More stories

Primera nu ook met mobiele telefoons en abonnementen

Primera is begonnen met de verkoop van mobiele telefoons en originele telefoonaccessoires bij in totaal 475 Primera winkels. De keten verkocht al beltegoeden.

Retail
Premium

JD.com geeft zichzelf 29 miljard dollar cadeau

De Chinese marktplaats JD.com hield op 18 juni speciaal voor zijn verjaardag een online koopjesfestijn. Resultaat: een recordomzet van 29,2 miljard dollar op die ene dag.

E-commerce

‘Apple Pay vanaf woensdag in Portugal, Griekenland en Slowakije’

Er zijn sterke aanwijzingen dat de betaaldienst van Apple komende woensdag live gaat in Portugal, Griekenland en Slowakije.

Payment

Klantenservice Intertoys vanuit Paramaribo

De eerste- en tweedelijns Klantenservice van Intertoys wordt voortaan door Alembo uitgevoerd. De Alembo medewerkers verzorgen vanuit Paramaribo de verwerking van telefoon, chat en e-mail.

Customer Service

Voice is geen reclame en stop met praten: Zes lessen na de Voicehype

De eerste voiceservices zijn ontwikkeld en veel daarvan draaien ook. De eerste beginnersfouten zijn er uit, zou je denken. Dit zijn de zes lessen na de eerste voice-ophef.

Voice

Marketplaces: keerpunt in e-commerce of wil de consument uiteindelijk toch anders?

Groei en professionalisering zetten de toon binnen e-commerce. Zowel in ons land als internationaal. Onder andere logistiek, personalisatie en verduurzaming eisen aandacht op. Maar één trend waarin vrijwel alle ontwikkelingen samenkomen, overheerst: de opkomst van grote marketplaces. Buigen of barsten, klinkt het, nu steeds meer shoppers hun weg naar de platformen vinden. Onder jongere consumenten groeit echter een ander sentiment. En ook merken roeren zich.

E-commerce

1,3 miljoen euro voor data-analist Daltix

De Belgische data-analist Daltix heeft 1,3 miljoen euro opgehaald om verdere groei te kunnen financieren. Het technologiebedrijf helpt retailers en […]

Analytics

‘Amazon doet 10,2 miljard euro bruto-omzet in Duitsland’

Amazon.de zou bijna een derde van de volledige Duitse e-commercemarkt voor zijn rekening nemen en daarmee twee keer zo groot zijn als Zalando. Dat kan worden afgeleid uit een reclamemailing gericht aan Duitse handelspartners.

Duitsland

Zo maak je winkelbezoek zichtbaar met Google Store Visits

Je kunt met online paid advertising invloed uitoefenen op het aantal fysieke bezoeken dat je in je winkel krijgt. Een perfect voorbeeld van hoe je online- en offline marketingactiviteiten kunt integreren voor beter resultaat. Hoe werken Google Store Visits,  en hoe maak je winkelbezoeken in Google Ads zichtbaar en optimaliseer je je campagnes? 

Analytics

Shopify opent eigen fulfillmentnetwerk

Shopify heeft verspreid over de VS contracten gesloten met magazijnen en logistiek dienstverleners voor vierkante meters opslagruimte en verwerkingscapaciteiten. Het internetbedrijf opent een eigen fulfillmentnetwerk dat het verhuurt aan shops die zijn software gebruiken.

Fulfillment

Bezorgdienst McDonald’s naar Breda en Tilburg

De bezorgdienst van McDonalds breidt uit naar Breda en Tilburg. Klanten kunnen hun maaltijd bestellen via de Uber Eats-app. De dienst is, met deze uitbreiding, beschikbaar in veertien Nederlandse en drie Brabantse steden.

Food

E-commercesector wil minder lucht in pakketten

Samen met webwinkels en toeleveranciers heeft branche-organisatie Thuiswinkel.org zich het doel gesteld om de lucht in pakketten met 10 procent te reduceren in 2022. Al eerder bepleitte de organisatie het weglaten van verzendverpakkingen, waar dat mogelijk is. Deze doelen zijn inmiddels vastgesteld in het Brancheverduurzamingsplan Verpakken 2019-2022.

Fulfillment

Verplichte leeftijdscheck voor pornosites UK uitgesteld

De verplichte leeftijdscheck die Groot Brittannië half juli had willen invoeren voor pornosites is uitgesteld.

Legal

E-commerce Live!: Hoe bol.com een marktplaats wordt

Hoe staat het met de kanteling van bol.com van winkel naar marktplaats? Topman Huub Vermeulen vertelt het volgende week woensdag tijdens E-commerce Live! in Amsterdam.

Marketplaces

Maaike de Rover, ShipSupport: ‘Zonder steun van CEO moet je niet aan transformatie beginnen’

De B2B-branche heeft de naam conservatief te zijn, en in het geval van de scheepvaartindustrie klopt dat ook. Maaike de Rover probeert met Shipsupport de markt voor scheepsonderdelen naar een online platform te tillen, en komt daar flink wat strubbelingen tegen. Hoe gaat een digitale transformatie in de zeevaart in z’n werk? 

B2B Digital