More stories

E-commercesector wil nieuwe ambitie voor digitale interne markt

Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie waar Thuiswinkel.org lid van is, hamert voor de komende Europese verkiezingen op het belang van de digitale interne markt.

E-commerce

‘Wij zien Payconiq als onderscheidend van Apple Pay’

Payconiq juicht alle ontwikkelingen op het gebied van mobiel betalen toe. Want de beweging naar betalen met een smartphone kan ons niet snel genoeg gaan. Dat zegt CEO Guido Vermeent als reactie op de komst van Apple Pay naar Nederland.

Payment

Nu in totaal 20 pakket- en briefautomaten in Tilburg

Sinds 1 mei staan er twintig pakket- en briefautomaten van PostNL in Tilburg, tot voor kort waren dit er 14. […]

E-commerce

Lidl breidt loyaliteitsprogramma Lidl Plus uit naar Duitsland

Lidl breidt zijn loyaliteitsprogramma Lidl Plus uit naar Duitsland, te beginnen in Berlijn en Brandenburg. Klanten kunnen er de voordeelapp […]

E-commerce
Premium

Digitale omzet Unilever: +47% tot 2,5 miljard

De groei in e-commerce is de grootste drijver in de omzetontwikkeling van fabrikant Unilever. Via het digitale kanaal realiseert het concern nu 4,9 procent van de totale omzet.

E-commerce

Zeker 200 Nederlandse verkopers op darkwebmarkt WallStreet Market

Van de 5000 verkopers op het darknetplatform WallStreet Market, dat recentelijk door de politie is overgenomen, lijken minimaal 200 Nederlands te zijn. Samen waren deze Nederlandse online dealers verantwoordelijk voor 40.000 advertenties. De Nederlandse ‘verkopers’ hebben hiermee meer dan 100 miljoen euro omgezet. De verwachting is dat de aantallen en bedragen nog groeien.

E-commerce

Cultuur van experimenteren stelt elk team in staat ideeën te valideren

Hoewel onderwerpen als hyperpersonalisatie, AI, Machine Learning en automatisering binnen CRO sterk aan populariteit winnen, ging het bij het Emerce Conversion event in Pakhuis de Zwijger maar over één onderwerp: de cultuur van het experimenteren. Een cultuur waarin elk team in staat is om ideeën te valideren. Hoe doen ING, Booking.com en HEMA dit? En hoe kun je daar zelf vandaag nog mee beginnen?

Conversie
Premium

Pakketjesomzet bpost groeit 11% tot 87 miljoen

Logistiek dienstverlener bpost realiseerde een omzet van 87 miljoen euro in België in Nederland met pakketjes en logistiek.

E-commerce

Voice voor e-commerce – een SEO kanttekening

Menig overzicht dat de SEO trends voor 2019 belichtte, wist te vertellen dat dit het jaar gaat zijn waarin voice search een belangrijke rol gaat spelen. Vanuit SEO-perspectief zijn er nog voldoende vragen om een kritische kanttekening mee te vormen.

Search

Coolblue zoekt 1000 zonnepaneleninstallateurs

Coolblue zoekt 1000 zonnepaneleninstallateurs. Het e-commercebedrijf wil naar eigen zeggen de ‘meest klantvriendelijke zonnepaneelspecialist’ van Nederland en België worden.

E-commerce

Sainsbury’s opent eerste kassaloze winkel

De Britse supermarktketen Sainsbury’s heeft haar eerste kassaloze winkel geopend. Boodschappen moeten worden gescand en betalen doen klanten met de smartphone.

Retail
Premium

VidaXL bouwt nieuw distributiecentrum

Het vanuit Limburg werkende internationale e-commerceplatform VidaXL opent een nieuw distributiecentrum van 80.000 vierkante meter in Venlo.

E-commerce

Dalende populariteit Airbnb in Amsterdam

Het gebruik van Airbnb in Amsterdam is in 2018 voor het eerst gedaald. Dat zegt vastgoedadviseur Colliers op basis van cijfers van onderzoeksbureau AirDNA.

Travel

Apple Pay blijft nichemarkt in Nederland

Het was groot nieuws: de reeds langverwachte introductie van Apple Pay in Nederland via bankpartner ING. Maar gaat Apple Pay de Nederlandse betaalmarkt echt opschudden? Vermoedelijk niet.

Payment

7 miljoen euro voor modeplatform Otrium

Online modeplatform Otrium, in 2016 opgericht door Milan Daniels en Max Klijnstra, heeft 7 miljoen euro opgehaald bij Index Ventures om internationaal op te schalen. Het platform biedt naar eigen zeggen een ‘uniek model’ om merken te helpen met hun overgebleven voorraden.

Fashion