More stories

Schoenenzaak Nolten opent Vlaamse webwinkel

Schoenenretailer Nolten heeft haar Belgische webshop geopend. De keten start naar eigen zeggen met online verkoop volledig gericht op de Vlaamse klant.

Fashion

Klantkennis online retailers dringt retouren sterk terug

Online shoppers gebruiken hun woonkamer als pashokje. Zij bestellen kleding, passen deze, sturen retour wat niet bevalt en houden de rest. Twee op de vijf online kledingbestellingen, gaan al dan niet gedeeltelijk retour. Die retouren vormen een hoofdpijndossier voor winkeliers. Zij staan voor de keuze: met behulp van technologie de klant beter leren begrijpen of een zeer behoudend online beleid voeren.

Fulfillment

Takeaway neemt Duitse activiteiten Delivery Hero over

Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, neemt alle Duitse bezorgdiensten van Delivery Hero over. Tegelijk wordt Delivery Hero aandeelhouder.

Food

Expivi wil ultieme productbeleving voor elke webshop

Babak Mirzaie is mede-oprichter van Expivi, de 3D-productconfigurator die webwinkels voorziet van een nieuwe winkelervaring in 360°-formaat. “Expivi creëert de wow-factor met 3D en augmented reality.” Expivi won de AIA18 in de categorie Living & Working. De jury roemt vooral de gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie.

Start-ups

Zalando krijgt vijfde distributiecentrum

In het najaar van 2019 opent Zalando zijn vijfde distributiecentrum in Duitsland. Deze is anders dan de anderen omdat het een ‘inbound dc’ wordt, enkel op interne logistiek gericht.

Fashion

Onder 65-plussers neemt aandeel online shoppers het sterkst toe

Onder 65-plussers is het aandeel online shoppers het sterkst toegenomen. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2018 van het CBS.

E-commerce

‘E-book familie’ schikt met BREIN voor 20.000 euro

De eigenaresse van een webshop die eerder op illegale verkoop van e-books was betrapt en al een onthoudingsverklaring had getekend, verbeurt dwangsommen van Stichting BREIN omdat ze haar activiteiten via een andere illegale site Boekshop.net voortzette.

Legal

Werkgelegenheid bij webwinkels groeit fors

Bij webwinkels stijgt de werkgelegenheid flink. Het aantal banen is in een paar jaar toegenomen met 56 procent naar 21.000. Dat schrijft het UVW.

Recruitment

Jumbo verwacht ruime verdubbeling van aantal online bestellingen

Supermarkt Jumbo verwacht de komende week voor het derde jaar op rij een ruime verdubbeling van het aantal online bestellingen.

Food

Klachten Yelp verworpen in EU-zaak tegen Google

Klachten van de Amerikaanse ‘Gouden Gids’ Yelp en de Consumer Watchdog worden niet meegewogen in het beroep dat Google aantekent […]

Legal

Acties bij Picnic, orderpickers willen supermarkt CAO

Orderpickers van websuper Picnic hebben maandag in twee distributiecentra (DC) een korte protestactie gehouden. Ook overhandigden ze een petitie met eisen aan hun leidinggevende.

Fulfillment

Hoe Disney door creatief datagebruik zijn online verkoopresultaten verbetert

Ieder bedrijf wil tegenwoordig ‘data driven’ zijn. En niet zonder reden: het bewijs stapelt zich op dat bedrijven met een data-gedreven aanpak succesvoller zijn dan degene die beslissingen nemen op basis van hun buikgevoel. Er zit echter wel een kleine keerzijde aan een dergelijke aanpak: veel online product-marketeers (of merchandisers) hebben moeite om hun verzamelde data op een effectieve wijze te gebruiken. Bovendien blijkt de implementatie van een data-gedreven cultuur door de hele organisatie heen nog een grote uitdaging te zijn.

Customer Experience

Koersval ASOS trekt Zalando en H&M mee

De slechte eindejaarsresultaten van online modewinkel ASOS treft ook de beurskoers van de concurrentie hard.

Fashion

Online loyaliteitsprogramma Coop Online Sparen groeit flink

Het online loyaliteitsprogramma Coop Online Sparen groeit sterk; het aantal gebruikers nam in 2018 toe met ruim tweehonderd procent. Het […]

Customer Loyalty

Supermarkt Carrefour test omnichannelformule

Supermarkt Carrefour test in Parijs een nieuw winkelconcept dat verse en gemaksproducten combineert met digitale diensten en horeca.

Food