Omzet Icecat naar 7 miljoen euro
De omzet van dataleverancier Icecat steeg in 2017 met zeventien procent tot zeven miljoen euro.
De omzet van dataleverancier Icecat steeg in 2017 met zeventien procent tot zeven miljoen euro.
bol.com maakt zich sterk voor een universele database van bekende duurzaamheidskenmerken als Max Havelaar, Fairtrade NL en Global Organic Textile Standard (GOTS). Klanten kunnen bij bol.com al filteren op een duurzaam kenmerk, maar de informatie moet nu nog handmatig worden ingevoerd.
De webwinkel en marktplaats van Amazon in Duitsland was daar in 2017 goed voor 46 procent van alle e-commerce. Het platform groeit dermate hard dat het in 2018 over de vijftig procent heen gaat.
Als je een klantreis vanuit het perspectief van affiliate marketing bekijkt, gebeurt er soms iets geks met de compensatie van de affliates. Het is bij veelgebruikte last-click-attributiemodellen namelijk alleen de laatste klik die compensatie krijgt voor zijn bijdrage. En dat is niet altijd eerlijk.
KLM-reizigers kunnen voortaan in de app een betaalverzoek doen aan vrienden en familie via Tikkie. De nieuwe functie is sinds vorige week beschikbaar.
Amazon breidt zijn bezorging vanuit de vorig jaar aangekochte keten Whole Foods flink uit. Aanvankelijk ging het slechts om Austin, Cincinnati, Dallas en Virginia Beach, inmiddels zijn Denver, Sacramento en San Diego toegevoegd.
De Amerikaanse modeketen American Apparel is terug met een internationale webwinkel, waar ook Nederlanders en Belgen kleding kunnen bestellen.
De Belgische vestiging van bezorger Deliveroo komt in het geweer tegen de Administratieve Commissie ter regeling van de Arbeidsrelatie (CAR), een onderdeel van de FOD Sociale Zekerheid. De arbeidsvoorwaarden van Deliveroo lijken volgens CAR meer op die van een werkgever, niet op een relatie met zelfstandigen.
Grote, traditionele reisorganisaties proberen zich te herpositioneren, nieuwe spelers zoeken naar manieren om hun brand tot uiting te brengen. Dit alles terwijl de techniek zich blijft ontwikkelen en disruptors de gevestigde orde het vuur aan de schenen leggen. Hoe zorgt een reisorganisatie dat het vooraan de frontlinie van innovatie staat?
Bedrijven bieden consumenten steeds vaker geld om online productbeoordelingen te schrijven. Gewoonlijk gaat het dan om lage bedragen, maar volgens onderzoeker Christilene du Plessis van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), doet dat meer kwaad dan goed. Voor betrouwbare beoordelingen moet de beloning juist omhoog.
Consumenten maken de keuze voor een webwinkel vooral op basis van de bezorgkosten en retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van PostNL onder meer dan 1.000 consumenten.
Amazon gaat het tarief voor Amazon Prime in de VS flink opvoeren. Betalen consumenten nu nog 99 dollar, vanaf 11 mei wordt dat 119 dollar.
Amazon.com boekt over het eerste kwartaal een enorme omzetsprong: een toename van 43 procent tot 51 miljard dollar. Het bedrijf verwacht dat de verkopen in het tweede kwartaal ook kunnen groeien met een percentage tot 42 procent. Beleggers reageren positief op de cijfers.
Als je bezoekers niet meer enthousiast worden van kortingsacties in ruil voor hun e-mailadres, dan kan het interessant zijn om eens naar gamification te kijken. Door op de check-out pagina een spelelement toe te voegen verhoog je de conversie en de gemiddelde orderwaarde, stelt het Belgische bedrijf Luckycycle.
Internetreus Tencent is een van de investeerders van Marble, het bedrijf uit San Francisco dat autonome bezorgrobots bouwt. Marble heeft bij onder meer Lemnos, Crunchfund en Marven 10 miljoen dollar opgehaald.