More stories

Bol.com en Delhaize schakelen een versnelling hoger in samenwerking

Delhaize en bol gaan een nauwere samenwerking in Vlaanderen aan. Niet alleen is er een uitbreiding voorzien van bol.com afhaalpunten bij Delhaizewinkels, half augustus start ook een eerste commerciële samenwerking tussen bol.com en Delhaize in het kader van de Terug-naar-school-periode.

E-commerce

Sweet Jewellery verhoogt omzet na stoppen gratis retourneren

Kledingwebshop Sweet Jewellery heeft naar eigen zeggen geen nadelige gevolgen ondervonden van het besluit om te stoppen met gratis retourneren.

Logistics

McDonalds personaliseert drive-thru menu’s

McDonalds heeft voor een onbekend bedrag het bedrijf Dynamic Yield overgenomen voor het personaliseren van drive-thru menu’s. Daarbij wordt rekening gehouden met de tijd van de dag, het verkeer, het weer en populariteit van bepaalde maaltijden.

Food

HEMA, Zalando en Primera kanshebbers voor ABN AMRO Webshop Award

Albert Heijn, HEMA, Dekamarkt, Jan Linders, Mediamarkt, Zalando en Primera zijn enkele kanshebbers voor de ABN AMRO Webshop Award the Netherlands 2019 – 2020. HEMA, Game Mania, Omoda, Rituals en Zooplus komen in aanmerking voor De ABN AMRO Retailer of the Year 2019 – 2020.

E-commerce

Deliveroo vertrekt haastig uit Duitsland

Maaltijdbezorger Deliveroo trekt zich plotseling terug uit de Duitse markt. Vrijdag wordt er voor het laatst bezorgd. Toch sluit het bedrijf een terugkeer niet uit.

Food

Honderd webwinkels in Nederland met meer dan 20 miljoen euro omzet

Er zijn meer webwinkels met 20 miljoen euro online omzet in Nederland bijgekomen: 101 tegen 80 een jaar eerder. Dat blijkt uit de nieuwe Twinkle100 die volgende maand op het evenement Shopping Today wordt uitgereikt.

E-commerce

300.000 euro aan seksartikelen Pabo nooit geleverd

Klanten van (online) seksshop Pabo uit Hulst zijn massaal gedupeerd na het faillissement vorige maand. Voor 300.000 euro aan bestelde seksartikelen zijn volgens De Stentor nooit geleverd.

E-commerce

MIKKY KI. exclusief bij Winkelstraat.nl

MIKKY KI., het nieuwe fashion label van Mikky Kiemeney, wordt nu ook vertegenwoordigd door Winkelstraat.nl. De vriendin van Frenkie de Jong lanceerde haar eigen merk enkele weken geleden.

Fashion

Visa Checkout gaat verdwijnen

Visa Checkout, een concurrent van PayPal, stopt volgend jaar. Daarvoor in de plaats komt een reeds eerder aangekondigde gezamenlijke betaalknop van Visa, Mastercard, American Express en Discover.

Payment

Flink aantal boetes in Amsterdam uitgedeeld voor illegale vakantieverhuur

In totaal werd door de gemeente Amsterdam in juli voor 387.000 euro aan boetes uitgeschreven voor illegale verhuur en het niet melden van vakantieverhuur. Vaak gaat het om woningen die via Airbnb worden aangeboden.

Travel

Colruyt test automatische herkenning van groenten en fruit

Colruyt test als eerste Belgische supermarkt automatische productherkenning. In de winkel van Kortrijk worden groenten en fruit automatisch herkend aan de kassa met behulp van kunstmatige intelligentie.

Food

‘Fysieke supermarkt heeft niets te vrezen van onlineverkoop’

De forse groei van online boodschappen vormt geen bedreiging voor de fysieke supermarkt. De bevolking groeit en de supermarktbestedingen per inwoner stijgen, waardoor er in groeigemeentes zelfs ruimte is voor meer supermarkten. Dit blijkt uit het supermarktrapport van vastgoedadviseur Colliers International.

Food
Premium

Peek & Cloppenburg opent Nederlandse webwinkel

Het Duitse Peek & Cloppenburg met hoofdvestiging in Düsseldorf heeft vandaag zijn Nederlandse webwinkel in gebruik genomen. Het verkoopkanaal maakt gebruik van de ervaringen die tot nu toe zijn opgedaan met webshops in Duitsland, Oostenrijk en Polen.

E-commerce

Lingerie snelstgroeiende categorie in e-commerce

Lingerie is een van de snelstgroeiende categorieën in e-commerce, zo blijkt uit een analyse van Internet Retailer. Onlineverkopen van de twaalf grootste lingerieretailers stegen in 2018 met ruim 20 procent.

Fashion

ING maakt naam webwinkel zichtbaar in af- en bijschrijvingen

Bedrijven die gebruik maken van iDEAL als online betaalmethode, zoals webwinkels, maar ook energiebedrijven, goede doelen organisaties of overheidsinstanties, kunnen voortaan gebruik maken van de optie bij ING om hun bedrijfsnaam zichtbaar te maken bij af- en bijschrijvingen.

Payment