More stories

Premium

Omzet Shopify groeit 47% tot 1,6 miljard dollar

Webwinkeliers verkochten vorig jaar voor 61 miljard dollar aan producten en diensten via e-commerceplatform Shopify. Het bedrijf zelf realiseerde daarmee een omzet van 1,6 miljard dollar, een toename van 47 procent ten opzichte van 2018.

E-commerce platforms
Premium

Online omzet 16,6 procent hoger in 2019

In 2019 was de online omzet in Nederland 16,6 procent hoger dan in 2018. Webwinkels hebben bijna 14 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met ruim 21 procent. Dat meldt CBS vandaag.

E-commerce

159 miljoen orders voor Takeaway in 2019

Takeaway verwerkte in 2019 niet minder dan 159 miljoen orders, een stijging van 70 procent ten opzichte van 2018. Dat kwam uiteraard mede doordat het bedrijf de Duitse activiteiten van Delivery Hero en Foodora had overgenomen. Qua orders is Duitsland Nederland inmiddels ruim gepasseerd. 

Food

Consument beter beschermd tegen online misleiding

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft in haar leidraad Bescherming van de online consument de grenzen vastgesteld waar verleiding overgaat in misleiding. Hiermee is volgens de waakhond een belangrijke volgende stap gezet in de bescherming van de online consument.

Legal
Premium

Alibaba Europa op zoek naar nieuwe baas

De general manager Europa van Alibaba Group, de Duitser Terry von Bibra, is vertrokken bij de Chinese gigant. De onderneming kan op zoek naar een nieuwe karrentrekker.

E-commerce

Record nieuwe megadistributiecentra, verdozing zet door

Vorig jaar zijn 31 mega distributiecentra met 12.400 nieuwe arbeidsplaatsen tot stand gekomen. Daarmee is het honderdste mega dc gevestigd in Nederland sinds 2013. Dat blijkt uit een inventarisatie van Buck Consultants International.

Logistics

Meer buitenlandse virtuele winkelpuien voor De Bijenkorf

De Bijenkorf werkt aan een Franse en Oostenrijkse webwinkel. Dat meldde Giovanni Colauto, CEO van het warenhuis, op het event Stores That Wow in Amsterdam, waarover Retailnews rapporteert.

E-commerce
Premium

Online omzet Ahold Delhaize groeide 28 procent in 2019

De online omzet van Ahold Delhaize groeide 30 procent in het vierde kwartaal en 28 procent in heel 2019. Alleen al in Nederland ging het om 27,5 procent. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde jaarcijfers.

Food

Thomas Igou (Copperberg): ‘We kijken echt naar hoe B2B E-commerce zich ontwikkelt’

Econnect Europe brengt eindverantwoordelijken op het gebied van ecommerce, ebusiness en digital services uit de maakindustrie bij elkaar. In gesprek met de aanwezigen.

E-commerce platforms

Bezorgplatform Bringly haalt investering binnen

Het duurzame bezorgplatform Bringly uit Amsterdam heeft een niet nader gespecificeerde investering van ASIF Ventures binnengehaald. Bringly is een ‘ship-from-store’ oplossing die aansluit bij bestaande duurzame bezorgstromen.

Logistics

Trends voor duurzame e-commerce in 2020

Duurzaamheid wordt gezien als een van de belangrijke trends binnen e-commerce in 2020.

E-commerce

Rohlik rolt uit naar Wenen en Boedapest

Rohlik, een bezorgdienst voor levensmiddelen in Tsjechië, is aan een Europese opmars begonnen: de boodschappenbezorger is gestart in Hongarije, Oostenrijk en Roemenië en overweegt ook in Duitsland te beginnen.

E-commerce

‘Chaos dreigt bij pakketpunten’

Er dreigt chaos dreigt bij pakketpunten. Er worden zoveel pakjes besteld en geretourneerd dat de punten overvol raken. Dat stelt de branchevereniging voor pakketpunten (VVP) tegenover RTLZ.

E-commerce

Warenhuis Macy’s sluit 125 winkels

Warenhuis Macy’s gaat de komende drie jaar 125 van zijn minst renderende winkels sluiten. Dat is een kwart van het totaal. Zo’n 2000 banen komen te vervallen.

Retail

Overname eBay van de baan

Veilingsite eBay, en daarmee ook de Nederlandse dochter Marktplaats, komt niet in handen van Intercontinental Exchange, eigenaar van de New York Stock Exchange.

E-commerce