Sociaal e-commerceplatform KijkBijMij weer online
Het platform KijkBijMij, vorig jaar nog onderdeel van het inmiddels failliete Kijkshop, is vandaag weer live gegaan.
Het platform KijkBijMij, vorig jaar nog onderdeel van het inmiddels failliete Kijkshop, is vandaag weer live gegaan.
Fizyr, DeliveryMatch, Stockon en Penske Logistics zijn enkele van de bedrijven die spreken op Emerce Fulfillment & Logistics, onderdeel van E-Commerce Live! 2018.
Het online veilinghuis Catawiki is voor de vierde keer sinds de oprichting tien jaar geleden verhuisd. Sinds gisteren zit het bedrijf in het oude pand van de ABN AMRO-bank bij het station in Assen.
Slim marketingmiddel of een race naar de bodem? Cashback-acties komen steeds vaker voorbij. Populaire e-commercebedrijven maken ze structureel onderdeel van hun eigen spaarprogramma’s. Maar werkt het ook op lange termijn? Zorgt het deels terugbetalen van het aankoopbedrag voor loyaliteit?
Past je huidige e-commerce platform in de digitale strategie van je bedrijf? En aan welke eisen moet een digital proof e-commerce platform voldoen? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het maken van een weloverwogen keuze. Ook bevat deze whitepaper een tweetal ervaringsverhalen van Sterrenhoudt en Hughes. In de case-studies wordt ingegaan op het implementatie-traject van het Shopware e-commerce platform.
Ant Financial, de Alibaba-dochter achter betaaldienst Alipay, haalt naar verluidt binnenkort 9 tot 10 miljard dollar op tegen een waardering van 150 miljard.
Verregaande vormen van ketensamenwerking vormen nog altijd een grote uitdaging. Sinds 2015 zijn interne bedrijfsprocessen beter op elkaar afgestemd, maar stagneert externe ketensamenwerking. Dat blijkt uit de Nationale Supply Chain Monitor 2017.
Het vertrouwen in de veiligheid van betalingen via een smartphone is in de EU sterk afgenomen. Dat blijkt uit onderzoek van internationaal advocatenkantoor Osborne Clarke in acht Europese landen.
Coolblue wil dat klanten straks zelf het aflevertijdstip gaan bepalen, mogelijk tot op de minuut nauwkeurig. Dat vertelde eindbaas Pieter Zwart zondag bij WNL. Het bedrijf gaat die plannen volgende maand bekend maken.
De Consumentenbond waarschuwt voor TripEnjoy, de zoveelste partij die telefonisch een onduidelijk reisaanbod verkoopt met daarna een agressieve aanmaning, ditmaal van incassobureau Prevent Interland.
Als je als merk dat online verkoopt niet over de bühne krijgt wie je bent en waar je voor staat, ben je niet meer dan een shopping basket. Doet je het andere uiterste en vertel je alleen hoe geweldig je bent, dan ben je een hot air balloon. Als je die twee uitersten laat samenkomen, doe je aan branded commerce. Voor (fashion)merken die direct naar de klant gaan is het ideaal om je merk en commercie hand in hand te laten gaan. Lastiger is het als je verschillende merken verkoopt; dan heb je de bijkomende vraag wat je rondom e-commerce doet om zelf een differentiator te zijn. Ga je vol op service zitten? Geef je het beste advies? Bied je de meest exclusieve spullen aan? Heb je het breedste portfolio of lever je het snelst?
Bloemenbezorger bloomon trekt verder Europa in. Na het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken en België wordt ook Frankrijk aan het bezorggebied toegevoegd.
Uber breidt uit met autodelen en ov-kaartjes. Dat heeft CEO Dhara Khosrowshahi bekendgemaakt. Hij stelt dat Uber een mobiliteitsoplossing moet worden in plaats van alleen een taxiplatform.
Walmart gaat samenwerken met het Amerikaanse Postmates voor de bezorging van boodschappen in Charlotte, North Carolina. De samenwerking kan later worden uitgebreid.
De groei van Takeaway.com in Duitsland gaat langzamer dan verwacht. Dat constateert beleggersvereniging VEB nadat het bedrijf deze week de groeicijfers over het eerste kwartaal bekend maakte.