More stories

Premium

Twinkle 100 is uit: bol.com bovenaan, Amazon groeit 40%

Het nieuwe jaaroverzicht voor Nederlands e-commerce, de Twinkle 100, is verschenen. bol.com staat bovenaan met een omzet van 1,65 miljard euro. AH.nl dringt in deze editie door tot de top drie met 565 miljoen euro omzet en Amazon groeit bijna de helft naar 350 miljoen euro.

E-commerce

Sisow met support voor gespreid betalen

Webwinkels die hun kassa betrekken van PSP Sisow kunnen een nieuwe manier van betalen gaan aanbieden: gespreid betalen.

Payment
Premium

Bijna de helft Nederlandse bedrijven shopt online

Meer dan de helft van de bedrijven in Nederland doet amper tot geen online inkopen, maar vertrouwt nog op de gevestigde niet-digitale kanalen.

E-commerce

Pakketbezorgers tegen fusie PostNL en Sandd

Pakketbezorgers DHL, DPD, GLS en Packs roepen de politiek op goed te kijken naar de afwijzing van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) van de fusie tussen PostNL en Sandd. De ACM heeft de fusie afgeblazen, maar de bedrijven hebben het kabinet gevraagd of ze toch samen mogen gaan door middel van toepassing van artikel 47 van de Mededingingswet.

Logistics

Belgisch gerecht toont fraude Chinese Amazon-verkopers aan

Chinese bedrijven kunnen allerlei producten spotgoedkoop aanbieden op de webwinkel van Amazon door te frauderen via Brussels Airport. Dat meldt De Tijd vandaag.

Cross Border

Wat zijn de gevolgen van direct-to-consumer in e-commerce?

Producenten en leveranciers willen de boot van ‘direct leveren aan huis’ niet missen. Hiermee spelen ze in op een nieuwe trend: Direct-to-Consumer (D2C). Consumenten willen meer gemak in het aankoopproces en meer informatie over de herkomst van een product. Daarom kiezen ze er steeds vaker voor om rechtstreeks te bestellen bij leveranciers. D2C heeft directe gevolgen voor zowel consumenten als leveranciers. Daarnaast heeft het model ook gevolgen voor het logistieke proces. 

Strategy

Bestellingen AH.nl kunnen met smartphone aan de deur worden betaald

Bestellingen op AH.nl kunnen aan de deur worden betaald met de smartphone op basis van een ING Betaalverzoek. Dat geldt voor rekeninghouders van alle Nederlandse banken.

Payment

Online bestedingen groeien eerste half jaar naar 12,5 miljard euro

Nederlandse consumenten gaven in de eerste zes maanden van 2019 online 12,5 miljard euro uit aan producten en diensten, een groei van 9 procent ten opzichte van het eerste half jaar van 2018. Naar verwachting komen de totale online consumentenbestedingen voor heel 2019 uit op 25,9 miljard, zo blijkt uit het Thuiswinkel Markt Monitor in opdracht van Thuiswinkel.org en PostNL.

E-commerce

Er zijn meer winkelmeters in gebruik dan ooit: paniek over winkelleegstand is onnodig

De winkelleegstand neemt weer toe. Zo lijkt het althans. Grote paniek in de media, terwijl de afgelopen vijf jaar de winkelleegstand juist significant was gedaald tot een niet zorgwekkend niveau. Maar neemt de leegstand eigenlijk wel echt toe? En is de leegstand dan nu opeens weer dramatisch hoog? Moeten complete binnensteden op de schop? En dienen sommige winkelcentra maar helemaal te sluiten? Gaan we inderdaad tot dertig procent van de winkelmeters weghalen? En ‘klinisch’ uitgedrukt: gaan we een kwart van de winkelruimte ‘saneren’?

Retail

Canon schakelt Simplymile in voor emissieloze stadsdistributie

Canon gaat haar CO₂-neutraal geproduceerde Black Label Zero-papier voortaan rechtstreeks vanuit de fabriek leveren aan een hub van Simplymile aan de rand van Groningen. Vanuit dit knooppunt wordt het papier door PostNL met elektrische voertuigen emissieloos de stad ingereden.

Logistics

150.000 euro groeigeld voor bezorger Packaly

Het Utrechtse techbedrijf Packaly heeft een investering van 150.000 euro opgehaald bij diverse investeerders uit Deventer.

E-commerce

5 valkuilen bij replatforming van een e-commerceplatform 

In 1995 werd het menens met e-commerce: Amazon verzond de eerste boeken vanuit een garage in Washington en groeide razendsnel. Die groei wordt twintig jaar later nog steeds aangewakkerd door innovatie. Dat gaat met zo’n vaart dat legacy e-commerceplatformen het eigenlijk niet meer kunnen bijbenen. Een merk wil de toekomst tegemoet, maar de kans bestaat dat het huidige platform de strategische ambities niet kan ondersteunen. Als dat zo is moet je een replatforming overwegen. 

E-commerce platforms

Amazon opent elf distributiecentra in Duitsland, zet eigen chauffeurs in

Amazon gaat nog eens elf distributiecentra openen in Duitsland, de op een na grootste markt voor de Amerikaanse retailer, en wil eigen chauffeurs inzetten voor bezorgingen. Dat vertelt Bernd Gschaider, de Duitse chef van Amazon Logistics, in een interview met Reuters.

Logistics

Smartphonemerk Honor opent Nederlandse webwinkel

Huawei dochter Honor opent vandaag een eigen webwinkel in Nederland voor de verkoop van zijn smartphones en een fitnesstracker.

E-commerce

E-commerce België passeert dit jaar magische grens van 11 miljard euro

E-commerce in België is de eerste zes maanden van het jaar ten opzichte van vorig jaar met 7 procent gegroeid. Dat blijkt uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor. De verwachting is dat de magische grens van 11 miljard euro wordt gepasseerd.

E-commerce