More stories

E-commerce Live: de foto’s

Een volle bak gisteren voor E-commerce Live, het evenement van Nederland voor e-commerce professionals en beslissers met niet de minste deelnemers: er waren presentaties van de HEMA, Transavia, Marktplaats, Bloomon, Takeaway en Leapp. Ook was er een speciale track gewijd aan logistiek en e-fulfillment. Vandaag het derde en doorgaans drukst bezochte evenement Digital Marketing Live. Alle foto’s van Peter Boer vind je hier.

E-commerce

Flinders gekozen tot Logistieke webshop van het jaar

Flinders is zojuist gekozen tot Logistieke Webshop van het Jaar. Bij de finale ging het tussen twee partijen KPN en Flinders. De winnaar werd bekend gemaakt op E-commerce Live!

Logistics

E-commerce 10: Michiel Muller innovatiefste e-commerceprofessional van Nederland

Zojuist is bekendgemaakt dat Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic, dit jaar is verkozen tot de innovatiefste e-commerceprofessional van Nederland. Met een nipte voorsprong op Pieter Zwart, CEO en Medeoprichter van Coolblue.

E-commerce

Ekster maakt portemonnee fashionable en smart

“Ekster zorgt op een stijlvolle manier dat je pasjes beschermd zijn tegen skimming en diefstal”, legt Olivier Momma van Ekster uit. Samen met vriend Rick Scharnigg en zijn voormalige baas Richard Canneman staat hij aan het roer van Ekster, de superslimme portemonnee. “Daarnaast zijn mannenportemonnees nooit een fashion item geweest. Maar met een Ekster wil iedereen wel gezien worden.”

Start-ups

bpost en DHL in Benelux e-commerce bezorging

DHL Parcel en bpost gaan samenwerken onder de naam ‘Dé Benelux bezorgers’ om het grensoverschrijdend online shoppen te vereenvoudigen. Dat maakten beide bedrijven vandaag bekend op E-Commerce Live! in Amsterdam.

E-commerce

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

A.S. Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, lanceert de online apotheek PharmaXpert.be. De Belgische wetgeving laat de verkoop van geneesmiddelen in drogisterijen niet toe, online is die verkoop echter wel toegestaan.

E-commerce

‘Geen dominante Europese mobiele betaaloplossing’

Er komt geen dominante Europese mobiele betaaloplossing die in elk land te gebruiken is. Daarover was het panel dat gisteren sprak op Emerce Tech Live! het roerend eens. “Europa koestert diversiteit, wij moeten zorgen dat we die systemen aan elkaar lijmen,” vertelde Chiel Liezenberg, medeoprichter van Innopay en nu de man achter OK.

Digital Wallets

Aantal betalingen met IDEAL 33,8 procent gestegen

Het aantal betalingen met iDEAL is het afgelopen jaar aanzienlijk sterker toegenomen dan in de voorgaande vijf jaren, met 33,8 procent. Online identificeren en inloggen met iDIN, op websites van bedrijven en instellingen, is inmiddels 1 miljoen keer gebruikt. Dat blijkt uit het jaarverslag 2017 van Currence, het bedrijf achter deze diensten.

Payment

Adworld Experience: veel nieuwe adwords-technieken om te proberen

Adworld Experience, het event voor SEA- en CRO-specialisten verenigt elk jaar veel internationale sprekers en deelnemers uit diverse landen. Dit jaar met twee opvallende sprekers: Andrew Lolk en Liam Wade. Leer alles over opschalen van adwords voor e-commerce.

Search

Flinke omzetstijging voor Salesforce

De koers van het aandeel Salesforce steeg gisteren nabeurs 4 procent na beter dan verwachte resultaten over het eerste kwartaal.

E-commerce

KLM onderzoekt nieuwe betaalfaciliteiten

KLM is druk bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden van voice en blockchain voor betalingen. Maar ook het uitrollen van een native check-out binnen Messenger heeft de aandacht van de luchtvaartmaatschappij. Dit vertelde Bert Zwanepol, manager ePayments bij KLM tijdens Emerce Tech Live!

Payment

Online omzet Blokker naar 168 miljoen, dubbel verlies

De groei van de online activiteiten bij Blokker heeft zich het laatste jaar bij bijna alle winkelketens voortgezet. Niettemin is er in het totaal een kleine daling zichtbaar als gevolg van de verkoop van Leen Bakker en Intertoys: Van 173 miljoen in 2016 naar 168 miljoen euro. De online verkopen bij Blokker in Nederland maken inmiddels 15 procent uit van de totale omzet.

Retail

‘Fysieke winkel heeft grote meerwaarde voor omnichannel-winkels’

Begin 2017 vond 15 procent van de verkoop van producten online plaats, tegen 11 procent in 2015. Webwinkels groeien, terwijl veel fysieke winkels het moeilijk hebben. Dat consumenten meer producten online kopen betekent niet dat de offline winkel buitenspel staat. De fysieke winkel kan veel meerwaarde hebben voor de e-commerce, maar daar wordt nu nog te weinig gebruik van gemaakt. De winkel hoeft in ieder geval geen omzetmaker meer te zijn.

Fulfillment

PayPal versterkt samenwerking met Google

PayPal heeft zijn banden met Google aangehaald, waardoor betalingen kunnen worden gefaciliteerd in Gmail, YouTube en Google Store. Via Google Pay kan ook onderling worden betaald.

Digital Wallets

Nieuwe trucs rond Betaalverzoeken met iDeal en Gelijk Oversteken Service

Marktplaats wil met Betaalverzoeken met iDeal en de Gelijk Oversteken Service de veiligheid op het handelsplatform vergroten, maar waterdicht zijn beide systemen niet. Dat concludeert Fraudehelpdesk.

Security