Duitse e-commerce dit jaar naar 70 miljard euro
De Duitse onlinehandel breekt dit jaar nieuwe records. In het hele jaar is elf procent meer omzet gerealiseerd, aldus het Bundesverband E-Commerce und Versandhandel (BEVH), de Duitse Thuiswinkel.org.
De Duitse onlinehandel breekt dit jaar nieuwe records. In het hele jaar is elf procent meer omzet gerealiseerd, aldus het Bundesverband E-Commerce und Versandhandel (BEVH), de Duitse Thuiswinkel.org.
Alles draait tegenwoordig om de klant, als retailer wil je consumenten aan je merk binden en hen een moderne en consistente klantbeleving bieden. Om de klanttevredenheid en beleving te verbeteren hebben retailers de afgelopen jaren geïnvesteerd in moderne technologie. Technologieën dragen bij aan snelheid en efficiëntie van het shoppen. Online retailers zijn trendsetters wat logistieke processen, gemak en klantbeleving betreft. Hoe maak je als traditionele retailer een inhaalslag?
De online omzet was in oktober 11,7 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 7,4 procent meer omgezet.De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 18,2 procent, zo blijkt uit de maandelijkse statistieken van CBS.
Alibaba timmert nog altijd flink aan de weg. Niet alleen in bakermat Azië, maar ook steeds meer wereldwijd. De blik is in het Oosten nu meer en meer gericht op het Westen, maar heeft men kans van slagen?
Vergeet e-commerce en omarm unified commerce. Dit is de enige manier om je klant dat te bieden wat nodig is: een customer centric experience.
De ontwikkelingen in het retail landschap stapelen zich in rap tempo op. Gestimuleerd door een veranderde, veeleisende doelgroep, technologische ontwikkelingen en concurrentie vanuit het buitenland is het voor retailers in Nederland zaak om bij te blijven en niet stil te staan. Steeds meer retail bedrijven kijken daarbij ook naar wat zich afspeelt buiten de landsgrenzen bv in China. Terwijl Amazon voorop loopt in de retailrevolutie in de Verenigde Staten, zorgen namelijk bedrijven zoals Baidu, Alibaba en Tencent voor een disruptie in de Chinese markt. Maar op welke wijze spelen deze veranderingen een rol van betekenis? En met welke trends en retailconcepten moet je als retailer rekening houden?
De voormalig CCO van PayPal Bill Ready treedt in dienst bij Google als baas van de afdeling Commerce. Dat valt onder de reclametak.
E-commerce is booming. De ontwikkelingen in de consumentenmarkt laten zien dat bedrijven die vol hebben ingezet op online verkoop gegroeid zijn. Maar e-commerce biedt ook volop kansen voor B2B organisaties.
Negen van de tien webwinkels in Nederland biedt geen groene bezorgopties, laat onderzoek van logistiek specialiast Paazl zien. De consument daarentegen wil het graag, is bereid langer op leveringen te wachten en zelfs meer betalen als hij zijn pakketjes milieuvriendelijk kan ontvangen.
Het retail landschap is een kwestie van ‘survival of the fittest’. Hoe zorg je als retailer dat je één van die ‘fittest’ bent en blijft?
De Franse boodschappenapp Jow haalt 7 miljoen euro aan financiering op bij Stride.VC, Caterina Fake en Jyri Engeström van Yes VC, en Shan-Lyn Ma, de CEO van Zola.
Het schoenenmerk Nubikk gaat, in samenwerking met start-up Bringly, aankopen vanuit zijn Amsterdamse flagshipstore nog dezelfde avond thuisbezorgen via fietskoeriers.
Fabrique en Brandmeester hebben samen een disruptieve dienst gebouwd die het helemaal anders doet. In de conservatieve legal markt.
Twee jaar na de overname door Talpa Network verandert reisbedrijf Emesa, bekend van Vakantieveilingen.nl, van naam. In het eerste kwartaal van 2020 luidt de nieuwe naam Talpa eCommerce.
Fulfillmentbedrijf Active Ants heeft een nieuw magazijn van 20.000 vierkante meter in Roosendaal gehuurd. Hiermee kan zij de de groei van de e-fulfilment activiteiten in Nederland opvangen. Het pand wordt momenteel gebouwd door ontwikkelaar VGP parks en zal in juni 2020 worden opgeleverd.