More stories

De gemiddelde Nederlander bestaat niet (of: hoe je het aantal retouren vermindert)

Nederlanders zijn Europees koploper als het gaat om online gekochte producten terugsturen. Hoe kun je als fashion webwinkel de schade zoveel mogelijk beperken? Door in de maatvoering niet meer te werken met gemiddelden, maar met actuele data en input van de klant zelf. Daarmee bied je echt persoonlijke aanbevelingen.

Analytics
Premium

Icecat realiseert 24,4 procent omzetgroei

Icecat, de uitgever van productdata voor de e-commercemarkt, zag haar omzetgroei met 24,4 procent toenemen over de eerste zes maanden van 2018. Zonder de overname eerder dit jaar van Syndy, specialist in supermarktdata, zou de autonome groei zo’n 15,6 procent zijn geweest.

PIM

Apple Pay binnenkort naar Duitsland

Apple Pay komt nu dan toch naar Duitsland. Dat maakte CEO Tim Cook gisteren bekend tijdens de toelichting op de kwartaalcijfers.

Payment

Duitse markt voor Takeaway binnenkort groter dan Nederlandse

De omzet van de Nederlandse maaltijdbezorger Takeaway is in het eerste halfjaar 42 procent gestegen naar 110,2 miljoen euro, mede dankzij hogere commissies en nieuwe acquisities in Bulgarije. De Duitse omzet groeide zelfs met 45 procent. Het verlies is afgenomen naar 14 miljoen euro tegen 21 miljoen een jaar geleden.

Food

Column: één knop

Het zal rond de eeuwwisseling geweest zijn dat ik voor het eerst El Cheapo gebruikte, en kennismaakte met het fenomeen prijsvergelijkers. Bijzonder handig voor een muziekliefhebber met een studentenbudget. Eenvoudig inzicht in prijsverschillen, nog voordat de term transparantie in zwang raakte.

E-commerce

‘Twee derde van de vakanties online geboekt’

Vorig jaar werd twee derde van de zomervakantieboekingen online gedaan. Ruim een op de tien vakanties werd persoonlijk bij een reisbureau of reisagent geboekt. Dit heeft het CBS becijferd.

Conversie

‘Airbnb oefent druk uit op woonmarkt in Antwerpen’

Airbnb oefent druk uit op residentiële woonmarkt in Antwerpen

Travel

‘Reiziger boekt excursies last-minute en steeds vaker mobiel’

Alle grote OTA’s hebben zich op tours en excursies gestort als logische verlenging van de customer journey. Maar hoe wil de consument die het liefst boeken?

Mobile

Takeaway koopt bezorger uit Tel Aviv voor 135 miljoen euro

Maaltijdbezorger Takeaway telt 135 miljoen euro neer voor B2B bezorger 10bs uit Tel Aviv. Dat is een vergelijkbare dienst als Takeaway, zij het dat men zich vooral richt op het bezorgen van lunches aan bedrijven.

Food

FNV dagvaardt PostNL en gemeente Midden-Groningen om nabetaling pakketsorteerders

De FNV eist 160.000 euro aan achterstallig loon voor gedupeerde pakketsorteerders die werkzaam waren in het PostNL pakketsorteercentrum in Kolham.

Logistics
Premium

Windeln.de weg uit Oost-Europa

Baby- en peuterwinkel Windeln verkoopt sublabel Feedo en trekt zich daarmee terug van de Oost-Europese markt. De beslissing moet de winst vergroten en het bedrijf efficiënter laten werken.

E-commerce

Logistieke multivitaminen, de zes elementen voor succes in e-fulfillment

Logistiek is niet alleen uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel in de bedrijfsvoering van online retailers, maar eigenlijk van alle bedrijven die succesvol willen opereren. Wat moet je weten over fulfillment en bezorging om in de toekomst succesvol te kunnen zijn met je webwinkel? Hoe borg je groei en hoe kun je klanten de service en flexibiliteit bieden die ze verwachten?

E-commerce

Zalando opent Beauty Store in Berlijn

Na de lancering van de productgroep Beauty opent Zalando nu ook een fysiek verkooppunt midden in Berlijn.

Fashion

Onderzoek: De stand van zaken van duurzaamheid in e-commerce

E-commerce is jong en groeit keihard. In de strijd om de portemonnee van modern consumenten doen online retailers alles om ze te pleasen, van razendsnelle levering tot ‘try-before-you-buy’. Er lijkt weinig aandacht voor duurzaamheid in e-commerce en dat terwijl de consument steeds milieubewuster wordt. Paazl heeft onderzoek gedaan naar de stand van zaken van duurzaamheid in e-commerce. Zij hebben onderzocht hoe duurzaam de huidige bezorgopties zijn en wat de impact is van gemiste leveringen en retouren.

E-commerce

Nettowinst Amazon.com vertienvoudigd

Amazon.com noteert voor het tweede kwartaal van 2018 een nettowinst van 2,5 miljard dollar, meer dan tien keer meer dan de 197 miljoen een jaar eerder.

Marketplaces