More stories

Home Depot trekt 1000 techprofessionals aan

Retailer Home Depot gaat de komende jaren zeker duizend techprofessionals aantrekken als onderdeel van een omvangrijke investering van 11,1 miljard dollar in innovaties. Het programma loopt nog tot 2020.

Recruitment

Alibaba start exclusieve club, loyaliteit hoger op de agenda

Groei is niet meer het enige dat centraal staat bij Alibaba. De e-commercereus stampt programma’s uit de grond om gebruikers van de diverse platformen loyaal te houden. De meest recente toevoeging is een zeer exclusieve club. Het moet zowel voor merken als consumenten benadrukken dat er ook een plek is voor luxe bij het Chinese internetbedrijf.

Customer Loyalty

Vodafone stopt ook in Nederland met betaaldienst

Vodafone stopt niet alleen met zijn Wallet-dienst in Spanje en Duitsland, maar ook in Nederland. Dat meldt het bedrijf aan Telecompaper. In Nederland zal de betaaldienst vanaf 28 juni niet meer beschikbaar zijn.

Payment

Lagere winst voor eBay door gestegen kosten

Veilinghuis eBay, het moederbedrijf van het Nederlandse Marktplaats, zag zijn omzet het afgelopen kwartaal met 12 procent toenemen naar 2,6 miljard dollar. De handelsomzet van partners steeg naar 23,6 miljard. De nettowinst kwam uit op 407 miljoen.

E-commerce

Flinke groei voor PayPal

De omzet van betaalbedrijf PayPal steeg in het eerste kwartaal 24 procent naar 3,69 miljard dollar, met in totaal 2,2 miljard transacties, goed voor 132 miljard dollar in volume. De nettowinst kwam uit op 511 miljoen.

Payment

‘Amazon en home shopping kanaal Evine Live voeren gesprekken’

Amazon en home shopping kanaal Evine Live zouden met elkaar in gesprek zijn, zo melden bronnen aan TechCrunch. Het zou voor het eerst zijn dat de retailer serieus werk maakt van home shopping.

E-commerce

Boete voor webwinkel CoolCat voor de helft van tafel

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de webwinkel van fashionketen CoolCat terecht een boete opgelegd omdat het bedrijf de terugbetalingsplicht na annulering van de aankoop heeft genegeerd. Dat heeft de rechtbank bepaald.

Fashion

Thuiswinkel.org wil versterking postnetwerk

Thuiswinkel.org wil uitbreiding van het postnetwerk. Veel e-commerce partijen maken gebruik van postbezorgers voor de verzending van brieven en kaarten en ook veel pakjes gaan via het postnetwerk. De verwachting is dat dit met de groei van de e-commerce verder zal toenemen.

Logistics

Amazon bezorgt pakketjes in de auto

In veel andere delen van de wereld is het nog een experiment, maar Amazon pakt meteen groots uit met de dinsdag gelanceerde dienst Amazon Key In-Car. In 37 Amerikaanse steden bezorgt Amazon pakketjes in de achterbak van auto’s.

Logistics

Persoonlijke bonusaanbiedingen AH ook zichtbaar op handscanner

Vanaf maandag zijn de persoonlijke bonusaanbiedingen bij Albert Heijn, naast in de persoonlijke bonusmail en de Appie app, ook zichtbaar op de handscanner. Tijdens het boodschappen doen zien klanten nu niet alleen de landelijke bonus in de winkel, maar ook de persoonlijke bonusaanbiedingen op de handscanner.

Food

‘Werknemers distributiecentrum Office Depot verdienen zekerheid na sluiting’

Vanmiddag overhandigde een groep van vijftig werknemers van het distributiecentrum van Office Depot in Zwolle een petitie aan Frank Borghouts, General Manager Benelux. Samen met 57 collega’s willen ze dat de directie met de bonden gaat onderhandelen over een sociaal plan om de gevolgen van de geplande sluiting van het distributiecentrum eind 2018 op te vangen.

Retail

Contextueel adverteren laat relevantie tot 40% stijgen

 “Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is, I don’t know which half”, zei John Wanamaker. Hij had natuurlijk kunnen meten en analyseren. Een andere uitdaging blijft echter wel bestaan: de juiste boodschap, op de juiste plaats, op het juiste moment laten zien, aan de juiste doelgroep.

Online advertising

‘Webwinkels hardnekkig in de fout met teruggestuurde artikelen’

Webwinkels lappen de regels voor retourzendingen nog steeds massaal aan hun laars. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Maar liefst 44 procent van de winkels betaalde het verschuldigde bedrag niet, niet volledig of te laat terug.

Fulfillment

9 van de 10 online shops maken fouten bij afrekenen

Negen van de tien e-commercesites in Nederland hebben te kampen met drie of meer fouten bij het betalen met een creditcard. Online shops in Nederland lopen zo omzet mis. 

Payment

CEO Casper Meijer weg bij Blokker na verschil van inzicht

Het blijft onrustig in de top van Blokker. Bestuurvoorzitter en CEO Casper Meijer legt 30 juni zijn functies neer.

Retail