More stories

Zalando start met verkoop beautyproducten

Online retailer Zalando gaat voorjaar 2018 cosmeticaproducten verkopen. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend bij de presentatie van de voorlopige kwartaalcijfers.

Fashion

Modeplatform Frendz lanceert digitaal betaalmiddel

Het modeplatform Frendz, dat is voortgekomen uit de doorstart van warenhuis V&D, lanceert de FashionCoins, een digitaal betaalmiddel dat exclusief op Frendz te gebruiken is.

Payment

Google Shopping updates in de EU: Wie profiteert?

In juni kreeg Google een boete opgelegd door EU-commissaris Margrethe Vestager van 2,4 miljard euro wegens machtsmisbruik. Het vertonen van advertenties afkomstig uit Google Shopping op de zoekresultatenpagina bleek volgens EU wetgeving oneerlijke concurrentie te zijn. Naar aanleiding van deze zaak heeft Google recentelijk een wijziging doorgevoerd: Prijsvergelijkers kunnen nu ook productadvertenties inkopen op de zoekresultatenpagina van Google shopping.

Search

166 miljoen dollar groeigeld voor Lightspeed

Lightspeed POS, in 2015 koper van SEOshop, haalt 166 miljoen dollar nieuw groeigeld op in een Series D-financieringsronde die wordt geleid door Caisse de dépôt et placement du Québec (la Caisse).

E-commerce platforms

bol.com lanceert persoonlijke herhaalservice

Bol.com lanceert Bespaar Continu, een online persoonlijke herhaalservice met producten ‘voor elke dag’. Klanten bepalen zelf de frequentie van de bestellingen waarop steevast korting wordt geboden.

Customer Loyalty

Amazon ontwikkelt eigen sportkledingmerk

Amazon ontwikkelt bij wijze van proef een eigen sportkledingmerk en schakelt daarvoor producenten in die normaalgesproken leveren aan partijen als Gap, Nike, Under Armour en Uniqlo.

Fashion

PLUS start digitaal spaarprogramma op

Na een proef met digitaal sparen breidt supermarkt PLUS haar loyaliteitsstrategie structureel uit via de PLUS app.

Customer Loyalty

Geen extra werkkrachten voor Amazon tijdens feestdagen

Amazon huurt tijdens de feestdagen evenveel extra fulfillment werkkrachten in als vorig jaar: 120.000.

Fulfillment

Wereldwijd Ecommerce keurmerk lanceert in twaalf landen

Deze week heeft non profit-organisatie Ecommerce Foundation het eerste wereldwijde ecommerce keurmerk Safe.Shop gelanceerd. Doel is het online consumentenvertrouwen helpen te versterken en wereldwijd digitale handel te stimuleren.

Cross Border

Digitaliseren in traditionele B2B-sector: Royal Brinkman groeit online

Groothandel Royal Brinkman heeft in een kleine zeven jaar een significant deel van verkoop weten te verplaatsen naar het online kanaal. In Nederland is dat zo’n derde van de omzet van de leverancier voor glastuinbouw. Dat vertelt E-commerce Manager Rob Helderman. Het percentage kan wat hem betreft nog ruim omhoog. Met content volgens het ‘They ask you answer-principe’ wil hij inkopers in de glas- en tuinbouw verder ondersteunen in hun aankoopproces.

B2B Digital

Joyn neemt mobiele stadsgids over

Het Belgische bedrijf achter de digitale klantenkaart Joyn neemt Citie over, uitgever van een mobiele stadsgids.

Retail

Consumentenbond lanceert nieuwe slimme energiedienst

De Consumentenbond introduceert een nieuwe energiedienst Huisbaasje. Daarmee moeten huishoudens meer grip te krijgen op hun energierekening.

E-commerce

bol.com veel te laks met aanpak nepartikelen

bol.com is opnieuw in verlegenheid gebracht door nepartikelen die partners via het platform verkopen. Het tv-programma Kassa liet zaterdag zien dat van de negen bestelde gecertificeerde oplaadkabels voor iPhones er zeven nep waren. De webshop heeft de desbetreffende artikelen van de website gehaald. Maar daarmee wordt herhaling niet voorkomen.

Legal

Prijzen van online tickets nu inclusief onvermijdbare kosten

Prijzen van online concert-, theater- en festivaltickets worden voortaan vermeld inclusief alle onvermijdbare kosten. Dit heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vastgesteld na een controle bij online aanbieders van concert-, theater- en festivaltickets.

Legal

Drie redenen waarom prijsvergelijkingssites ontevreden zijn over Google Shopping

In juni van dit jaar ontving Google een recordboete van 2,42 miljard euro vanwege het misbruiken van haar machtspositie. Google was namelijk de enige die als vergelijker kon adverteren via Google Shopping. Het bedrijf kreeg van de Europese Commissie de opdracht om te stoppen met het profiteren van haar eigen machtspositie anders zou het nog hogere boetes kunnen verwachten.  Inmiddels is Google Shopping aangepast, maar prijsvergelijkingssites zijn nog steeds ontevreden. Lees gauw verder waarom.  

Search