Wish wil meer Europese bedrijven binnenhalen
E-commerceplatform Wish is bezig om meer Europese verkooppartners te vinden en aan te sluiten op zijn netwerk.
E-commerceplatform Wish is bezig om meer Europese verkooppartners te vinden en aan te sluiten op zijn netwerk.
De Haagse aanbiedingssite 1DayFly.com gaat surseance van betaling aanvragen. Bestellen kan niet meer. Op de site is te lezen dat de site niet meer aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen.
Bol.com opent wellicht al in mei een bijkantoor in Antwerpen. Van daaruit wil het de samenwerking met zijn lokale partners optimaliseren, zo meldt de Belgische nieuwssite Retaildetail.
Weer heeft een Amerikaanse maaltijdbezorger het niet gered. Munchery is per direct gestopt. Het in San Francisco gevestigde bedrijf heeft amper negen jaar bestaan.
Webwinkeliers hebben in hun omnichannelmarketing nauwelijks oog voor offline. Dit bijkt uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019. Dit is opmerkelijk omdat een groot deel van de respondenten naast één of meerdere webshops ook een fysieke winkel heeft. Zelfs bij organisaties die omzet genereren uit bricks en clicks ontbreekt een duidelijke marketingsynergie tussen online en offline.
Op dinsdag 12 maart vindt in Amsterdam een Emerce Update plaats over e-commerce via marketplaces. Het programma van de eendaagse conferentie is rond en puur toegespitst op dit ene verschijnsel.
Amazon test een eigen ontwikkelde bezorgrobot in een buitenwijk van Seattle die luistert naar de naam Amazon Scout. De blauwe robots bewegen zich voort op zes wielen.
De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs.
Thuiswinkel.org lanceert vandaag op de Webwinkel Vakdagen de rekentool Bewust Bezorgd. Met Bewust Bezorgd kunnen webwinkels nagaan wat de CO2-impact van de pakketbezorging is en welk effect reductie-maatregelen hebben.
De Nederlandse winkels van Ahold en de webwinkels ah.nl en bol.com verkochten 3,3 procent meer dan een jaar geleden. In het vierde kwartaal bedroeg de online omzet in Nederland 886 miljoen euro tegen 682 miljoen in 2017.
Het van oorsprong Deense initiatief Too Good To Go heeft na één jaar in Nederland meer dan 200.000 maaltijden gered van de vuilnisbak. De gelijknamige app heeft ondertussen al meer dan 250.000 geregistreerde gebruikers en meer dan 1000 partners met dekking in alle provincies in Nederland.
Het online aandeel in de Nederlandse non-food retail groeit naar verwachting van 25 procent in 2018 naar 35 procent in 2025. Het zijn echter vooral de grote platformen als Amazon en Alibaba die dit segment gaan domineren, zegt het ING Economisch Bureau. Nederlandse consumenten blijken volgens onderzoek inmiddels bereid zich meer te binden aan vaste online aanbieders met een breed assortiment.
E-commerce in Duitsland is vorig jaar met 11,4 procent gegroeid tot 65,1 miljard euro. Bijna de helft daarvan (47%) wordt gerealiseerd op marktplaatsen, overwegend Amazon.
De activistische belegger Elliott zet veilinghuis eBay, moederbedrijf van Marktplaats, onder druk. De aandeelhouder, die voor 1,4 miljard dollar een belang van 4 procent heeft gekocht, wil dat eBay onderdelen verkoopt.
Klanten van webwinkels kunnen vanaf vandaag retourpakkertjes aan de bezorger van PostNL meegeven.