More stories

Marktplaatsen grootste groeier in Duits e-commerce

Marktplaatsen als eBay en AliExpress, maar met name Amazon, zagen het totaal van de aankopen door consumenten met dertien procent groeien tot acht miljard euro in het tweede kwartaal van 2019. Deze vorm van e-commerce toonde de grootste groei in de drie maanden tot juli.

Marketplaces

Voorlopige surseance voor FietsUniek

Aan de ‘snelstgroeiende online fietsenwinkel’ van Nederland en België FietsUniek uit Hillegom is voorlopige surseance verleend.

E-commerce

Jumbo: vraag naar thuisbezorging groter dan capaciteit

Jumbo groeit online sneller dan verwacht. In verschillende gebieden is de vraag naar thuisbezorging inmiddels groter dan de beschikbare capaciteit.

Food

ACM: denk mee over voorkomen online misleiding consumenten

Toezichthouder ACM werkt aan een leidraad voor bedrijven over online gedragsbeïnvloeding van consumenten. Vragen die beantwoord moeten worden zijn bijvoorbeeld: Hoe kiezen consumenten online hun product of dienst en hoe beïnvloedt het bedrijf die keuze door bijvoorbeeld grote knoppen, pop-ups, extra kleuren, vooraf ingevulde keuzes, of tekst?

E-commerce

225 miljoen dollar voor Airbnb rivaal Sonder

Airbnb rivaal Sonder heeft 225 miljoen dollar aan financiering opgehaald tegen een waardering van 1 miljard, wat het een zogeheten unicorn maakt.

Travel

Jeroen van Velzen (Roadmap): ‘Een complete reis-app op maat voor de zakelijke reiziger’

Wie voor zijn werk reist krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. “Dat werkt ook prima, maar het probleem is wel dat die informatie statisch is. Wij hebben de informatie uit het reisschema gehaald, een app gebouwd en die live gemaakt. Wat zoveel betekent als dat dat ding begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren van je collega’s”, aldus Jeroen van Velzen, CEO en medeoprichter van Roadmap bij Top Names.

Travel

Haal meer uit je merk met design in e-commerce

E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Digital Design

Eigen beautymerk Lady Gaga bij Amazon

Lady Gaga lanceert een eigen beautymerk onder de naam Haus Laboratories bij Amazon. Het label zal vanaf september meteen in negen landen exclusief verkrijgbaar zijn.

E-commerce

Steven Uitentuis, oprichter Swapfiets: ‘We veroveren Europa stad voor stad’

Snelle groei is voor Swapfiets cruciaal. Deze oer-Nederlandse scale up heeft inmiddels 135.000 fietsende klanten (met de welbekende blauwe voorband), is actief in vier landen en heeft bijna 1.500 werknemers. Hoe managet mede-oprichter en managing director Steven Uitentuis deze groei?  

Cross Border

Marktplaats waarschuwt kopers voor phishing

Marktplaats geeft een waarschuwing als gebruikers op het punt staan op een link te klikken die niet leidt naar de officiële betaalomgeving van een bank.

Payment
Premium

’82 procent van Amerikaanse huishoudens heeft lidmaatschap Amazon Prime’

Amazon begint Prime Day vandaag met minimaal 139 procent meer deelnemers dan toen de retailer het jaarlijkse koopjesfeest begon in 2015. Volgens Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) heeft Amazon minstens 105 miljoen Amazon Prime leden. Alleen die kunnen vandaag en morgen profiteren van kortingen.

E-commerce

Stakingen bij Amazon Duitsland tijdens Prime Day

De Duitse vakbond Verdi grijpt Prime Day aan voor een zoveelste staking onder de noemer ‘Geen korting op onze inkomens’. Op zeven locaties wordt maandag het werk neergelegd.

Fulfillment
Premium

Online omzet in mei bijna 20 procent hoger

De online omzet was in mei 19,6 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 18,8 procent meer omgezet, zo meldt CBS vanochtend.

Retail
Premium

Wat is het potentieel van AI in de consumentengoederenindustrie?

Nooit eerder konden bedrijven zoveel over hun klanten te weten komen – en deze kennis gebruiken voor de ontwikkeling van intelligente oplossingen. Om uw bedrijf te laten groeien en relevant te blijven, is het noodzakelijk AI te omarmen. De impact van artificial intelligence (AI) op de consumentengoederenindustrie kan niet worden overschat. Maar waar te beginnen?

Artificial Intelligence

Een online platform is geen bemiddelaar. Wat zijn de consequenties?

Onlangs oordeelde het Gerechtshof Amsterdam dat Booking.com geen bemiddelaar is. Volgens de rechter moet Booking.com gezien worden als een elektronisch prikbord. Een opmerkelijke uitspraak, waar belangrijke consequenties aan verbonden zijn.

Legal