzaam bezorgen’ bij webwinkels

GroenLinks wil dat webwinkels meer aandacht gaan geven voor langzamere bezorgopties: ‘vandaag besteld, níet morgen maar later in huis’.

E-commerce

Topcentrum E-commerce met landelijk e-commerce evenement in Zwolle

Topcentrum E-commerce organiseert vrijdag 20 maart E-commerce Friday, een landelijke evenement voor e-commerce professionals. Er zijn sprekers van Wehkamp, Flinders en Beerwulf (Heineken), twaalf verschillende workshops en een afsluitende vrijdagmiddagborrel met DJ.

E-commerce

Bijna kwart van Nederlanders betaalt met smartphone of wearable

Bijna een kwart van de Nederlanders betaalt wel eens contactloos met een mobiele telefoon of met een wearable zoals een smartwatch. Dat blijkt uit de ING Digitale Monitor, een onderzoek onder ruim 1.500 Nederlanders.

Payment

Eigen label Zalando nu volledig duurzaam

Zalando maakt vandaag bekend dat het eigen label ZIGN nu volledig bestaat uit artikelen met meer duurzame materialen. Alle nieuwe […]

Fashion
Premium

CoolblueFietst: verdrievoudiging in 2020

Elektronicawinkel Coolblue wil in 2020 een miljoen pakketjes per fiets afleveren, een verdrievoudiging. Daarmee krijgt het meer grip op de geleverde kwaliteit, maar het draagt ook bij aan de verduurzaming van de activiteiten.

Logistics
Premium

Coolblue: omzet 1,5 miljard (+10%), winst: 15 miljoen

Elektronicawinkel Coolblue heeft 2019 afgesloten met een omzet van anderhalf miljard euro en drie miljoen euro meer nettowinst, wat het total op 15 miljoen bracht.

E-commerce

Van innovatie naar disruptie: retail onder hoogspanning

Van innovatie naar disruptie, hoe het zakendoen snel verandert. Dat is het thema dat Cor Molenaar, hoogleraar Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit, volgende maand zal aansnijden op Emerce Retail in Maarssen.

Retail

HelloFresh gaat emissievrij bezorgen

Maaltijdboxleverancier HelloFresh zet voor de bezorging in de binnenring van Amsterdam voortaan 100 procent emissievrij elektrische busjes in. Ook Utrecht en het Belgische Gent staan op het programma voor verduurzaming.

Food

ROPO: hoe de brug tussen online en offline is geslagen in 2021

Stel: je bent digital marketeer. Je werkt voor een retailer. Grote kans dat zo’n 90% van alle aankopen niet in […]

Strategy

Inspectie SZW: veel overtredingen bij maaltijdbezorgers

De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werken te lang of mogen überhaupt op bepaalde tijden niet werken omdat ze te jong zijn. Dit geldt zowel voor grote ketens met eigen bezorgers als voor de kleinere eetgelegenheden met eigen bezorgers.

Food

Montapacking omarmt fashionpack

Voor al haar modeklanten gaat e-fulfillmentbedrijf Montapacking als verpakking fashionpack van PostNL gebruiken. Daarvoor heeft het bedrijf een overeenkomst met PostNL gesloten. Met de eerste order van 50.000 fashionpacks is Montapacking gelijk ook de grootste afnemer van PostNL.

Fulfillment

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (III)

Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?

E-commerce

Groupon terug naar de basis: geen directe verkoop meer

Groupon stopt met directe verkoop van kleding, speelgoed en andere fysieke spullen. Reden is dat deze markt volledig verzadigd is.

E-commerce