E-commerceplatform Magento in handen van Adobe
E-commerceplatform Magento gaat voor 1,68 miljard dollar naar Adobe. Daar wordt het onderdeel van de Experience Cloud.
E-commerceplatform Magento gaat voor 1,68 miljard dollar naar Adobe. Daar wordt het onderdeel van de Experience Cloud.
De in Nederland nog betrekkelijk nieuwe online kledingwinkel About You wil binnen drie à vier jaar groeien tot een omzet van een miljard euro.
Outdoorspecialist Bergfreunde zag de online verkopen in 2017 met zeventien miljoen groeien tot 67 miljoen euro.
De Britse online super Ocado doet het goed, vooral met de verkoop van zijn Ocado Smart Platform aan derden.
Marktplaatsen zijn booming en de rol van betaaldiensten wordt daarbij steeds belangrijker. Zeker nu de strengere EU-wetgeving PSD2 van kracht is. Maar ook omdat de betaaldiensten moeten bijdragen aan een positieve user experience van de online shoppende consument.
Het Belgische technologiebedrijf RetailSonar stelt zijn tools op het gebied van geomarketing nu ook beschikbaar voor de Nederlandse retailmarkt. Met behulp van locatieplanning modules kan berekend worden waar winkels of kantoren het beste geopend kunnen worden om de totale omzet te maximaliseren.
Een dienst die je smaak leert kennen, een platform voor het bundelen en uitgeven van spaarpunten en een spaarpot voor gedroomde cadeaus, nogal wat starters die zich gisteren bij de Rabobank in Utrecht presenteerden tijdens de Class of 2018 van accelerator Startup Bootcamp houden zich vooral bezig met de vraag hoe je consumenten tot kopen kunt aanzetten.
Bundleboon, het Nederlandse bedrijf dat online een passend kledingpakket samenstelt voor kinderen, wil volgend jaar uitbreiden naar Denemarken en Zweden. Dat vertelde het bedrijf gisteren tijdens Startup Bootcamp in Utrecht. Bundleboon draaide drie maanden mee in de ‘Class of 2018’.
PayPal koopt voor 2,2 miljard dollar de Zweedse fabrikant van betaaloplossingen iZettle, ook wel de Square van Europa genoemd. iZettle […]
MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn boekten in het eerste kwartaal 2018 nagenoeg geen groei. De verkopen stegen met 0,3 procent tot 12 miljard euro. Enkel via internet stegen de verkopen, met 4,5 procent tot 639 miljoen.
Microsoft zorgt als eerste bedrijf voor een integratie tussen het eigen e-mailprogramma en de digitale portemonnee. Daarmee neemt het zogezegd ‘frictie’ weg, gebruikers kunnen direct vanuit hun postvak-in een rekening betalen. Het is een kleine stap richting het winkelen vanuit de inbox.
De Lufthansa Groep heeft een meerjarenovereenkomst gesloten met Routehappy, een oplossing waarmee airlines beter kunnen laten zien wat hun product inhoudt. Deze rijke content moet een betere shoppingbeleving bieden aan consumenten.
De productcategorie Food/Nearfood heeft op het gebied van online bestedingen de grootste groei doorgemaakt in het eerste kwartaal van 2018. Dat blijkt uit de cijfers van de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, die begin juni verschijnt.
De Amerikaanse maaltijdbezorger Munchery moet afslanken. Het bedrijf stopt met bezorgen in Los Angeles, New York en Seattle om zich te richten op zijn grootste markt San Francisco.
Eén van China’s snelstgroeiende apps in e-commerce Pinduoduo heeft tijdens een investeringsronde een miljard dollar opgehaald. Hoewel het bedrijf volgens kenners een hele nieuwe draai geeft aan e-commerce is het hier nog betrekkelijk onbekend. Wat doet dit jonge bedrijf precies anders waardoor het directe concurrent Taobao kan aanvallen?