More stories

De spannende toekomst van food-commerce

Met een groei van 25% in het laatste kwartaal van 2019 is food momenteel de snelst groeiende categorie in e-commerce. De professionals in horeca en catering doen al meer dan 80% van de inkopen online. Martin van Dam geeft een interessante inkijk in de toekomst van food-commerce.

E-commerce platforms

Adyen verwerkte in 2019 240 miljard dollar aan betalingen

De beursgenoteerde Nederlandse betaalverwerker Adyen sluit een rendabel jaar af, waarin het 240 miljard dollar verwerkte, 51 procent meer dan een jaar terug. Het handelsresultaat kwam uit op 279 miljoen euro op een omzet van 497 miljoen.

Payment

4,6 miljoen nieuwe klanten voor Zalando in 2019

Zalando kreeg er in 2019 4,6 miljoen nieuwe klanten bij, waarmee het totaal op 31 miljoen komt. Tweedehands kleding komt dit najaar in de schappen van de modewinkel. Daarnaast komt er ook meer luxe kleding.

Fashion

Bol.com verwijdert producten met beschermingsclaims tegen coronavirus

Bol.com laat tientallen producten aanpassen of verwijderen vanwege misleidende claims met betrekking tot het coronavirus. Ook neemt het bedrijf maatregelen […]

E-commerce

Doe mee aan de ‘Emerce E-commerce 10’ (editie 2020)

Eind mei maakt Emerce weer bekend wie de meest innovatieve e-commerceprofessionals van eigen bodem zijn. Wie mag er volgens jou dit jaar niet op ontbreken? Beslis mee en laat je stem horen.

E-commerce

Amazon opent eerste kassaloze supermarkt

Na de kassaloze winkel Amazon Go, heeft Amazon dinsdag in Seattle zijn eerste volwaardige kassaloze supermarkt geopend.

Food
Premium

MediaMarkt en bol.com: coronavirus nog geen probleem

De twee andere grote elektronicawinkels MediaMarkt en bol.com hebben vooralsnog geen last van het coronavirus. Anders dan Coolblue passen zijn hun handelen niet aan op het stil liggen van fabrieken en China en Taiwan.

E-commerce
Premium

AI bepaalt opzet nieuw label van dark kitchen

Een kook- en keukenbedrijf uit Singapore zet kunstmatige intelligentie in om te bepalen hoe zijn nieuwe restaurantlabel gaat heten en welke maaltijden bezorgers gaan rondrijden.

Food

Etos en Thuisapotheek doen proef met thuisbezorgen

Etos en Thuisapotheek starten vandaag een samenwerking met de zogeheten Etos+ app. Via deze app kunnen klanten geneesmiddelen eenvoudig bestellen en ontvangen.

E-commerce
Premium

Pieter gaat op zwart: verkoop temperen zonder uitleg

Pieter gaat op Zwart, luidde afgelopen dagen de standaardgrap op internet naar aanleiding van de geheimzinnigheid rond Coolblue. Het is mogelijk de eerste landelijke retailer die de gevolgen ondervindt van de productieproblemen in China. En daar had het eerlijk over moeten communiceren.

E-commerce

Refurbished serieuzer overwogen, maar nog verre van geaccepteerd

Hoewel refurbished populairder en bekender wordt, blijken veel consumenten toch liever een nieuw toestel aan te schaffen. Van de ondervraagden die ooit een refurbished toestel hebben gekocht, heeft 58 procent momenteel geen refurbished toestel meer in gebruik. Dat blijkt uit onderzoek van iPhoned.

E-commerce

Expedia zet 3000 mensen op straat

Online reisbureau Expedia ontslaat maar liefst 3000 werknemers werelwijd. In een mail aan zijn staf meldt bestuursvoorzitter Barry Diller dat het bedrijf op een ongezonde en ongecontroleerde wijze is gegroeid.

Travel
Premium

Coolblue schroeft marketing terug en verhoogt prijzen wegens tekorten (update)

De affiliatelinks van elektronicawinkel Coolblue doen het sinds vrijdag niet meer of laten rare schommelingen zien. Reden zijn de verwachte tekorten door het coronavirus.

E-commerce
Premium

eBay: Meerdere geïnteresseerden voor Marktplaats.nl

De uitbater van handelssites eBay spreekt met meerdere partijen over de verkoop van zijn classifiedsgroep, de tak waar ook Marktplaats.nl toe behoort.

E-commerce

PostNL ziet groeivertraging bij Pakketten

De volumegroei bij Pakketten bij PostNL was het afgelopen kwartaal een stuk lager dan in afgelopen jaren, namelijk 10 procent. Het postbedrijf spreekt van een ‘vertraging van de marktgroei’.

Logistics