More stories

Alibaba opent B2B marktplaats voor Amerikaanse retailers

Alibaba opent zijn B2B marktplaats Alibaba.com voor het eerst voor kleine retailers in de VS. Voorheen konden zij daar alleen kopen, nu ook verkopen.

E-commerce

Amazon opent nieuwe kassaloze supermarkten

Amazon heeft drie nieuwe Amazon Go winkels aangekondigd voor Seattle en Chicago, waarmee het totaal op 17 locaties in vier steden komt.

E-commerce

Limburgse autoverkopers doelwit van internetcriminelen

De Limburgse autobedrijven van de Mengelers Groep, met vestigingen in Sittard, Maastricht en Landgraaf, zijn al maanden doelwit van oplichters. Op naam van het concern bieden ze op internet op grote schaal en tegen scherpe prijzen occasions te koop aan, schrijft De Limburger.

E-commerce
Premium

Amazon: groter dan Libelle, kleiner dan Startpagina

Amazon is in Nederland een fractie groter dan damesblad Libelle online maar kleiner dan Bing, Yahoo en Wordfeud. De Amerikaanse e-commercegigant is hier nog maar een kleintje, een shop die door vier van de vijf mensen nog niet maandelijks wordt bezocht.

E-commerce

Patrick Kerssemakers: ‘E-commerce is eigenlijk een heel dom model’

Patrick Kerssemakers maakte naam en faam met webwarenhuis FonQ.nl. Inmiddels adviseert hij ondernemers in hun zakelijke avonturen op het gebied van e-commerce en internet-ondernemerschap.

Marketplaces

Dit zijn de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce

Meer dan zestig procent van de consumenten shopt minimaal één keer per maand online, dit blijkt uit Episerver’s jaarlijkse onderzoek “Reimagining Commerce”. Brands en retailers moeten voortdurende evalueren, optimaliseren en valideren welke apparaten en verkeersbronnen het beste presteren. Dit B2C Commerce trendrapport biedt inzicht in de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce.

Conversie

Tinder passeert Google bij betalingen Google Play Store

Tinder laat transacties voor Tinder Gold en Tinder Plus abonnementen niet meer via de Google Play Store lopen, in plaats daarvan moeten gebruikers hun creditcardgegevens invoeren.

Payment

eBay investeert in Indiase martktplaats

Veilinghuis eBay neemt een belang van 5,5 procent in de Indiase marktplaats Paytm. Hoeveel daarvoor is betaald is niet bekend gemaakt, al circuleren er bedragen variërend van 150 tot 200 miljoen dollar.

E-commerce

Zalando wil meer duurzame kleding verkopen

Zalando gaat duurzame kledingmerken toevoegen aan het assortiment. Op veler verzoek: de vraag naar dit soort kleding neemt toe.

E-commerce

Online fietsenwinkel FietsUniek failliet

De naar eigen zeggen ‘snelstgroeiende online fietsenwinkel’ van Nederland en België FietsUniek uit Hillegom is failliet. Vorige week werd al surseance verleend.

E-commerce
Premium

Zooplus: verkoop eigen merken groeit twee keer harder

De verkoop van eigen merken groeit bij online dierenwinkel Zooplus met 29 procent twee keer sneller dan het gemiddelde, dat op 14 procent ligt. De omzet over het tweede kwartaal komt uit op 363 miljoen euro.

E-commerce

Waarom apps een onmisbaar hulpmiddel zijn in e-commerce

Mobile commerce is onlosmakelijk verbonden met de groei van in-app-aankopen. In een snel evoluerende en competitieve branche als e-commerce is het inspelen op trends en veranderingen simpelweg een must. Merken zullen zich dus moeten richten op in-app-aankopen.

Mobile

Google legt ticketverkoper advertentieban op

Ticketverkoper Viagogo mag niet langer adverteren bij Google. De ban geldt wereldwijd. Aanleiding zijn de hoge prijzen die in rekening worden gebracht voor doorverkochte kaarten.

Online advertising

Omzet voor refurbished naar 159 miljoen euro

In de afgelopen twaalf maanden zijn in Nederland 369.000 refurbished iPhones verkocht die een omzet vertegenwoordigen van 103 miljoen euro. Keurmerkretailers Forza Refurbihed, leapp en Renewd maakten de cijfers vandaag bekend.

E-commerce

Nederlanders kopen steeds vaker bij buitenlandse webwinkels

Ieder jaar shopt de Nederlander meer bij buitenlandse webshops. Zo deed 9 procent van de Nederlanders hun online aankopen vorig jaar enkel bij webwinkels over de grens. Nog eens 40 procent maakte zowel gebruik van webshops in Nederland als in het buitenland. In 2016 was dit respectievelijk 7 en 32 procent, aldus het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP Customer Experience is opgesteld.

Cross Border