More stories

CitizenM: personalisering en community building als toekomst van de hotelindustrie

Met een eigenzinnige strategie en slimme technologie wil citizenM haar belofte waarmaken: betaalbare, maar luxe hotelervaringen voor de reizigers die zij mobile citizens noemt. Over vijf jaar wil het bedrijf honderd hotels op toplocaties over de hele wereld in haar portfolio hebben. 

Customer Engagement

bol.com vanaf volgend jaar in Franstalig België

bol.com zet volgend jaar een eerste stap richting Franstalig België. Via de bol.com-app kunnen Franstalige Belgen straks in hun moedertaal winkelen en krijgen ze daarbij keuze uit miljoenen artikelen gecombineerd met gratis verzending.

Cross Border

Intertoys terug bij Blokker

De voormalige Blokker-zaken Intertoys en Maxitoys komen weer terug in het oude nest. Michiel Witteveen, de huidige eigenaar van Blokker, neemt de retailers weer over van het Portugese investeringsfonds Green Swan.

Retail

De B2B customer journey moet net zo boeiend zijn als voor B2C

B2B-kopers winkelen voor de kost, dus zo heel veel anders dan een alledaagse B2C-consument zijn ze niet. De business models van B2C en B2B zijn natuurlijk heel verschillend, maar het blijft kopen. En aan de zakelijke beslissingen wat je koopt, hoeveel je koopt en tegen welke prijs kleeft een hoop emotie, veel meer dan je denkt.

Customer Experience

Steeds meer Belgen winkelen online, vooral bij bol.com

Steeds meer Belgen kopen online, nu al zo’n twintig procent doet dat wekelijks, 14 procent meer dan in 2018.

E-commerce
Premium

Coolblue begint verkoop en installatie zonnepanelen

Coolblue gaat van start met een grote, aansprekende productgroep en biedt de verkoop- en installatiedienst voor 2020 landelijk aan.

E-commerce

Retailers: dicht de ‘personalization gap’

Klanten verwachten steeds meer van hun online-shoppingervaring. Zij willen op maat gemaakte aanbevelingen, willen geholpen worden in hun keuze voor maten en pasvormen en krijgen graag advies over hun eigen stijlen. Maar veel retailers zijn nog lang niet zover dat ze in deze behoefte kunnen voorzien. Deze personalization gap wordt juist groter. Terwijl personalisatie bij uitstek de sleutel is naar hogere klanttevredenheid en -loyaliteit. 

Customer Experience

Zo bouw je een e-commercestrategie voor B2B-ondernemingen

Wie wil groeien, moet B2B e-commerce omarmen en een ‘sfeervolle’ online omgeving creëren. Hoe? Dit zijn de vijf meest opmerkelijke inzichten over de inzet van e-commerce in de B2B:

B2B Digital
Premium

Internetomzet 18,2 procent hoger in tweede kwartaal

De verkopen via internet namen in het tweede kwartaal wederom veel sterker toe dan de winkelverkopen. De internetomzet was in het tweede kwartaal 18,2 procent hoger dan een jaar eerder, zo meldt CBS.

Retail

Nominaties eerste editie B2B E-commerce Awards bekend

Sana Commerce organiseert dit jaar voor het eerst de B2B E-commerce Awards. Deze worden uitgereikt tijdens de vierde editie van Hét B2B E-commerce Event op 26 september in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.

B2B Digital

Amsterdam Logistic Cityhub moet logistieke belasting verlichten

Amsterdam krijgt een nieuw circulair logistiek centrum, Amsterdam Logistic Cityhub. Dat moet een duurzame oplossing bieden voor de toenemende logistieke belasting van Amsterdam en de ‘last mile’ verzorging binnen de stadsring.

Logistics

Welke consequenties heeft SCA voor webwinkels?

Op 14 september 2019 wordt officieel de RTS on Strong Customer Authentication & Secure Communication under PSD2 van kracht en deze nieuwe Europese wetgeving kan gevolgen hebben voor webwinkels. Handhaving blijft echter waarschijnlijk nog even uit, maar we horen pas in oktober hoe lang.

PSD2

De Bijenkorf opent Duitse webwinkel

De Bijenkorf steekt digitaal de grens over en opent zijn eerste webshop deBijenkorf.de voor de Duitse markt.

Cross Border

bunq ondersteunt nu officieel Apple Pay, Rabo en ABN volgen binnenkort

bunq is de volgende Nederlandse bank die Apple Pay voor de Nederlandse markt ondersteunt. Dit keer is geen omweg nodig.

Payment
Premium

Online aandeel van schoenenaankopen naar 28 procent

De verkopen van de schoenbranche stagneren, het aantal vestigingen loopt jaarlijks terug en een steeds groter deel van de verkoop gaat via het internetkanaal. Dat concludeert ABN Amro in het onderzoek Stand van de Retail van september.

Fashion