More stories

Premium

Online omzet in februari 17,5 procent hoger

De online omzet lag in februari 17,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat schrijft het CBS vanochtend.

Retail

Nick Lenten naar Google Shopping

De voormalig CTO van Coolblue en daarna Suitsupply Nick Lenten is deze maand aan de slag gegaan bij Google in Zwitserland. Daar is hij lead product manager bij Google Shopping, dat in Europa in een juridische en operationele stoelendans verkeert.

Search
Premium

Online omzet HEMA steeg 31 procent

De online omzet van HEMA is vorig jaar met 31 procent gestegen, maar het bedrijf noemt geen concrete cijfers. In elk geval droeg de omzet niet bij aan de winst. HEMA noteerde over heel 2017 een nettoverlies van 30,9 miljoen euro op een omzet van 1,2 miljard.

Retail

Transportmakelaar Quicargo haalt bijna 1 miljoen euro op

De Nederlandse startup Quicargo, een online platform dat lege vrachtwagens koppelt aan bedrijven die transport nodig hebben, heeft 900.000 euro opgehaald bij een groep van Duitse en Nederlands logistieke experts en angel investors. Hiermee wil het bedrijf de internationale markt op, met name België (regio Antwerpen-Gent) en Duitsland (Roergebied).

Logistics

Zeker half miljoen apps voor contactloos betalen gedownload

Er zijn zeker een half miljoen apps voor contactloos betalen gedownload. Dat blijkt uit cijfers van Betaalvereniging Nederland.

Payment

Booking: geen vliegtickets, wel transfers en particuliere accommodaties

Booking.com is voorzichtig aan het testen of klanten interesse hebben in vluchten maar ontbeert naar eigen zeggen de expertise om daar echt mee aan de slag te gaan. In plaats daarvan zijn de pijlen gericht op de services die klanten nodig hebben zodra ze op de reisbestemming zijn gearriveerd én op een aanbod dat kan concurreren met Airbnb. Een update.

Conversie

ABN: gouden toekomst voor stemgestuurd winkelen

ABN Amro gelooft heilig in stemgestuurd winkelen, dus met behulp van spraakhulpjes als Siri en Alexa. Dat stelt het economisch […]

Conversie

Rabo doet MyOrder van de hand

Ease2pay neemt alle activiteiten van betaalbedrijf MyOrder over van Rabobank. Dat hebben zowel Ease2Pay als Rabobank bevestigd aan Emerce.

Payment

Leen Bakker trekt omnichannelspecialist aan

Tibor Preiner wordt de nieuwe verkoopdirecteur van meubelverkoper Leen Bakker. Hij komt van Beter Bed, waar hij onder meer transformatie naar een omnichannel organisatie begeleidde. Hij rapporteert aan de nieuwe CEO Debbie Klein.

E-commerce

Marktplaats suggereert zelf prijs voor artikel

Marktplaats introduceert vandaag Prijsinformatie, een nieuwe dienst die het voor verkopers makkelijker maakt een vraagprijs van hun advertentie te bepalen.

E-commerce

ING: Amazon ontwricht supermarkt in Nederland niet

Mocht Amazon ooit plannen hebben om de Nederlandse boodschappenmarkt te betreden, dan maakt het weinig kans. De toetredingsdrempels zijn hier veel hoger dan bijvoorbeeld in de VS, zegt ING Economisch Bureau in de nieuwe themavisie supermarkten.

Food

‘Bol biedt beste winkelervaring’

IKEA en bol.com bieden de Nederlandse consument de beste winkelervaring. Dit blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2018 van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.515 ondervraagden.

Retail

China blijft grootste crossbordermarkt in Nederland

Nederlandse consumenten hebben voor 817 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2017. Dat is een forse groei ten opzichte van vorig jaar, toen het nog om 637 miljoen ging. Meest opmerkelijk: China is voor Nederland veruit de grootste cross-bordermarkt; 30 procent van alle crossborderbestedingen wordt uitgegeven via Chinese webwinkels.

E-commerce

Michiel Muller (Picnic): ‘De markt van online boodschappen breek je open op prijs en gemak’

Online een wasmachine kopen is inmiddels redelijk gangbaar, maar online dagelijkse boodschappen doen is nog altijd niet normaal. Elektronica, reizen, mode en boeken hebben een online aandeel van 10 tot 30 procent. Voor de dagelijkse boodschappen is dat slechts anderhalf procent. Daar wil Picnic verandering in gaan brengen. Door de boodschappen tegen de laagste prijs aan te bieden en bovendien gratis thuis te bezorgen. ‘Alle andere markten zijn opengebroken doordat de online variant goedkoper was of op z’n minst dezelfde prijs had als zelf naar de winkel gaan. Bij boodschappen is het tot nu toe duurder om het thuis te laten brengen en dus is markt nog niet echt opengebroken,’ Michiel Muller tegen Top Names.

Food

Picnic nu ook in Noord-Brabant

Online super Picnic breidt uit naar het zuiden van het land en begint in Tilburg en Breda. Half mei rijden de elektrische wagentjes voor het eerst uit om de boodschappen aan huis te bezorgen.

Food