AH.nl verlaagt minimum bestelwaarde orders met 30 procent
Klanten van Albert Heijn hoeven iets minder grote orders te plaatsen bij de supermarkt om hun boodschappen thuis te kunnen ontvangen. Het minimum bedrag gaat van zeventig naar vijftig euro.
Klanten van Albert Heijn hoeven iets minder grote orders te plaatsen bij de supermarkt om hun boodschappen thuis te kunnen ontvangen. Het minimum bedrag gaat van zeventig naar vijftig euro.
Ryanair stopt met Ryanair Holidays, de pakketreizentak van de low-cost carrier. Hiermee lijkt de ambitie om de ‘Amazon van travel’ te worden op losse schroeven te staan.
Vanwege de feestdagen was de online omzet in november bijna 20 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben bijna 12 procent meer omgezet, zo blijkt uit cijfers van CBS.
Na leidinggevende functies bij 3FM en Mojo werkt Wilbert Mutsaers sinds april 2017 als Hoofd Benelux voor Spotify. Daar is hij verantwoordelijk voor de inhoud, maar niet voor de sales. ‘Het loopt van strategische dingen tot zelf playlisten maken. Ik ben ook aanspreekpunt voor veel dingen: artiesten, labels. Niet alles staat op Spotify en dat is ook iets waar ik mee bezig ben.’ Het van oorsprong Zweedse bedrijf zou je kunnen omschrijven als de grootste muziekbibliotheek ter wereld. Spotify telt meer dan 50 miljoen tracks en telt inmiddels 200 miljoen gebruikers, waarvan een groot deel betaalt om reclamevrij muziek te kunnen beluisteren. Meer bij Top Names.
Het Franse Carrefour test in twee hypermarkten ‘automatische productherkenning’. Die moet helpen lege rekken voorkomen.
Websuper Picnic onderzoekt of en hoe het actief kan worden met de handel in maaltijdboxen. Daarmee zou het een concurrent worden voor partijen als HelloFresh, Marley Spoon en Albert Heijn.
ABN AMRO introduceert contactloos betalen met een ‘wearable’ voor al haar klanten. De bank claimt ook de eerste bank ter wereld te zijn die wearables aanbiedt waarmee met een pintransactie hogere bedragen op de betaalautomaat afgerekend kunnen worden.
bol.com gaat ophaalpunten vestigen in de Belgische winkels van Delhaize. Voorlopig alleen in Vlaanderen.
Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.
Het Brabant Startup Fonds (BSF) heeft, in samenwerking met de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM), een investering gedaan in Handlefy, een onafhankelijk platform voor het managen van spullen.
Detailhandelaren moeten investeren in de last-mile delivery: het laatste deel van het bezorgproces voordat een product bij de klant belandt. Dit staat in een nieuw onderzoek van het Capgemini Research Institute, The Last Mile Delivery Challenge.
Uit het feestdagenonderzoek van Thuiswinkel.org bleek dat de cadeaukaarten/giftcards hun opmars als populair cadeau tijdens Sinterklaas en vooral Kerstmis ook dit jaar weer doorzetten. Zo is het vierde kwartaal goed voor ongeveer 40% van de totale jaaromzet van cadeaukaarten. Hierbij hebben we het natuurlijk niet meer over de oude papieren bon van vroeger, maar bijvoorbeeld over een pasje dat je ook voor een online aankoop kunt gebruiken. Maar hoe kun je hier nu het beste op inspelen? En waar moet je zoal rekening mee houden als je cadeaukaarten gaat accepteren en/of uitgeven?
Amazon heeft met zijn Dash knoppen, waarmee eenvoudig producten zijn te bestellen, de Duitse e-commerce wetgeving overtreden. Een rechtbank in München zegt dat Amazon consumenten niet voldoende inlicht over de aankopen.
De kassaloze winkels van Amazon zouden wel eens voor flink wat inkomsten kunnen zorgen. Dat verwachten analisten van RBC Capital Markets. Die constateert dat de winkels sowieso vijftig procent meer omzetten dan een gemiddelde supermarkt.
Picnic International heeft in 2017 een verlies gedraaid van 45,5 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening, waaruit Retail Trends citeert. Een jaar eerder bedroeg het verlies nog 5,8 miljoen euro.