More stories

Omzet Icecat naar 7 miljoen euro

De omzet van dataleverancier Icecat steeg in 2017 met zeventien procent tot zeven miljoen euro.

Online marketing

bol.com wil universele database duurzame producten

bol.com maakt zich sterk voor een universele database van bekende duurzaamheidskenmerken als Max Havelaar, Fairtrade NL en Global Organic Textile Standard (GOTS). Klanten kunnen bij bol.com al filteren op een duurzaam kenmerk, maar de informatie moet nu nog handmatig worden ingevoerd.

PIM

Amazon goed voor helft alle Duitse e-commerce

De webwinkel en marktplaats van Amazon in Duitsland was daar in 2017 goed voor 46 procent van alle e-commerce. Het platform groeit dermate hard dat het in 2018 over de vijftig procent heen gaat.

Duitsland

Zo compenseer je affiliates eerlijk in de klantreis

Als je een klantreis vanuit het perspectief van affiliate marketing bekijkt, gebeurt er soms iets geks met de compensatie van de affliates. Het is bij veelgebruikte last-click-attributiemodellen namelijk alleen de laatste klik die compensatie krijgt voor zijn bijdrage. En dat is niet altijd eerlijk.

Online marketing

KLM introduceert Tikkie in de app

KLM-reizigers kunnen voortaan in de app een betaalverzoek doen aan vrienden en familie via Tikkie. De nieuwe functie is sinds vorige week beschikbaar.

Payment

Whole Foods breidt bezorgingen uit

Amazon breidt zijn bezorging vanuit de vorig jaar aangekochte keten Whole Foods flink uit. Aanvankelijk ging het slechts om Austin, Cincinnati, Dallas en Virginia Beach, inmiddels zijn Denver, Sacramento en San Diego toegevoegd.

Food

Nieuwe webwinkel American Apparel richt zich ook op Benelux

De Amerikaanse modeketen American Apparel is terug met een internationale webwinkel, waar ook Nederlanders en Belgen kleding kunnen bestellen.

Fashion

ZZP-constructie Deliveroo in België onder vuur

De Belgische vestiging van bezorger Deliveroo komt in het geweer tegen de Administratieve Commissie ter regeling van de Arbeidsrelatie (CAR), een onderdeel van de FOD Sociale Zekerheid. De arbeidsvoorwaarden van Deliveroo lijken volgens CAR meer op die van een werkgever, niet op een relatie met zelfstandigen.

Food

Drie traveltrends die onderscheid creëren voor reisorganisaties

Grote, traditionele reisorganisaties proberen zich te herpositioneren, nieuwe spelers zoeken naar manieren om hun brand tot uiting te brengen. Dit alles terwijl de techniek zich blijft ontwikkelen en disruptors de gevestigde orde het vuur aan de schenen leggen. Hoe zorgt een reisorganisatie dat het vooraan de frontlinie van innovatie staat?

Customer Experience

‘Online productbeoordelingen: geloofwaardiger als schrijver meer betaald krijgt’

Bedrijven bieden consumenten steeds vaker geld om online productbeoordelingen te schrijven. Gewoonlijk gaat het dan om lage bedragen, maar volgens onderzoeker Christilene du Plessis van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), doet dat meer kwaad dan goed. Voor betrouwbare beoordelingen moet de beloning juist omhoog.

Conversie

Infographic: Online consument kiest webwinkel vooral vanwege bezorgkosten

Consumenten maken de keuze voor een webwinkel vooral op basis van de bezorgkosten en retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van PostNL onder meer dan 1.000 consumenten.

Logistics

Amazon verhoogt abonnement Amazon Prime fors

Amazon gaat het tarief voor Amazon Prime in de VS flink opvoeren. Betalen consumenten nu nog 99 dollar, vanaf 11 mei wordt dat 119 dollar.

E-commerce
Premium

Amazon: kwartaalomzet stijgt 43 procent tot 51 miljard

Amazon.com boekt over het eerste kwartaal een enorme omzetsprong: een toename van 43 procent tot 51 miljard dollar. Het bedrijf verwacht dat de verkopen in het tweede kwartaal ook kunnen groeien met een percentage tot 42 procent. Beleggers reageren positief op de cijfers.

E-commerce

Vijftien procent meer conversie met gamified check-out

Als je bezoekers niet meer enthousiast worden van kortingsacties in ruil voor hun e-mailadres, dan kan het interessant zijn om eens naar gamification te kijken. Door op de check-out pagina een spelelement toe te voegen verhoog je de conversie en de gemiddelde orderwaarde, stelt het Belgische bedrijf Luckycycle.

Conversie

Tencent investeert in maker bezorgrobots

Internetreus Tencent is een van de investeerders van Marble, het bedrijf uit San Francisco dat autonome bezorgrobots bouwt. Marble heeft bij onder meer Lemnos, Crunchfund en Marven 10 miljoen dollar opgehaald.

Logistics