Acties bij Picnic, orderpickers willen supermarkt CAO
Orderpickers van websuper Picnic hebben maandag in twee distributiecentra (DC) een korte protestactie gehouden. Ook overhandigden ze een petitie met eisen aan hun leidinggevende.
Orderpickers van websuper Picnic hebben maandag in twee distributiecentra (DC) een korte protestactie gehouden. Ook overhandigden ze een petitie met eisen aan hun leidinggevende.
Ieder bedrijf wil tegenwoordig ‘data driven’ zijn. En niet zonder reden: het bewijs stapelt zich op dat bedrijven met een data-gedreven aanpak succesvoller zijn dan degene die beslissingen nemen op basis van hun buikgevoel. Er zit echter wel een kleine keerzijde aan een dergelijke aanpak: veel online product-marketeers (of merchandisers) hebben moeite om hun verzamelde data op een effectieve wijze te gebruiken. Bovendien blijkt de implementatie van een data-gedreven cultuur door de hele organisatie heen nog een grote uitdaging te zijn.
De slechte eindejaarsresultaten van online modewinkel ASOS treft ook de beurskoers van de concurrentie hard.
Het online loyaliteitsprogramma Coop Online Sparen groeit sterk; het aantal gebruikers nam in 2018 toe met ruim tweehonderd procent. Het […]
Supermarkt Carrefour test in Parijs een nieuw winkelconcept dat verse en gemaksproducten combineert met digitale diensten en horeca.
In de komende twee jaar opent Zalando in Duitsland zes nieuwe fysieke outletstores, een verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal. Buitenlandse outlets worden niet uitgesloten.
Picnic-medeoprichter Michiel Muller moet zaterdag niet vrolijk wakker zijn geworden. Over zijn websuper viel in het verleden geen onvertogen woord, het bedrijf meldde de ene uitbreiding na de andere en Muller zelf mocht de ene loftuiting na de andere ondernemersprijs in ontvangst nemen.
Het Landelijk Meldpunt Internet Oplichting heeft de afgelopen weken meerdere aangiftes ontvangen van malafide webwinkels die misbruik maken van de naam van KPN, Tele2, Kijkshop en Coolblue.
“Het is niet ons doel om de gevestigde orde van de troon te stoten, maar een innovatie binnen de parfumindustrie is hard nodig,” vindt Martijn van Rooy, oprichter van Parfumado. De startup laat Nederlandse en Belgische consumenten op abonnementsbasis kennismaken met een groot aantal merkparfums. “Het ledenaantal groeit bizar hard.”
Online kledingwinkel ASOS begint het financiële jaar niet goed. De economie hapert, er is te veel korting gegeven en het weer is te warm voor de tijd van het jaar. Gevolg: de omzetverwachtingen worden niet gehaald en een waarschuwing voor het hele jaar klinkt.
Bronnen binnen de luchthaven van Luik sluiten niet uit dat Alibaba afziet van een verdeelcentrum in de regio, en alsnog uitwijkt naar Maastricht. De luchthaven zou dan enkel gebruikt worden voor afhandeling van goederen in transit, van en naar het buitenland.
Bol.com had in de maand november een groter bereik dan Google Maps, WhatsApp en Instagram. Koopjesjagers dreven het bereik met tien procent op tot 65 procent. Amazon is inmiddels duidelijk een blijvertje op de Nederlandse markt.
Een vrouw die in de webshop van De Bijenkorf 402 euro betaalde voor een ketting die eigenlijk 40.200 euro kost, moet de koop annuleren of het volledige bedrag betalen. Dat heeft de rechtbank Rotterdam bepaald.
fonQ neemt vanaf april alle e-commerce activiteiten voor vtwonen.nl en vtwonen.be voor zijn rekening. vtwonen zet daarmee volgende stap naar een ‘nog betere online winkelervaring’.
Het verloop van medewerkers van websuper Picnic is hoog. Dat stellen vakbond FNV en medewerkers uit twee verschillende distributiecentra van Picnic vandaag tegenover Trouw. Ook de inspectie SZW kreeg de afgelopen twee jaar klachten over Picnic.