ICI Paris XL introduceert Click & Collect
Parfumketen ICI Paris XL start met een eigen click & collect-dienst in haar Belgische winkels. Klanten kunnen online bestellingen al na een uur ophalen in een winkel naar keuze, zo meldt Retail Detail.
Parfumketen ICI Paris XL start met een eigen click & collect-dienst in haar Belgische winkels. Klanten kunnen online bestellingen al na een uur ophalen in een winkel naar keuze, zo meldt Retail Detail.
E-commerce verandert meer en meer van het zoeken naar een product tot het afronden van de betaling. Consumenten verwachten een gepersonaliseerde ervaring en willen een speciale band met merken. Maar hoe bereik je gebruiksvriendelijke interactie? Wat zijn de beste methoden om de betaalervaring van veeleisende consumenten te verbeteren?
Het tweedehands modeplatform United Wardrobe start een nieuwe sectie speciaal voor baby- en kinderkleding.
Online houthandel Gadero uit Groningen verbreedt zijn activiteiten naar de Franstalige markt. Hiermee gaat het ook hout bezorgen in Wallonië, Luxemburg en noordelijke bestemmingen van Frankrijk.
Hoewel geoblocking al een jaar is verboden in de EU, krijgt het Europees Consumenten Centrum (ECC) in Utrecht nog steeds klachten van consumenten over deze vorm van online discriminatie. De regels zijn voor zowel ondernemers als consumenten nog altijd onduidelijk.
Technologische veranderingen en regelgeving zorgen dat we betalingen op meer manieren doen. Ook de update van de Europese betaaldienstenrichtlijn, PSD2, speelt een rol.
In vergelijking met het derde kwartaal van 2018 namen de verkopen via internet in het derde kwartaal van 2019 sterker toe dan de winkelverkopen. De internetomzet was in het derde kwartaal 17,5 procent hoger, meldt CBS.
Het nieuwe decennium begint veelbelovend voor e-commerce. De omzet van webwinkels neemt in 2020 met 12 procent toe, verwacht ING Economisch Bureau.
Alleen al in 2018 liepen retailers wereldwijd 2.3 biljoen euro aan omzet mis. Hoe kan dit in 2020 voorkomen worden? De oplossing is het creëren van een positieve winkelervaring. De klanten van vandaag zijn een hoge standaard van winkelcomfort gewend en verwachten – of beter gezegd eisen – dat retailers de nieuwste technologie gebruiken om hun winkelervaring te verbeteren. In 2018 zorgde puur het gelukkig maken van klanten namelijk voor een omzettoename van 730 miljard euro.
Gebruikers van Apple Pay op hun Apple Watch lopen het risico om veel geld kwijt te raken als een dief de smartwatch te pakken krijgt. Hiervoor waarschuwt de Consumentenbond, die adviseert om de standaardinstelling ‘ontgrendel via iPhone’ uit te zetten.
QR-codes lijken definitief te zijn doorgedrongen als bruggetje tussen de fysieke en digitale wereld. bol.com zette de printtechniek in om de koppeling te maken tussen zijn papieren speelgoedboek en de digitale verlanglijstjes in zijn mobiele app.
Tijdens de afgelopen KLM Werelddeal Weken zijn passagiers actief gewezen op de mogelijkheid om hun aandeel in de CO2-uitstoot van de vlucht te compenseren.
Zalando heeft tijdens zijn vijfde Cyber Week 840.000 nieuwe klanten verwelkomd. Het handelsvolume van aangesloten partners steeg de afgelopen dagen, inclusief Black Friday en Cyber Monday, met 32 procent.
Tommy Teleshopping lanceert een eigen digitaal tv-kanaal Tommy TV dat sinds maandag is te zien op kanaal 250 van Ziggo. Consumenten worden volgens de aanbieder 24 uur per dagen ‘verrast met innovatieve producten die hun gezondheid bevorderen en/of hun leven gemakkelijker maken’.
Een week voor de eigenlijke Black Friday draaiden webwinkels al op volle toeren. Met name op vrijdag 22, zaterdag 23 en maandag 25 november kwamen de grootste ordervolumes binnen.