Picnic breidt bezorging in Amsterdam uit
Online supermarkt Picnic breidt het bezorggebied in Amsterdam flink uitgebreid. Vanaf februari kunnen inwoners van Noord en Zuid bij Picnic bestellen.
Online supermarkt Picnic breidt het bezorggebied in Amsterdam flink uitgebreid. Vanaf februari kunnen inwoners van Noord en Zuid bij Picnic bestellen.
Vakbond FNV heeft een belangrijke overwinning behaald op maaltijdbezorger Deliveroo. Die mag bezorgers van de rechter niet langer als zzp’ers aanmerken. Bezorgers moeten vallen onder de cao voor beroepsgoederenvervoer, oordeelt de rechter dinsdag.
Vergeleken met twee jaar geleden heeft de consument flink aan loyaliteit ingeboet. Er wordt bij meer verschillende winkels geshopt dan voorheen. Bovendien zit de consumententrouw bij de meeste retailcategorieën onder de 50 procent als je kijkt naar de waarschijnlijkheid dat ze zullen overstappen naar een andere aanbieder. Voor jou tien anderen, is het devies.
Klanten van Albert Heijn hoeven iets minder grote orders te plaatsen bij de supermarkt om hun boodschappen thuis te kunnen ontvangen. Het minimum bedrag gaat van zeventig naar vijftig euro.
Ryanair stopt met Ryanair Holidays, de pakketreizentak van de low-cost carrier. Hiermee lijkt de ambitie om de ‘Amazon van travel’ te worden op losse schroeven te staan.
Vanwege de feestdagen was de online omzet in november bijna 20 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben bijna 12 procent meer omgezet, zo blijkt uit cijfers van CBS.
Na leidinggevende functies bij 3FM en Mojo werkt Wilbert Mutsaers sinds april 2017 als Hoofd Benelux voor Spotify. Daar is hij verantwoordelijk voor de inhoud, maar niet voor de sales. ‘Het loopt van strategische dingen tot zelf playlisten maken. Ik ben ook aanspreekpunt voor veel dingen: artiesten, labels. Niet alles staat op Spotify en dat is ook iets waar ik mee bezig ben.’ Het van oorsprong Zweedse bedrijf zou je kunnen omschrijven als de grootste muziekbibliotheek ter wereld. Spotify telt meer dan 50 miljoen tracks en telt inmiddels 200 miljoen gebruikers, waarvan een groot deel betaalt om reclamevrij muziek te kunnen beluisteren. Meer bij Top Names.
Het Franse Carrefour test in twee hypermarkten ‘automatische productherkenning’. Die moet helpen lege rekken voorkomen.
Websuper Picnic onderzoekt of en hoe het actief kan worden met de handel in maaltijdboxen. Daarmee zou het een concurrent worden voor partijen als HelloFresh, Marley Spoon en Albert Heijn.
ABN AMRO introduceert contactloos betalen met een ‘wearable’ voor al haar klanten. De bank claimt ook de eerste bank ter wereld te zijn die wearables aanbiedt waarmee met een pintransactie hogere bedragen op de betaalautomaat afgerekend kunnen worden.
bol.com gaat ophaalpunten vestigen in de Belgische winkels van Delhaize. Voorlopig alleen in Vlaanderen.
Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.
Het Brabant Startup Fonds (BSF) heeft, in samenwerking met de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM), een investering gedaan in Handlefy, een onafhankelijk platform voor het managen van spullen.
Detailhandelaren moeten investeren in de last-mile delivery: het laatste deel van het bezorgproces voordat een product bij de klant belandt. Dit staat in een nieuw onderzoek van het Capgemini Research Institute, The Last Mile Delivery Challenge.
Uit het feestdagenonderzoek van Thuiswinkel.org bleek dat de cadeaukaarten/giftcards hun opmars als populair cadeau tijdens Sinterklaas en vooral Kerstmis ook dit jaar weer doorzetten. Zo is het vierde kwartaal goed voor ongeveer 40% van de totale jaaromzet van cadeaukaarten. Hierbij hebben we het natuurlijk niet meer over de oude papieren bon van vroeger, maar bijvoorbeeld over een pasje dat je ook voor een online aankoop kunt gebruiken. Maar hoe kun je hier nu het beste op inspelen? En waar moet je zoal rekening mee houden als je cadeaukaarten gaat accepteren en/of uitgeven?