Sovendus open voor Belgisch e-commerce
Sovendus gaat vanaf volgende week ook de Belgische markt bedienen met zijn reclamediensten voor webwinkels.
Sovendus gaat vanaf volgende week ook de Belgische markt bedienen met zijn reclamediensten voor webwinkels.
Woonwebwinkels Lil.nl en Designwonen.com hebben het faillissement aangevraagd. De aanleiding is een uitzending van Radar op 9 april, waardoor klanten massaal hun bestellingen annuleerden.
Werk je in een B2B markt? En heb je ervaring met e-commerce? Dan weet je ongetwijfeld dat je e-commerce er niet meer ‘even bij doet’. Je zakelijke klanten verwachten steeds meer het gemak dat ze kennen van consumentenwinkels zoals Coolblue of Zalando. Check daarom nu deze B2B e-commerce tips van ervaren online business managers (o.a. Technische Unie, Mediq, ZAMRO, AkzoNobel, Royal Brinkman, Bavaria en STIHO).
Webshop All4running heeft een nieuw servicepunt ingericht in Den Haag. Vanuit het centrum, in winkelstraat Korte Poten 55, laat All4running een nieuwe groep lopers kennismaken met de toekomst van het hardlopen.
Online websuper Picnic neemt in Eindhoven een nieuw distributiecentrum in gebruik om zo onder meer de uitrol naar Noord-Brabant mogelijk te maken. Het wordt het grootste distributiecentrum voor Picnic tot nu toe. Het dc is bijna net zo groot als de drie huidige distributiecentra bij elkaar.
Amazon Prime heeft wereldwijd ruim 100 miljoen leden, zo heeft Amazon gisteren zelf bekend gemaakt. Het is voor het eerst dat Amazon zelf dit soort gegevens naar buiten brengt.
De Nederlandse betaalverwerker Adyen heeft vorig jaar een omzet van iets meer dan 1 miljard euro gegenereerd, 350 miljoen meer dan in 2016. Ook het aantal betalingen via het platform is fors gestegen, met 63 procent, naar 108 miljard.
Met Barilla, Pedigree en Lipton als eerste opdrachtgevers, heeft het Nederlandse bedrijf Scoupy een nieuwe propositie gelanceerd, waarbij winkelschappen met behulp van de app gecheckt kunnen worden op de aanwezigheid, de correcte prijs en de presentatie van producten.
In de komende editie van de Twinkle100, de jaarlijkse lijst van de grootste online retailers, worden geen 200 maar 250 online retailers gerangschikt. Zo ontstaat een nog beter beeld van waar de Nederlandse online productbestedingen terecht komen, schrijft hoofdredacteur Arjan van Oosterhout.
Amazon heeft een nieuwe versie van zijn winkelapp uitgebracht waarin ook ondersteuning voor internationale markten wordt geboden. Daarnaast is de app beschikbaar in het Braziliaans, Duits en Chinees.
Het vinden van nieuwe klanten en het behouden van terugkerende klanten behoort tot de grootste hoofdbrekens van webwinkeliers in Nederland, aldus een onderzoek door Sendcloud onder 1.172 ondernemers.
Hoe vaak komt het voor dat je bij het runnen van een A/B-test na enkele koopcycli weer geen significant resultaat hebt gevonden? Dat is ook niet genoeg. Significantie is namelijk lang niet alles wat meespeelt in een A/B-test. Significantie zonder power is zinloos.
Schiphol hanteert lagere tarieven voor wie online een parkeerplek reserveert, maar is daarmee nog altijd fors duurder dan Brussels Airport en Düsseldorf Airport. Dit blijkt uit onderzoek van reiswebsite Vliegveldinfo.nl.
Image recognition, innovatie koppelen aan authenticiteit en het mobiele kanaal vormen komend jaar de trends voor de retail. Tijdens NRF, de grootste retailbeurs ter wereld, luisterde Michiel Ebeling naar de koplopers in deze markt. Wat dacht je van een traditioneel Levi’s jack, powered by Google?
Tatjana Mirosnicenko, studente aan de Rotterdam School of Management (RSM), heeft de jaarlijkse duurzaamheidsprijs van KPMG gewonnen. Zij krijgt de prijs voor de bijdrage die zij met haar onderzoek levert aan de manier waarop online gekochte, boodschappen op een duurzame manier bij de consument bezorgd kunnen worden.