More stories

Greetz winnaar Logistieke Webshop van 2019

Greetz is de winnaar geworden van de Logistieke Webshop van 2019. Het bedrijf dat papieren wenskaarten en cadeaus verstuurt werd beoordeeld op klantgerichtheid, ketenregie, duurzaamheid en innovatie.

Logistics

Roland Palmer weg als chef Alibaba Nederland en België

Roland Palmer stopt als chef Alibaba Nederland en België om zich te kunnen richten op betaaldochter Alipay Europa. David Lloyd neemt zijn taken waar.

E-commerce

Kazidomi overweegt uitbreiding naar Scandinavië

Kazidomi, het Belgische online platform voor gezonde en biologische producten, overweegt een uitbreiding naar Scandinavië.

E-commerce

E-commerce 10 2019 winnaars: oprichters Swapfiets en Henk Smit (Kees Smit Tuinmeubelen)

Zojuist is bekendgemaakt dat Henk Smit, CEO van Kees Smit Tuinmeubelen, en de oprichters van Swapfiets dit jaar zijn verkozen tot de innovatiefste e-commerceprofessionals van Nederland. Dat gebeurde op E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

E-commerce

Groeikapitaal voor online platform voor luchthaventransfers

Taxi2Airport, een online platform voor luchthaventransfers, krijgt 2,2 miljoen euro van VOC Capital Partners (het investeringsfonds van onder meer Pieter Schoen en Han de Groot) en bestaande aandeelhouder VentureBuilders Capital.

Travel

Dit kan het nieuwe Shopware 6 

Het nieuwe Shopware 6 belooft veel nieuwe features en technische hoogstandjes waarmee iedere webwinkelier zijn of haar webshop voorbereidt op de toekomst. Voor Shopware is het de volgende stap in de ontwikkeling van hun webshopplatform naar uitgebreid e-commercesysteem. Wat is er nieuw?

E-commerce

Britse toezichthouder wil dat eBay en Facebook nepbeoordelingen aanpakken

Facebook en eBay hebben een waarschuwing gekregen van de Britse toezichthouder Competition and Markets Authority (CMA). Zij moeten het probleem van nepbeoordelingen beter aanpakken.

Conversie

Luxemerken ontdekken WeChat

Luxemerken als Louis Vuitton, Cartier en Bulgari hebben WeChat als verkoopkanaal ontdekt. Zestig procent van de luxe modemerken hebben in elk geval een winkel in de Chinese chatapp. Dat is 36 procent meer dan een jaar geleden.

E-commerce

22 miljoen euro voor platform voor digitale tegoeden

Creative Group krijgt 22 miljoen euro groeigeld van Prime Ventures. Het Nederlandse fintechbedrijf geeft mensen over de hele wereld de mogelijkheid om ‘digitale tegoeden’ van hun favoriete merk te kopen of versturen.

E-commerce

70 miljoen dollar voor Gentse Showpad

Het Gentse softwarebedrijf Showpad heeft 70 miljoen dollar gekregen voor de uitbreiding naar Frankrijk en Japan.

B2B Digital

Shoppartners bouwt nieuw distributiecentrum

E-commerce bedrijf Shoppartners laat een nieuw distributiecentrum en kantoor bouwen op de Vaandel in Heerhugowaard. Het nieuw te bouwen pand met 18.000 vierkante meter effectieve werkruimte biedt drie keer meer capaciteit dan de huidige magazijnen. Shoppartners verwacht in het tweede kwartaal van 2021 te verhuizen.

Fulfillment
Premium

Amazon Prime Day in Benelux duurt twee dagen

Amazon Prime Day duurt deze zomer in de Benelux twee dagen, op 15 en 16 juli. Ook België doet weer mee.

E-commerce
Premium

Bas Spierenburg als Chief Digital Officer naar E-Luscious

E-Luscious, eigenaar van onder meer de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl heeft Bas Spierenburg aangesteld als Chief Digital Officer.

E-commerce

Dekbed-Discounter.nl fuseert met meubelexpert De Arend

De grootste online beddenverkoper van de Benelux gaat samen met een van Nederlands grootste handelaren in meubilair voor horeca, zorg, kantoor en onderwijs. Dekbed-Discounter.nl en De Arend, met eigen showrooms en een webshop, zijn gefuseerd tot de nieuwe onderneming Jamani Group BV, met een gezamenlijke omzet in 2018 van 60 miljoen euro en 100 personeelsleden.

E-commerce
Premium

Jaaromzet Spreadshirt groeit naar 110 miljoen euro

E-commerceplatform Spreadshirt heeft de omzet in 2018 met drie procent zien stijgen tot 110 miljoen euro. De winst (ebitda) steeg door kostenbesparing aanmerkelijk harder: met 23 procent tot tien miljoen euro.

E-commerce