More stories

E-commerceplatform Magento in handen van Adobe

E-commerceplatform Magento gaat voor 1,68 miljard dollar naar Adobe. Daar wordt het onderdeel van de Experience Cloud.

Magento

About You naar miljard euro omzet

De in Nederland nog betrekkelijk nieuwe online kledingwinkel About You wil binnen drie à vier jaar groeien tot een omzet van een miljard euro.

Fashion

Webshop Bergfreunde groeit tot 67 miljoen euro

Outdoorspecialist Bergfreunde zag de online verkopen in 2017 met zeventien miljoen groeien tot 67 miljoen euro.

Duitsland

Websuper Ocado verkoopt technologie aan derden

De Britse online super Ocado doet het goed, vooral met de verkoop van zijn Ocado Smart Platform aan derden.

Food

Online betaaldienst bepalend bij customer journey op marktplaatsen

Marktplaatsen zijn booming en de rol van betaaldiensten wordt daarbij steeds belangrijker. Zeker nu de strengere EU-wetgeving PSD2 van kracht is. Maar ook omdat de betaaldiensten moeten bijdragen aan een positieve user experience van de online shoppende consument.

E-commerce

RetailSonar opent Nederlandse vestiging

Het Belgische technologiebedrijf RetailSonar stelt zijn tools op het gebied van geomarketing nu ook beschikbaar voor de Nederlandse retailmarkt. Met behulp van locatieplanning modules kan berekend worden waar winkels of kantoren het beste geopend kunnen worden om de totale omzet te maximaliseren.

Retail

Start-ups storten zich op conversie: ‘Save Small, Dream Big’

Een dienst die je smaak leert kennen, een platform voor het bundelen en uitgeven van spaarpunten en een spaarpot voor gedroomde cadeaus, nogal wat starters die zich gisteren bij de Rabobank in Utrecht presenteerden tijdens de Class of 2018 van accelerator Startup Bootcamp houden zich vooral bezig met de vraag hoe je consumenten tot kopen kunt aanzetten.

Start-ups

Personal shopper voor kinderen Bundleboon wil naar Denemarken en Zweden

Bundleboon, het Nederlandse bedrijf dat online een passend kledingpakket samenstelt voor kinderen, wil volgend jaar uitbreiden naar Denemarken en Zweden. Dat vertelde het bedrijf gisteren tijdens Startup Bootcamp in Utrecht. Bundleboon draaide drie maanden mee in de ‘Class of 2018’.

Fashion

iZettle naar PayPal voor 2,2 miljard dollar

PayPal koopt voor 2,2 miljard dollar de Zweedse fabrikant van betaaloplossingen iZettle, ook wel de Square van Europa genoemd. iZettle […]

E-commerce

Groei MediaMarkt staat stil, enkel online positief

MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn boekten in het eerste kwartaal 2018 nagenoeg geen groei. De verkopen stegen met 0,3 procent tot 12 miljard euro. Enkel via internet stegen de verkopen, met 4,5 procent tot 639 miljoen.

Retail

Betalen vanuit de inbox: Microsoft en Stripe sluiten samenwerking

Microsoft zorgt als eerste bedrijf voor een integratie tussen het eigen e-mailprogramma en de digitale portemonnee. Daarmee neemt het zogezegd ‘frictie’ weg, gebruikers kunnen direct vanuit hun postvak-in een rekening betalen. Het is een kleine stap richting het winkelen vanuit de inbox.

Payment

Lufthansa sluit distributiedeal met Routehappy en Travix

De Lufthansa Groep heeft een meerjarenovereenkomst gesloten met Routehappy, een oplossing waarmee airlines beter kunnen laten zien wat hun product inhoudt. Deze rijke content moet een betere shoppingbeleving bieden aan consumenten.

Travel

Food maakt grootste groei door bij online bestedingen

De productcategorie Food/Nearfood heeft op het gebied van online bestedingen de grootste groei doorgemaakt in het eerste kwartaal van 2018. Dat blijkt uit de cijfers van de nieuwste Thuiswinkel Markt Monitor, die begin juni verschijnt.

Food

Munchery volgende slachtoffer op oververhitte maaltijdmarkt

De Amerikaanse maaltijdbezorger Munchery moet afslanken. Het bedrijf stopt met bezorgen in Los Angeles, New York en Seattle om zich te richten op zijn grootste markt San Francisco.

Food

Alibaba-concurrent Pinduoduo geeft social commerce nieuwe draai

Eén van China’s snelstgroeiende apps in e-commerce Pinduoduo heeft tijdens een investeringsronde een miljard dollar opgehaald. Hoewel het bedrijf volgens kenners een hele nieuwe draai geeft aan e-commerce is het hier nog betrekkelijk onbekend. Wat doet dit jonge bedrijf precies anders waardoor het directe concurrent Taobao kan aanvallen?

Start-ups