More stories

‘Geen dominante Europese mobiele betaaloplossing’

Er komt geen dominante Europese mobiele betaaloplossing die in elk land te gebruiken is. Daarover was het panel dat gisteren sprak op Emerce Tech Live! het roerend eens. “Europa koestert diversiteit, wij moeten zorgen dat we die systemen aan elkaar lijmen,” vertelde Chiel Liezenberg, medeoprichter van Innopay en nu de man achter OK.

Digital Wallets
Premium

Aantal betalingen met IDEAL 33,8 procent gestegen

Het aantal betalingen met iDEAL is het afgelopen jaar aanzienlijk sterker toegenomen dan in de voorgaande vijf jaren, met 33,8 procent. Online identificeren en inloggen met iDIN, op websites van bedrijven en instellingen, is inmiddels 1 miljoen keer gebruikt. Dat blijkt uit het jaarverslag 2017 van Currence, het bedrijf achter deze diensten.

Payment

Adworld Experience: veel nieuwe adwords-technieken om te proberen

Adworld Experience, het event voor SEA- en CRO-specialisten verenigt elk jaar veel internationale sprekers en deelnemers uit diverse landen. Dit jaar met twee opvallende sprekers: Andrew Lolk en Liam Wade. Leer alles over opschalen van adwords voor e-commerce.

Search

Flinke omzetstijging voor Salesforce

De koers van het aandeel Salesforce steeg gisteren nabeurs 4 procent na beter dan verwachte resultaten over het eerste kwartaal.

E-commerce

KLM onderzoekt nieuwe betaalfaciliteiten

KLM is druk bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden van voice en blockchain voor betalingen. Maar ook het uitrollen van een native check-out binnen Messenger heeft de aandacht van de luchtvaartmaatschappij. Dit vertelde Bert Zwanepol, manager ePayments bij KLM tijdens Emerce Tech Live!

Payment

Online omzet Blokker naar 168 miljoen, dubbel verlies

De groei van de online activiteiten bij Blokker heeft zich het laatste jaar bij bijna alle winkelketens voortgezet. Niettemin is er in het totaal een kleine daling zichtbaar als gevolg van de verkoop van Leen Bakker en Intertoys: Van 173 miljoen in 2016 naar 168 miljoen euro. De online verkopen bij Blokker in Nederland maken inmiddels 15 procent uit van de totale omzet.

Retail

‘Fysieke winkel heeft grote meerwaarde voor omnichannel-winkels’

Begin 2017 vond 15 procent van de verkoop van producten online plaats, tegen 11 procent in 2015. Webwinkels groeien, terwijl veel fysieke winkels het moeilijk hebben. Dat consumenten meer producten online kopen betekent niet dat de offline winkel buitenspel staat. De fysieke winkel kan veel meerwaarde hebben voor de e-commerce, maar daar wordt nu nog te weinig gebruik van gemaakt. De winkel hoeft in ieder geval geen omzetmaker meer te zijn.

Fulfillment

PayPal versterkt samenwerking met Google

PayPal heeft zijn banden met Google aangehaald, waardoor betalingen kunnen worden gefaciliteerd in Gmail, YouTube en Google Store. Via Google Pay kan ook onderling worden betaald.

Digital Wallets

Nieuwe trucs rond Betaalverzoeken met iDeal en Gelijk Oversteken Service

Marktplaats wil met Betaalverzoeken met iDeal en de Gelijk Oversteken Service de veiligheid op het handelsplatform vergroten, maar waterdicht zijn beide systemen niet. Dat concludeert Fraudehelpdesk.

Security

‘Een op de vijf Nederlandse jongeren koopt via Instagram’

Een op de vijf Nederlandse jongeren koopt wel eens iets via Instagram. Het gaat daarbij vooral om impulsaankopen. Jonge mannen gaan daarin verder dan vrouwen, zo blijkt uit onderzoek van bezorgdienst Pakkie.

Social

‘Alibaba wil logistiek centrum in Duitsland’

Alibaba zou een nieuwe logistieke hub in gebruik willen nemen om het toenemende handelsverkeer naar Europa te stroomlijnen. De haven van Hamburg zou een knooppunt in noord-Europa moeten worden.

Logistics

Pakkettenverordening: noodzakelijke regelgeving of opmaat naar sectorregulering?

Als gevolg van de almaar toenemende populariteit van e-commerce stijgt het aantal te bezorgen pakketten met de dag. Landsgrenzen vervagen bij online bestellingen. Zo is sprake van een door de Europese Unie beoogde Digital Single Market. Toch bestaan er nog aanzienlijke handelsbarrières tussen lidstaten. Wat betekent dit voor de tarieven? 

Fulfillment

Amazon wipt klanten na ‘overmatige retouren’

Amazon gaat paal en perk stellen aan ‘overmatige retouren’. Op sociale media klagen verschillende klanten dat hun account is opgezegd. Soms zonder toelichting.

E-commerce

Webwinkel voor luxemode CarréCouture failliet, doorstart in de maak

De Belgische webwinkel voor luxemode CarréCouture is failliet. Aandeelhouder Van Gansewinkel, bekend van het Nederlandse afvalbedrijf, werkt aan een doorstart.

E-commerce

Winkelnavigatietest Albert Heijn en Philips half juni van start

De winkelnavigatietest bij die bij Albert Heijn in Hoofddorp zou plaatsvinden is uitgesteld tot half juni. Dat meldt Distrifood.

Retail