More stories

Apple Pay gestart in Tsjechië en Saoedi-Arabië

Apple Pay is van start gegaan in de Tsjechische Republiek en Saoedi-Arabië. Inmiddels zijn er 35 landen en regio’s waar het betaalmiddel actief is. Nederland hoort daar nog niet bij.

Payment
Premium

4 procent omzet Levi’s via e-commerce

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s zet ongeveer 4 procent van zijn omzet om via onlineverkoop, zo blijkt uit de cijfers over het afgelopen jaar. Dat komt neer op zo’n 223 miljoen dollar op een totale omzet van 5,5 miljard.

Fashion

De virtuele doorstart van V&D bij Emerce Retail

In september vorig jaar werd de Nederlandse retail verrast door plannen van investeerder Roland Kahn, oud HEMA topman Ronald van Zetten en Alexander van Slooten (wehkamp) om V&D nieuw leven gingen in te blazen. Virtueel wel te verstaan. En dat terwijl de trend tegenwoordig Bricks & Clicks is. Van Slooten legt op Emerce Retail, 14 maart in ’t Spant in Bussum, uit hoever te zijn gevorderd.

Retail

Samsung stort zich serieus op retail met eigen winkels

Samsung gaat Apple beconcurreren met eigen winkels. Niet toevallig worden de eerste winkels aanstaande woensdag gelanceerd, als Samsung zijn nieuwe vlaggenschip Galaxy S10 uit de doeken doet.

Retail

Derk van der Have (Brenger): ‘Wij zorgen dat koeriersbedrijven effectiever kunnen werken’

Het begon allemaal met een vergeten mobiel aan de andere kant van het land. Zouden er geen transportbedrijven zijn die de telefoon konden ophalen? Die bleken er niet te zijn. Daarmee werd Brenger geboren. Brenger maakt gebruik van de onbenutte ruimte van veel koeriersbedrijven. “Via ons krijgen ze de mogelijkheid die ritten efficiënter te maken”, aldus medeoprichter Derk van der Have bij Top Names. Brenger is een platform. Het bedrijf vervoert zelf niks, maar brengt partijen met elkaar in contact.

Logistics

IENS.nl verdwijnt, wordt TheFork

De naam van recensie- en boekingssite IENS.nl verdwijnt en wordt omgelabeld tot de internationale merknaam TheFork. De helft van de restaurants in het aanbod verdwijnt.

Food

Jumbo start bezorgdienst in centrum Amsterdam

Jumbo is vandaag gestart met het thuisbezorgen van boodschappen in het centrum van Amsterdam. De nieuwe dienst was al aangekondigd.

Food

De vier succesingrediënten van B2B-e-commerce

Succesvolle B2B-e-commerce bestaat uit vier pijlers: effectieve klantsegmentatie, differentiatie, heldere doelstellingen en de juiste mensen, processen & technologie. Wie dit op orde heeft, behoort tot de top van de online verkopers, aldus Forrester. Veel van mijn B2B-relaties zien dit als het fundament van hun online groei.

Strategy

FNV zet Picnic mes op de keel: de supermarkt-cao of de rechter

Vakbond FNV heeft websuper Picnic de keus gesteld tussen het toepassen van de supermarkt-cao of een rechtszaak. Binnen een week moet het bedrijf laten weten of het de supermarkt-cao gaat toepassen voor zijn medewerkers.

Food

PWA voor Magento: web en app ineen voor betere gebruikerservaring

De ontwikkeling van een eigen app wordt voor e-commercebedrijven weer een stuk relevanter. De relatief nieuwe technologie achter Progressive Web Apps (PWA’s) neemt voor zowel de retailer als consument een hoop drempels weg. Welke kansen biedt de opkomst van PWA’s voor webwinkels en wat maakt Magento mogelijk?

Magento
Premium

Online omzet in 2018 gemiddeld 17,6 procent hoger

In 2018 was de Nederlandse online omzet 17,8 procent hoger dan in 2017. Webwinkels hebben ruim 13 procent meer omgezet, zo blijkt uit gegevens van het CBS.

Retail

PostNL en Jumbo gaan gezamenlijk bezorgen in Groningen

Jumbo en PostNL gaan in Groningen de bij Jumbo online bestelde boodschappen gezamenlijk bezorgen. Het gaat om een test van drie maanden. Ook de Universiteit van Groningen doet mee.

Food

ACM dwingt juiste prijsvermelding autobanden af

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft na een controle vastgesteld dat nog niet alle aanbieders van autobanden hun online prijzen inclusief alle onvermijdbare kosten vermeldden.

Legal

Gratis bezorgen binnen een dag: tegen welke prijs?

Retailers concurreren op levertijd. ‘Morgen in huis’ is de norm, maar het moet nóg sneller. En goedkoper. Van Next Day naar Same Day Delivery dus. Houden retailers en e-fulfilmentpartijen deze race vol? En hoe duurzaam is snellere bezorging eigenlijk, als het tot meer ritten leidt? Alleen als ze efficiënter samenwerken kunnen ketenpartners blijven presteren binnen de krappe driehoek sneller – goedkoper – duurzamer. En als het om levertijden gaat, zal ook de klant  bewustere keuzes moeten maken: sneller maar duurder want vervuilender, of schoner en goedkoper – of zelfs gratis.

Fulfillment

Vakbonden: begin met innen van loonbelasting en premies bij Deliveroo

De vakbonden FNV, CNV en VCP willen dat minister Koolmees actie onderneemt naar aanleiding van de uitspraak van de rechter in de Deliveroo-zaak die FNV aanspande.

Food