More stories

Maar twee Belgische aanbieders in Top 10 B2C

Nederlandse webwinkels als bol.com en Coolblue domineren nog altijd de online B2C-markt in België. In de Top 10 komen maar twee Belgische spelers voor, en ook die zijn onderdeel van buitenlandse bedrijven.

E-commerce

JD vernieuwt deal met Tencent

Alibaba-rivaal JD.com meldde vandaag beter dan verwachte kwartaalcijfers. De omzet ging naar 18 miljard dollar en onder de streep bleef een winst van 1,1 miljard dollar over.

E-commerce

Apple Pay ook voor tram, bus en metro in België

In België kan in de nabije toekomst met Apple Pay bij het openbaar vervoer worden betaald. Orange start samen met de Brusselse OV-organisatie MIVB (Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel) een proef.

Payment

Alipay, Adyen en Klarna bundelen krachten voor AliExpress

Drie leidende partijen op het gebied van betalen, Alipay, Adyen en Klarna, gaan samenwerken om consumenten op AliExpress, de wereldwijde online marktplaats van Alibaba Group, achteraf betalen aan te bieden.

Payment

V&D en modeplatform To Be Dressed bundelen krachten

Vroom & Dreesmann, tegenwoordig alleen nog een webwinkel, heeft voor een onbekend bedrag een aanzienlijk belang genomen in modeplatform To Be Dressed om de online groeiambities te versnellen.

Fashion

Hoe belangrijk is Europa voor de e-commercesector?

“Europa, best belangrijk” was de leus van een overheidscampagne uit 2004, om Nederlanders meer bij Europa te betrekken. De komende verkiezingen gaan over onderwerpen die van belang zijn voor digital commerce: de richtlijnen over consumentenrechten, cross-border betaaldienste, toegankelijkheid, verordeningen over de relatie tussen platformen en retailers en e-privacy. Leeft Europa nu wel bij de kiezer?

Cross Border

CoolCat gaat alleen nog door als webwinkel

De kledingwinkels van CoolCat gaan komende maanden alsnog dicht. Eigenaar Retail Beheer wil het merk alleen nog als webshop voortzetten. Mogelijk verliezen honderden mensen hun baan.

Fashion

Sterke vraag naar distributiecentra en grootschalige opslagruimten

De markt voor logistiek vastgoed in Nederland stond in 2018 in het teken van een grote vraag naar distributiecentra en grootschalige opslagruimten, zowel door bedrijven als door beleggers. Sterker nog: de vraag naar logistiek vastgoed was nog nooit zo groot als in het afgelopen jaar. Dat blijkt uit de door NVM Business uitgebrachte publicatie Logistiek vastgoed in cijfers 2018.

Fulfillment

Colruyt Group test thuisbezorgen rond Brussel

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, gaat bestellingen aan huis leveren met behulp van duurzame CNG-bestelwagens die op aardgas rijden. Het gaat om een testproject dat tot het najaar in vijf gemeenten nabij Brussel wordt gehouden.

Food

Vermoedelijk alleen Meastro pinpas bij Apple Pay ING

ING deelt nog geen details over Apple Pay, maar op de Nederlandse Apple Pay pagina die inmiddels live is gezet lijkt een ding al wel duidelijk. De betaaldienst werkt waarschijnlijk alleen met de bankpassen van ING, niet met de credit cards die ING uitgeeft en mogelijk ook niet met de V-Pay passen.

Payment

‘Meldplicht Airbnb in Amsterdam massaal genegeerd’

Amsterdamse vakantieverhuurders trekken zich weinig aan van de meldplicht die door de gemeente is ingesteld voor Airbnb. Nog geen kwart houdt zich eraan. Boetes worden nauwelijks uitgedeeld.

Travel

Amazon bezorgt in auto’s van Ford

Amazon gaat niet alleen in garages bezorgen, maar ook in auto’s van Ford. De autofabrikant laat weten dat het Amazon Car-programma nu ook geldt voor alle modellen die Ford Connect ondersteunen. Daarmee kan met een code de achterbak worden geopend.

Logistics

Connected commerce: Hoe je een bijzondere shopping experience creëert

Een onderscheidende customer experience is onontbeerlijk. Maar hoe bind je klanten van de eerste interactie tot en met de aankoop van een product en daarna langdurig aan je merk? Waar laten de Amazons van deze wereld punten liggen en kunnen individuele merken scoren? En hoe ziet een moderne e-commerce-architectuur eruit die bedrijven in staat stelt om via alle kanalen snel op nieuwe trends in te spelen?

Customer Experience

Deutsche Post zet dochterbedrijf Streetscooter in de etalage

Deutsche Post zet zijn dochterbedrijf Streetscooter, bekend van eigen lijn elektrische bezorgauto’s, in de etalage.

Logistics
Premium

Online omzet Ahold Delhaize groeit 25 procent

De online omzet van Ahold Delhaize is in het eerste kwartaal 25 procent gegroeid. Vooral op de Amerikaanse markt maakte de groep online vorderingen. Daar bedragen de inkomsten zo’n 221 miljoen euro.

Food