More stories

Apple Pay in Duitsland gestart

Apple Pay is dinsdag officieel gestart in Duitsland. De betaalmethode van Apple wordt ondersteund door onder meer American Express, Maestro, Comdirect, Deutsche Bank, Edenred, Fidor Bank, Hanseatic Bank en HypoVereinsbank.

Payment

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

‘Eerste Amazon Go buiten de VS in Londen’

De eerste kassaloze Amazon Go winkel buiten de VS komt vermoedelijk in Londen, naar verluidt in de buurt van Oxford […]

Food

Duitse pakketdiensten verhogen tarieven

De Duitse pakketdiensten DPD en Hermes verhogen in 2019 hun tarieven om de stijgende kosten te dekken. Marktleider Deutsche Post wil om dezelfde reden ook maar mag dat van de toezichthouder niet.

Logistics

Deliveroo lanceert tools voor restaurants

Het aantal restaurants in Nederland dat samenwerkt met maaltijdenbezorger Deliveroo is sinds juni 2018 met duizend toegenomen, een stijging van 67 procent. Het gaat om restaurants die de bezorging zelf verzorgen, restaurants die de bezorging overlaten aan Deliveroo of een mix van beide.

Food

Hoe Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten versterken

Emoties zorgen voor stickiness. Dit betekent dat je voor engagement verder moet gaan dan alleen het stimuleren of belonen van transacties. Hiervoor dien je inzicht te hebben in de doelgroepen met wie je de relatie wilt versterken. Je moet begrijpen welke behoeften ze hebben, welke vragen ze hebben en hoe je als bedrijf hen kunt helpen of blij maken. Hoe hebben Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten succesvol versterkt?

Customer Engagement

Amac opent zaterdag zijn grootste winkel in Utrecht

Amac opent zaterdag zijn grootste winkel in The Wall Utrecht. De 47e vestiging van Amac wordt tevens een van de grootste winkels van een Apple Premium Reseller ter wereld, zegt Amac CEO Ed Bindels.

Retail

Amazon wil betaalplatform Amazon Pay verder uitrollen

Amazon wil zijn betaalplatform Amazon Pay, dat al meer dan tien jaar bestaat, uitbreiden. Het platform wordt nu onder meer gebruikt voor online betalingen, straks moeten consumenten ook in winkels, tankstations en restaurants kunnen betalen.

Payment

Conversational commerce: “Technologie moet leven van klant makkelijker maken”

Retailers moeten goed inspelen op de technologische ontwikkelingen en zorgen dat ze relevant blijven. En ze dienen dus op het juiste moment de juiste boodschap te kunnen communiceren. Dat concludeert de expertgroep Conversational Commerce van Shopping Tomorrow. Het belangrijkste binnen conversational commerce is dat de technologie het leven van de klant makkelijker moet maken.

Voice

Emerce neemt de uitreiking van de Logistieke Webshop van het Jaar over

Emerce neemt de uitreiking van de Logistieke Webshop van het Jaar over van de gelijknamige stichting die eind deze maand ophoudt te bestaan. De prijs werd al twee jaar uitgereikt tijdens E-commerce Live!.

Logistics

Infographic: Nederlands bedrijfsleven wil supply chain digitaliseren

Van de Nederlandse organisaties geeft 54 procent prioriteit aan digitalisering van de toeleveringsketen. Samen met het Verenigd Koninkrijk en Italië loopt ons land hiermee voorop. Het gemiddelde wereldwijd ligt namelijk op 50 procent, zo blijkt uit onderzoek van het Capgemini Research Institute. De grootste drijfveer voor Nederlandse organisaties om de supply chain te digitaliseren, is kostenbesparing, gevolgd door omzetverhoging en ondersteuning van nieuwe zakelijke formules.

Fulfillment

Case Estée Lauder Companies: Eerste samplingcampagne via WhatsApp

Wat neem jij eerder aan, een cadeau van een vreemde op straat, of een cadeau dat je via Whatsapp van een vriend krijgt? Precies, dat laatste, dachten ook social sampling-bedrijf Friendgift en cosmeticaconcern Estée Lauder Companies. Ze lanceerden daarom gezamenlijk de gepersonaliseerde campagne ‘My Kind of Love’ waarbij vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux.

Social

Coop.nl voegt 5000 recepten toe

De website van Coop.nl is uitgebreid met 5000 nieuwe recepten. Bezoekers kunnen voortaan met één klik de ingrediënten hiervan toevoegen aan hun online boodschappenmand. Coop zegt de eerste supermarkt te zijn die deze optie biedt.

Food
Premium

Hoe concurreert Secret Escapes met grote namen?

De miljarden die partijen als Expedia en Booking aan marketing uitgeven roepen de vraag op hoe je als kleiner merk in dit geweld mee kunt doen. Louise Nolder, Global Brand Development Manager bij Secret Escapes beantwoordde op deze vraag tijdens het Eye for Travel-evenement in Amsterdam. Dat leverde een interessant kijkje in de keuken van de nieuwe eigenaar van TravelBird op.

Travel

Malafide Belgische webshops voortaan sneller offline

Webwinkels met een .be-domeinnaam kunnen vanaf 1 december veel sneller offline worden gehaald. Daartoe gaan DNS Belgium en de FOD Economie nauwer samenwerken.

Legal