More stories

Innovatie en klantvriendelijkheid nemen toe dankzij meer concurrentie in betalingsmethoden

Technologische veranderingen en regelgeving zorgen dat we betalingen op meer manieren doen. Ook de update van de Europese betaaldienstenrichtlijn, PSD2, speelt een rol.

Payment
Premium

Internetomzet was in het derde kwartaal 17,5 procent hoger

In vergelijking met het derde kwartaal van 2018 namen de verkopen via internet in het derde kwartaal van 2019 sterker toe dan de winkelverkopen. De internetomzet was in het derde kwartaal 17,5 procent hoger, meldt CBS.

E-commerce

ING: Goede start voor e-commerce in 2020

Het nieuwe decennium begint veelbelovend voor e-commerce. De omzet van webwinkels neemt in 2020 met 12 procent toe, verwacht ING Economisch Bureau.

Retail

Unified commerce, een wereldwijd retailpotentieel van drie biljoen euro

Alleen al in 2018 liepen retailers wereldwijd 2.3 biljoen euro aan omzet mis. Hoe kan dit in 2020 voorkomen worden? De oplossing is het creëren van een positieve winkelervaring. De klanten van vandaag zijn een hoge standaard van winkelcomfort gewend en verwachten – of beter gezegd eisen – dat retailers de nieuwste technologie gebruiken om hun winkelervaring te verbeteren. In 2018 zorgde puur het gelukkig maken van klanten namelijk voor een omzettoename van 730 miljard euro.

E-commerce

‘Risico’s bij gebruik Apple Pay via horloge’

Gebruikers van Apple Pay op hun Apple Watch lopen het risico om veel geld kwijt te raken als een dief de smartwatch te pakken krijgt. Hiervoor waarschuwt de Consumentenbond, die adviseert om de standaardinstelling ‘ontgrendel via iPhone’ uit te zetten.

Payment
Premium

Bol.com: QR-codes werken boven verwachting

QR-codes lijken definitief te zijn doorgedrongen als bruggetje tussen de fysieke en digitale wereld. bol.com zette de printtechniek in om de koppeling te maken tussen zijn papieren speelgoedboek en de digitale verlanglijstjes in zijn mobiele app.

E-commerce

KLM combineert salescampagnes met duurzame boodschap

Tijdens de afgelopen KLM Werelddeal Weken zijn passagiers actief gewezen op de mogelijkheid om hun aandeel in de CO2-uitstoot van de vlucht te compenseren.

Travel

Zalando verwelkomt 840.000 nieuwe klanten

Zalando heeft tijdens zijn vijfde Cyber Week 840.000 nieuwe klanten verwelkomd. Het handelsvolume van aangesloten partners steeg de afgelopen dagen, inclusief Black Friday en Cyber Monday, met 32 procent.

E-commerce

Eigen digitale zender voor Tommy Teleshopping

Tommy Teleshopping lanceert een eigen digitaal tv-kanaal Tommy TV dat sinds maandag is te zien op kanaal 250 van Ziggo. Consumenten worden volgens de aanbieder 24 uur per dagen ‘verrast met innovatieve producten die hun gezondheid bevorderen en/of hun leven gemakkelijker maken’.

E-commerce
Premium

Paazl: Black Friday duurde een week

Een week voor de eigenlijke Black Friday draaiden webwinkels al op volle toeren. Met name op vrijdag 22, zaterdag 23 en maandag 25 november kwamen de grootste ordervolumes binnen.

E-commerce

Grote steden afwijzend tegenover Airbnb-wet

De vier grote Nederlandse reageren afwijzend op de voorgestelde Airbnb-wet. Gisteren stuurde minister van Milieu en Wonen Stientje van Veldhoven het wetsvoorstel naar de Tweede kamer. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht pleiten voor een hardere aanpak.

E-commerce

Kamer neemt motie aan tegen toename grote distributiecentra

De Tweede Kamer heeft met grote meerderheid een motie aangenomen om de toename van het aantal grote distributiecentra in Nederland aan banden te leggen. Men wil ‘ongewenste verdozing van het Nederlandse landschap’ tegengaan.

Logistics

Cyber Monday: 9,4 miljard dollar

Het online koopjesfestijn Cyber Monday heeft in de VS meer opgebracht dan Black Friday: met 9,4 miljard dollar werd het record van 7,4 miljard dollar op Black Friday ruim gepasseerd, volgens cijfers van Adobe.

E-commerce

‘Bol.com populairste marktplaats, Amazon de duurste’

Bol.com is veruit de populairste marktplaats voor de Nederlandse online shopper. Amazon maakt een slechte beurt, want wordt gezien als de duurste. Deelnemers aan een onderzoek omschrijven het ook als ‘het minst bij mij passend’.

Marketplaces

Consumentenbond: meeste kortingen Black Friday niet spectaculair

De kortingen die winkeliers gaven tijdens Black Friday waren nauwelijks hoger dan in de rest van het jaar. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De meeste kortingen waren rond de 20 procent.

E-commerce