More stories

Thuiswinkel.org zet vraagtekens bij motie productverantwoordelijkheid

Thuiswinkel.org heeft grote moeite met een motie die 21 januari door de Tweede Kamer is aangenomen. Daarin wordt de regering verzocht in Brussel te pleiten om online platforms (zoals Alibaba) zelf verantwoordelijk en aansprakelijk te maken voor de producten die zij aanbieden, zodat zij voldoen aan de consumentenregels voor productveiligheid.

E-commerce

Hardnekkige mythes over B2B-e-commerce ontkracht

B2B-bedrijven die maar niet durven in te zetten op e-commerce, beroepen zich dikwijls op dezelfde argumenten. De vijf hardnekkigste mythes over B2B-e-commerce ontkracht.  

E-commerce platforms
Premium

H&M wil fysieke winkels versneld moderniseren

De vijfduizend fysieke winkels van H&M Group worden versneld aangepast aan het veranderende winkelgedrag van de consument. Winkels moeten meer inspiratie gaan bieden, nauw vervlochten zijn met het online kanaal en ook de rol van mini-magazijn vervullen voor de webshop.

Fashion

Data omzetten in bruikbare inzichten voor grensbewaking

De hoeveelheid data die aan onze grenzen wordt verzameld, is de afgelopen jaren significant toegenomen, zowel te land, ter zee, als in de lucht.

Data

Vernieuwde Kijkshop start met 6500 beautyproducten

Kijkshop is vandaag nieuw leven ingeblazen met een aanbod van meer dan 6500 beautyproducten. De webwinkel houdt geen eigen voorraad aan. Door middel van directshipping worden de producten direct van de bron naar de consument gestuurd.

E-commerce

Albert Heijn verdubbelt capaciteit voor thuisbezorging

Albert Heijn opent twee nieuwe Home Shop Centers in Oosterhout (GLD) en Bleiswijk. Samen met het in november geopende HSC in Amsterdam verdubbelt Albert Heijn hiermee de capaciteit voor thuisbezorging.

Food

Focus ACM: online misleiding, appstores, digitale platforms

De ACM gaat komend jaar in opdracht van het Ministerie van Financiën een marktstudie uitvoeren naar de rol van Big Tech op de betaalmarkt. De invoering van de Europese regels voor toegang tot betalingsgegevens (PSD2) maakt meer concurrentie en innovatie in het betalingsverkeer mogelijk. Toetreding van grote techbedrijven kan concurrentie en innovatie op de betaalmarkt bevorderen, maar er zijn ook risico’s: big techs kunnen bijvoorbeeld hun sterke positie in één markt misbruiken om een andere markt te veroveren.

Legal

Inspiratie opdoen op Retail’s Big Show: automatiseren of magisch maken

Recentelijk werd de NRF Retail’s Big Show, de grootste retailbeurs in de wereld in NYC weer georganiseerd. Met 38.000 bezoekers […]

Retail

Snelheid en piekbelasting van je webshop is cruciaal voor conversie

Met het toenemend aantal webshops moet je je onderscheiden op gebruiksgemak en klantenservice om de consumenten voor je te winnen.

Conversie
Premium

Kwart miljard nieuw geld voor Farfetch

De luxe online modewinkel Farfetch haalt 250 miljoen dollar nieuw geld op bij Tencent en investeerder Dragoneer.

Fashion

Europese toezichthouders: webwinkels discrimineren nog steeds op nationaliteit en verblijfplaats

Webwinkels informeren consumenten vaak nog onvoldoende over het recht om de aankoop ongedaan te maken (herroepingsrecht) en hun recht op […]

Cross Border
Premium

Europese prijzen Fulfillment by Amazon +9,4 procent

Amazon Duitsland verhoogt de fulfillmenttarieven met gemiddeld 9,4 procent per 1 april aanstaande. Dit raakt de groep Nederlandse bedrijven die hun voorraden daar stallen voor distributie in de grote omgeving.

E-commerce
Premium

Red je Pakketje naar 200 afleverpunten

Red je Pakketje wil het aantal afleverpunten per eind maart opschalen tot tweehonderd. Webwinkels kunnen hun bestellingen hierdoor makkelijker aanleveren.

Logistics
Premium

Fietskoeriers.nl koerst weer op verdubbeling

De duizend bezorgers van Fietskoeriers.nl leverden in 2019 drie keer meer pakketjes dan in het jaar ervoor. Het bedrijf verwacht in 2020 nog een verdubbeling van duurzame bezorging, een trend ook bezorgdiensten op aanhaken.

Logistics

Jeremiah Albinus (CMO, fonQ): ‘AR wordt net zo standaard als productfoto’s’

Als we de voorspellingen van afgelopen jaren mogen geloven is dit het moment dat retailers op serieuze schaal gebruik gaan maken van augmented reality (AR)

Augmented Reality