Schoenenzaak Nolten opent Vlaamse webwinkel
Schoenenretailer Nolten heeft haar Belgische webshop geopend. De keten start naar eigen zeggen met online verkoop volledig gericht op de Vlaamse klant.
Schoenenretailer Nolten heeft haar Belgische webshop geopend. De keten start naar eigen zeggen met online verkoop volledig gericht op de Vlaamse klant.
Online shoppers gebruiken hun woonkamer als pashokje. Zij bestellen kleding, passen deze, sturen retour wat niet bevalt en houden de rest. Twee op de vijf online kledingbestellingen, gaan al dan niet gedeeltelijk retour. Die retouren vormen een hoofdpijndossier voor winkeliers. Zij staan voor de keuze: met behulp van technologie de klant beter leren begrijpen of een zeer behoudend online beleid voeren.
Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, neemt alle Duitse bezorgdiensten van Delivery Hero over. Tegelijk wordt Delivery Hero aandeelhouder.
Babak Mirzaie is mede-oprichter van Expivi, de 3D-productconfigurator die webwinkels voorziet van een nieuwe winkelervaring in 360°-formaat. “Expivi creëert de wow-factor met 3D en augmented reality.” Expivi won de AIA18 in de categorie Living & Working. De jury roemt vooral de gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie.
In het najaar van 2019 opent Zalando zijn vijfde distributiecentrum in Duitsland. Deze is anders dan de anderen omdat het een ‘inbound dc’ wordt, enkel op interne logistiek gericht.
Onder 65-plussers is het aandeel online shoppers het sterkst toegenomen. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2018 van het CBS.
De eigenaresse van een webshop die eerder op illegale verkoop van e-books was betrapt en al een onthoudingsverklaring had getekend, verbeurt dwangsommen van Stichting BREIN omdat ze haar activiteiten via een andere illegale site Boekshop.net voortzette.
Bij webwinkels stijgt de werkgelegenheid flink. Het aantal banen is in een paar jaar toegenomen met 56 procent naar 21.000. Dat schrijft het UVW.
Supermarkt Jumbo verwacht de komende week voor het derde jaar op rij een ruime verdubbeling van het aantal online bestellingen.
Klachten van de Amerikaanse ‘Gouden Gids’ Yelp en de Consumer Watchdog worden niet meegewogen in het beroep dat Google aantekent […]
Orderpickers van websuper Picnic hebben maandag in twee distributiecentra (DC) een korte protestactie gehouden. Ook overhandigden ze een petitie met eisen aan hun leidinggevende.
Ieder bedrijf wil tegenwoordig ‘data driven’ zijn. En niet zonder reden: het bewijs stapelt zich op dat bedrijven met een data-gedreven aanpak succesvoller zijn dan degene die beslissingen nemen op basis van hun buikgevoel. Er zit echter wel een kleine keerzijde aan een dergelijke aanpak: veel online product-marketeers (of merchandisers) hebben moeite om hun verzamelde data op een effectieve wijze te gebruiken. Bovendien blijkt de implementatie van een data-gedreven cultuur door de hele organisatie heen nog een grote uitdaging te zijn.
De slechte eindejaarsresultaten van online modewinkel ASOS treft ook de beurskoers van de concurrentie hard.
Het online loyaliteitsprogramma Coop Online Sparen groeit sterk; het aantal gebruikers nam in 2018 toe met ruim tweehonderd procent. Het […]
Supermarkt Carrefour test in Parijs een nieuw winkelconcept dat verse en gemaksproducten combineert met digitale diensten en horeca.