More stories

Eigen label Zalando nu volledig duurzaam

Zalando maakt vandaag bekend dat het eigen label ZIGN nu volledig bestaat uit artikelen met meer duurzame materialen. Alle nieuwe […]

Fashion
Premium

CoolblueFietst: verdrievoudiging in 2020

Elektronicawinkel Coolblue wil in 2020 een miljoen pakketjes per fiets afleveren, een verdrievoudiging. Daarmee krijgt het meer grip op de geleverde kwaliteit, maar het draagt ook bij aan de verduurzaming van de activiteiten.

Logistics
Premium

Coolblue: omzet 1,5 miljard (+10%), winst: 15 miljoen

Elektronicawinkel Coolblue heeft 2019 afgesloten met een omzet van anderhalf miljard euro en drie miljoen euro meer nettowinst, wat het total op 15 miljoen bracht.

E-commerce

Van innovatie naar disruptie: retail onder hoogspanning

Van innovatie naar disruptie, hoe het zakendoen snel verandert. Dat is het thema dat Cor Molenaar, hoogleraar Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit, volgende maand zal aansnijden op Emerce Retail in Maarssen.

Retail

HelloFresh gaat emissievrij bezorgen

Maaltijdboxleverancier HelloFresh zet voor de bezorging in de binnenring van Amsterdam voortaan 100 procent emissievrij elektrische busjes in. Ook Utrecht en het Belgische Gent staan op het programma voor verduurzaming.

Food

ROPO: hoe de brug tussen online en offline is geslagen in 2021

Stel: je bent digital marketeer. Je werkt voor een retailer. Grote kans dat zo’n 90% van alle aankopen niet in […]

Strategy

Inspectie SZW: veel overtredingen bij maaltijdbezorgers

De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werken te lang of mogen überhaupt op bepaalde tijden niet werken omdat ze te jong zijn. Dit geldt zowel voor grote ketens met eigen bezorgers als voor de kleinere eetgelegenheden met eigen bezorgers.

Food

Montapacking omarmt fashionpack

Voor al haar modeklanten gaat e-fulfillmentbedrijf Montapacking als verpakking fashionpack van PostNL gebruiken. Daarvoor heeft het bedrijf een overeenkomst met PostNL gesloten. Met de eerste order van 50.000 fashionpacks is Montapacking gelijk ook de grootste afnemer van PostNL.

Fulfillment

Waarom je vandaag nog aan de slag moet met marketplaces (III)

Hoe kan het dan dat er relatief weinig merken hun weg naar marketplaces hebben gevonden? Het is een wereld van (onaangeraakte) kansen voor merken, dus waar wacht je nog op?

E-commerce

Groupon terug naar de basis: geen directe verkoop meer

Groupon stopt met directe verkoop van kleding, speelgoed en andere fysieke spullen. Reden is dat deze markt volledig verzadigd is.

E-commerce

Maaltijdbezorger Blue Apron zoekt koper

De Amerikaanse bezorger van maaltijdboxen Blue Apron zoekt een koper na wederom sterk tegenvallende resultaten. In het vierde kwartaal daalde de omzet met 33 procent naar ruim 94 miljoen dollar omdat het klanten is kwijtgeraakt.

Food

Fernanda Cristo (Puratos): ‘Zoeken naar manieren om het voor sales makkelijker te maken’

Econnect Europe brengt eindverantwoordelijken op het gebied van ecommerce, ebusiness en digital services bij elkaar. In gesprek met de aanwezigen.

E-commerce platforms
Premium

Decembermaand blijft riskant voor Nederlands e-commerce

December staat te boek als de grootste, belangrijkste maand voor e-commerce in Nederland. Het is echter ook de periode waarin reputaties sneuvelen, vertrouwen verloren gaat en klaaglijnen vollopen. Webwinkeliers moeten campagnes voeren om de consument in toom te houden.

Campagnes
Premium

Online omzet Walmart stijgt 37 procent

Het Amerikaanse warenhuis Walmart, onder meer eigenaar van Jet en Bonobos, zag zijn online omzet afgelopen jaar met 37 procent toenemen. In het vierde kwartaal steeg de omzet alleen al met 35 procent, vooral dankzij online boodschappen.

E-commerce

Blokker weg uit België, winkels omgebouwd

Blokker vertrekt uit België. De 123 Belgische winkels worden omgedoopt tot Mega World, een budgetketen in de stijl van Action.

E-commerce