Eigen label Zalando nu volledig duurzaam
Zalando maakt vandaag bekend dat het eigen label ZIGN nu volledig bestaat uit artikelen met meer duurzame materialen. Alle nieuwe […]
Zalando maakt vandaag bekend dat het eigen label ZIGN nu volledig bestaat uit artikelen met meer duurzame materialen. Alle nieuwe […]
Elektronicawinkel Coolblue wil in 2020 een miljoen pakketjes per fiets afleveren, een verdrievoudiging. Daarmee krijgt het meer grip op de geleverde kwaliteit, maar het draagt ook bij aan de verduurzaming van de activiteiten.
Elektronicawinkel Coolblue heeft 2019 afgesloten met een omzet van anderhalf miljard euro en drie miljoen euro meer nettowinst, wat het total op 15 miljoen bracht.
Van innovatie naar disruptie, hoe het zakendoen snel verandert. Dat is het thema dat Cor Molenaar, hoogleraar Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit, volgende maand zal aansnijden op Emerce Retail in Maarssen.
Maaltijdboxleverancier HelloFresh zet voor de bezorging in de binnenring van Amsterdam voortaan 100 procent emissievrij elektrische busjes in. Ook Utrecht en het Belgische Gent staan op het programma voor verduurzaming.
Stel: je bent digital marketeer. Je werkt voor een retailer. Grote kans dat zo’n 90% van alle aankopen niet in […]
De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werken te lang of mogen überhaupt op bepaalde tijden niet werken omdat ze te jong zijn. Dit geldt zowel voor grote ketens met eigen bezorgers als voor de kleinere eetgelegenheden met eigen bezorgers.
Voor al haar modeklanten gaat e-fulfillmentbedrijf Montapacking als verpakking fashionpack van PostNL gebruiken. Daarvoor heeft het bedrijf een overeenkomst met PostNL gesloten. Met de eerste order van 50.000 fashionpacks is Montapacking gelijk ook de grootste afnemer van PostNL.
Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?
Groupon stopt met directe verkoop van kleding, speelgoed en andere fysieke spullen. Reden is dat deze markt volledig verzadigd is.
De Amerikaanse bezorger van maaltijdboxen Blue Apron zoekt een koper na wederom sterk tegenvallende resultaten. In het vierde kwartaal daalde de omzet met 33 procent naar ruim 94 miljoen dollar omdat het klanten is kwijtgeraakt.
Econnect Europe brengt eindverantwoordelijken op het gebied van ecommerce, ebusiness en digital services bij elkaar. In gesprek met de aanwezigen.
December staat te boek als de grootste, belangrijkste maand voor e-commerce in Nederland. Het is echter ook de periode waarin reputaties sneuvelen, vertrouwen verloren gaat en klaaglijnen vollopen. Webwinkeliers moeten campagnes voeren om de consument in toom te houden.
Het Amerikaanse warenhuis Walmart, onder meer eigenaar van Jet en Bonobos, zag zijn online omzet afgelopen jaar met 37 procent toenemen. In het vierde kwartaal steeg de omzet alleen al met 35 procent, vooral dankzij online boodschappen.
Blokker vertrekt uit België. De 123 Belgische winkels worden omgedoopt tot Mega World, een budgetketen in de stijl van Action.