More stories

Freek van Koolbergen (BoatNow): ‘We verzorgen vraag en aanbod van vergunde vaart’

Vaak komen goede ideeën voor een bedrijf voort uit eigen ervaring. Dat geldt zeker voor BoatNow. Oprichter Freek van Koolbergen was zelf vier jaar schipper op de Amsterdamse grachten. ‘Ik merkte dat er veel last minute vraag van naar vergunde vaart. Vooral op de zonnige dagen zag ik veel jaloerse blikken en mensen die vroegen of ze mee mochten varen. Dus zo wist ik dat er behoefte was.’ Reden voor de start van BoatNow. Het begon als een whatsapp groepen is inmiddels een heus platform waar vraag en aanbod naar boten met schipper bij elkaar worden gebracht. Meer bij Top Names.

Start-ups
Premium

Flinders naar 20 miljoen euro omzet in 2018

Online woonwinkel Flinders heeft zijn omzet afgelopen jaar met een derde zien stijgen naar twintig miljoen euro. Komend jaar gaat het zich nadrukkelijker richten op interieurprojecten in het zakelijk segment.

E-commerce

‘Nederlandse omzet Miinto verdubbeld in 2018’

Online boutiqueplatform Miinto heeft vorig jaar een omzet van 67 miljoen euro gerealiseerd. De Nederlandse activiteiten verdubbelden qua omzet bijna […]

Fashion

Webwinkel Galeria Inno gaat dicht

De webwinkel van Galeria Inno gaat eind deze maand dicht. Dat mailde de Belgische kledingwinkelketen een dezer dagen naar haar klanten.

Fashion

Expedia scoort op mobiel. Jij ook?

Als je op de competitieve markt van tegenwoordig concurrentievoordeel wilt behalen, is het essentieel dat je een goede mobiele website hebt. Wil je de mobiele gebruikerservaring verbeteren? Deze drie vragen zou je jezelf dan zou moeten stellen.

Mobile

Nederlander laat steeds vaker eten thuis bezorgen

De Nederlandse consument liet in 2018 steeds vaker eten thuisbezorgen door supermarkten, maaltijddiensten en verkopers van receptenboxen. Dat blijkt uit cijfers die het FoodService Instituut (FSIN) vanochtend bekendmaakte op de Horecava.

Food

PepsiCo test snackbots

PepsiCo test bezorgrobots op de campus van de University of the Pacific in het Californische Stockton. Het bedrijf claimt het eerste voedingsbedrijf te zijn met zo’n robot.

Logistics

Amazon Europa verlaagt fulfillmenttarieven

Amazon verlaagt de tarieven van FBA, de fulfillmentdiensten die het bedrijf in Europa levert. Hiermee wil het verkopers ertoe verleiden om meer voorraad te stallen in de loodsen van de marktplaats.

Fulfillment

Recordaantal bedrijven vraagt GS1 barcodes aan

In 2018 hebben bijna 2500 Nederlandse ondernemers GS1 barcodes gekocht. In het jaar daarvoor ging het nog om ongeveer 1250 MKB-bedrijven die barcodes aanschaften.

Marketplaces

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en menselijke factor

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en de menselijke factor

Customer Experience

Personality en personalisatie: waarom LaDress-klanten zo trouw zijn

Voor modemerk LaDress is persoonlijk contact met klanten heel belangrijk. Dat gebeurt bijvoorbeeld door evenementen te organiseren en binnenkort ook door gepersonaliseerde content op de website te tonen.

Customer Loyalty

Segway lanceert eerste bezorgrobot

Segway, het bedrijf dat vooral bekend is geworden vanwege de elektrische tweewieler, lanceert op de beurs CES in Las Vegas naast een nieuwe duurzaam Model Max scooter een eerste autonome bezorgrobot Loomo Delivery.

Logistics

Omzet Deliveroo in Nederland naar 13,8 miljoen euro

Maaltijdbezorger Deliveroo groeit flink in Nederland. In 2017 bedroeg de omzet 13,8 miljoen euro, een stijging van 460 procent ten opzichte van een omzet van 3 miljoen in 2016. Het bedrijf maakte de cijfers zojuist bekend.

Food
Premium

Faillissement Create2fit aangevraagd

‘Wegens omstandigheden tijdelijk gesloten’, prijkt op de homepage van Televisiewinkel.nl. Create2fit, waar de winkel onder valt, heeft faillissement aangevraagd.

E-commerce
Premium

Consumentenbond: nog eens duizenden nepshops offline gehaald

De Consumentenbond heeft nog eens 2.700 nepwebwinkels uit de lucht laten halen door hun registrars. Dat brengt het totaal voor 2018 op 4.500. De bond en SIDN voeren de strijd tegen de malafide webwinkels in 2019 verder op.

E-commerce