More stories

Adriaan Mol (Mollie): ‘We groeien honderd procent per jaar’

Op zijn negentiende richtte hij betaalbedrijf Mollie op, naar eigen zeggen zit hij nog steeds in een rebelse periode. Als succesvolle ondernemer in verschillende bedrijven, investeerder en sinds kort ook vader vraagt Adriaan Mol zich ook wel eens af hoe hij alle ballen in de lucht houdt. ‘Ik zei altijd: ik wil geen burn-out voor mijn dertigste. Het zit er bij mij dus wel heel hard in om dat niet te laten gebeuren. Ik geniet ook ontzettend van het leven en ik zie hard werken niet als een issue eigenlijk,’ aldus Mol.

Payment
Premium

Klarna groeit 93 procent in Nederland

Achteraf betalen bij webwinkels wint aan populariteit gezien de enorme groei die Klarna (+93 procent) en Afterpay (+65%) vorig jaar doormaakten. iDEAL blijft ondanks dat zonder twijfel het populairst.

Payment

Colruyt lanceert dienst om boodschappen te doen voor anderen

De Belgische Colruyt Group lanceert Apporto, een platform dat het gemakkelijker maakt om boodschappen te doen voor anderen.

Food
Premium

Zalando opent Duitse cosmeticawinkel, Nederland volgt

Zalando heeft in Duitsland een nieuwe sectie toegevoegd aan zijn winkel: cosmetica. Nederland is binnenkort ook aan de beurt.

E-commerce

FedEx opent locaties in 500 Walmart winkels

Pakjesbezorger FedEx wil ophaalpunten in 500 Walmart winkels vestigen in de komende twee jaar. Klanten kunnen er ook terecht voor printen.

Logistics

Marktplaatsen: kans of bedreiging voor online fashion?

Het duurt nog een paar maanden, maar de eerste sprekers van Emerce Fashion zijn al bekend. Op donderdag 26 juni verzamelen ruim 300 fashion professionals en e-commerce experts zich in hartje Amsterdam.

Fashion

C&A lanceert nieuwe webshop voor elf EU-landen

Kledingconcern C&A wil in Europees e-commerce een rol van betekenis gaan spelen en rolt zijn webwinkel uit naar elf nieuwe landen, ook gebieden waar het geen fysieke winkels heeft.

Fashion

Rabobank stopt QR-reader in mobiele app

Het wordt kinderlijk eenvoudig gemaakt voor klanten van Rabobank om facturen, rekeningen en boetes te betalen via de app van de bank. Die heeft namelijk een QR-reader in de app verwerkt zodat betalen zo simpel wordt als het richten van de telefooncamera.

Payment

Nieuw online veilinghuis biedt ‘boter bij de vis’

Het deze maand gestarte Auctionista zegt het eerste onlineveilinghuis in Nederland te zijn dat direct uitbetaalt na het sluiten van de veiling.

E-commerce

Pinterest breidt advertentieprogramma uit

Pinterest heeft zijn Shopping Ads-programma flink uitgebreid. Niet alleen is het aantal deelnemende retailers gegroeid tot enkele honderden, het programma is dinsdag ook uitgerold naar Australië, Brazilië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het VK.

Conversie

Einde Nextail als zelfstandige organisatie in zicht

Een deel van de activiteiten van Nextail, de e-commerce poot van de Blokker Holding, wordt op korte termijn geïntegreerd met Blokker. Dat maakt de retailer vanochtend bekend. Volgend jaar wordt de zelfstandige organisatie opgeheven.

E-commerce

Belgische online omzet naar 10 miljard euro

De Belgische online omzet heeft met 10 miljard euro in 2017 een nieuw record behaald. Dat blijkt uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat de VZW BeCommerce jaarlijks laat uitvoeren door GfK.

E-commerce

VBO Makelaar verliest bodemprocedure tegen funda over transparante toegang

VBO Makelaar heeft de bodemprocedure die het eind 2012 heeft aangespannen tegen Funda om een gelijke en transparante toegang tot de woningsite onder non-discriminatoire voorwaarden te verkrijgen verloren.

E-commerce

HelloFresh neemt maaltijdbezorger Green Chef over

HelloFresh heeft voor een onbekend bedrag de Amerikaanse startup Green Chef overgenomen. Dat bedrijf levert organische maaltijden aan huis.

Food

Oprichter wupti.com start winkelformule in Utrecht

De Deense keten NORMAL, wat staat voor normale producten voor abnormale prijzen, gaat in Nederland de strijd aan met ‘belevingswinkel’ Action. Op 5 mei opent de eerste winkel zijn deuren in Hoog Catharijne. Maar net als Action mijdt NORMAL iedere vorm van e-commerce.

Retail