More stories

Strategisch e-mailplan Kees Smit Tuinmeubelen verviervoudigt omzet

Door een nieuwe strategie heeft Kees Smit Tuinmeubelen in krap twee jaar tijd de omzet uit e-mailmarketing zien verviervoudigen. Door eerst het zogenoemde ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) in kaart te brengen, is nu goed duidelijk hoe effectief de verschillende e-mailcampagnes zijn. En wat de nieuwe strategie doet voor de verkoop.

E-mailmarketing

Picnic gaat ook op zondag bezorgen

Online supermarkt Picnic gaat ook op zondag boodschappen thuisbezorgen, zo meldt het AD vanochtend. Een proef in diverse steden is dermate succesvol verlopen dat zondagbezorging nu overal waar het bedrijf actief is gaat plaatsvinden.

Food
Premium

Independer na de overname: ‘Persgroep is het umfeld dat we zoeken’

Het was zonder twijfel de opvallendste transactie op de Nederlandse internetmarkt van vorig jaar: de overname van de financiële vergelijkingssite Independer door De Persgroep. Ook al komt Independer terecht in een portfolio van bekende zoek- en vergelijkingssites, de Belgische uitgeverij is geen voor de hand liggende keuze. Heeft de achtergrond van directeur Coen de Ruiter (Max Havelaar, Apenheul) daar wellicht iets mee te maken?

E-commerce

Groei OTA’s remt af in Europa

Online reisagenten in Europa hebben in 2018 bijna 50 miljard euro omgezet. De komende jaren wordt een bescheiden groei verwacht, zegt onderzoeksbureau Phocuswright.

Travel

Catawiki bereikt mijlpaal met vijf miljoenste kavel

Catawiki heeft naar eigen zeggen een ‘indrukwekkende mijlpaal’ bereikt en zijn vijf miljoenste kavel geveild. Onder de vijf miljoen verkochte kavels bevinden zich speciale voorwerpen zoals het complete skelet van een mammoet, een 14-karaats gouden Lego-steen, een eerste editie van Kuifje en een origineel script van de televisieserie Game of Thrones.

Marketplaces

Topper van Naspers naar Picnic

De COO van Naspers B2C E-commerce stapt over naar de online supermarkt Picnic. Cristina Berta Jones zal er de internationale expansie begeleiden.

Food

Omzet Montapacking naar 50 miljoen euro

Fulfillmentbedrijf Montapacking verwacht jaarlijks minimaal drie magazijnen te openen en honderd webshops aan te sluiten. Afgelopen jaar waren dat er respectievelijk twee en 106.

Fulfillment

Omzet Takeaway in 2018 naar 240 miljoen euro (update)

Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, zette in 2018 240 miljoen euro om, een groei van 44 procent ten opzichte van 2017. Dat blijkt uit een voorlopige prognose.

Food

FNV: Eindbod PostNL aanfluiting, mogelijk acties (update)

FNV wijst het eindbod van PostNL voor een nieuwe cao af, in tegenstelling tot de andere betrokken vakbonden. Naar het oordeel van de FNV is het bod volstrekt onvoldoende. De bond dreigt wederom met acties.

Logistics

Nieuwe versie kleding marktplaats United Wardrobe eind januari live

Eind januari staat er een compleet nieuwe versie van het platform United Wardrobe live. Het Utrechtse bedrijf, dat kledingkasten met elkaar verbindt, hoopt binnen drie jaar internationaal marktleider te zijn met de ‘grootste kleding marktplaats ter wereld’.

Fashion

Topman Jumbo: ‘Online heeft zich binnen food nog niet bewezen als een verdienmodel’

Online heeft zich binnen food nog niet bewezen als een verdienmodel en investeringen op dit terrein drukken nog vaak op de winstgevendheid. Dat zegt Jumbo-topman Ton van Veen in een interview met de Levensmiddelenkrant.

Food
Premium

Magento grootste in standaard webcommercepakketten

Een meting van dataleverancier Icecat laat zien dat Magento Commerce de grootste is onder de standaard webcommercepakketten.

E-commerce platforms

Pc verliest snel terrein bij online aankopen

Dat de pc steeds meer terrein begint te verliezen bij online aankopen, blijkt uit nieuw onderzoek van Criteo, het bedrijf dat zich profileert als het advertentieplatform voor het open internet.

Conversie

Real-time pricing nu ook voor de vrijetijdsmarkt

Convious, een cloudoplossing voor de vrijetijdsindustrie, heeft naar eigen zeggen de eerste real-time ticketprijsoplossing op basis van kunstmatige intelligentie (AI) ontwikkeld.

Travel

Magento, het fundament van een moderne e-commercestack

Inmiddels is e-commerce de standaard, generatie Z ziet het verschil niet meer tussen online en offline. Voor online retailers is het daarom nog belangrijker om het juiste e-commerceplatform te kiezen. Maar hoe selecteer je een toekomstbesteding systeem? Deze whitepaper biedt handvatten voor het updaten of vervangen van je huidige Magento platform.

E-commerce