More stories

Kookwinkelketen Cook & Serve start webwinkel

De Belgische kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webwinkel ingericht als aanvulling op zes fysieke vestigingen.

Food

DHL Parcel breidt Europees netwerk uit

DHL Parcel voegt vier nieuwe landen toe aan zijn Europese netwerk voor pakketbezorgingen van, voornamelijk, webwinkels.

E-commerce

2dehands.be: adverteren met slimme chatstickers

Tweedehands items in chats delen als linkende animatie. Volgens Belgische marktplaats 2dehands.be een manier om haar platform aantrekkelijker te maken. En jongeren aan zich te binden.

Conversie

Couverts in oktober ondergebracht bij IENS

Restaurantgids en reserveringswebsite IENS gaat dochter Couverts per 2 oktober 2017 onderbrengen bij iens.nl en de IENS app. IENS nam de reserveringswebsite Couverts vorig jaar over.

E-commerce

Waarom bedrijven Facebook Messenger inzetten voor klantcontact

De tijd dat je als bedrijf de klant richting een communicatiekanaal kunt sturen is voorbij. Je zult aanwezig moeten zijn waar de consument je verwacht te vinden. Voor veel bedrijven is dat Facebook Messenger.

E-commerce

Vertaalde supportpagina’s wijzen op komst Apple Pay (Cash)

Apple heeft eind augustus een supportpagina in het Nederlands geplaatst voor Apple Pay, al is die dienst in Nederland nog niet beschikbaar.

Payment

Internet multichannel met 25,5 procent gegroeid

In het tweede kwartaal nam de omzet van pure webwinkels met ruim 17 procent toe ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt het CBS. De internetomzet van zogenoemde multi-channelers groeide met 25,5 procent, de hoogst gemeten stijging sinds de meting drie jaar geleden werd opgezet.

Retail

CTO AliExpress: ‘Lokaal is er nog ruimte voor groei’

Het Chinese AliExpress is een van de populairste e-commerceplatformen ter wereld. En de groei is er nog lang niet uit. Waar beweegt dit dochterbedrijf van Alibaba zich naartoe? En hoe wapent het zich tegen andere grootmachten als Amazon en Wish.com? “We zijn een fun-website”, aldus CTO Guo Dongbai (45).

E-commerce

iZettle met point-of-sale-oplossing voor Nederlandse horecasector

iZettle introduceert een nieuwe betaaloplossing voor de horeca. Het gaat om een premium point-of-sale (POS) voor cafés, bars en restaurants.

Payment

Amazon zet kleine stappen richting inspiratie in winkel

Amazon werkt stilletjes aan een meer visuele winkelomgeving. Sinds het begin van deze zomer brengt het retailbedrijf de ‘Interesting Finds’-pagina actief onder de aandacht. De sectie doet denken aan visuele sociale media als Pinterest en Instagram.

Customer Experience

Ook laptop verliest aan populariteit bij het online bestellen

De desktop verliest wederom aan populariteit bij het online bestellen, maar ook de laptop is op de terugtocht, zo blijkt uit vanochtend vrijgegeven cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

Mobile

Online bestedingen stijgen in eerste zes maanden naar 10,66 miljard euro

In het eerste half jaar van 2017 hebben Nederlandse consumenten met 10,66 miljard euro 13 procent meer uitgegeven aan het online aankopen dan in het voorgaande jaar. Het totaal aantal online aankopen komt in deze periode uit op 92,59 miljoen. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

E-commerce

Pakketbezorger neemt oude apparaten mee in heel Dordrecht

De proef waarbij inwoners uit Dordrecht oude elektrische apparaten kunnen meegeven aan de pakketbezorger van PostNL is uitgebreid.

E-commerce

Elf procent omzet Media Markt via webwinkel

De internationale webwinkels van Media Markt en Saturn leveren samen voor het eerst meer dan vijfhonderd miljoen euro omzet op in een kwartaal. Elf procent van het verkooptotaal komt nu binnen via de digitale kanalen.

E-commerce

Returnista introduceert on-demand retourservice samen met Sandd

De twintigers Olivier en Quinten Muller van Returnista starten in samenwerking met postbedrijf Sandd een on-demand retourservice. De retourservice, niet […]

Fulfillment