More stories

‘Banken moeten Rabo snel volgen met naam-nummercontrole’

De Rabobank waarschuwt sinds gisteren haar klanten als zij een verkeerde naam invullen bij een overschrijving naar een bankrekeningnummer. De Consumentenbond wil dat andere banken snel volgen.

E-commerce

Jumbo komt met voice-app boodschappenlijstje

Supermarktketen Jumbo gaat het nog makkelijker maken voor zijn klanten om een boodschappenlijstje samen te stellen. Ze hoeven enkel nog maar te praten tegen een nieuw onderdeel van de mobiele app. Deze ‘schrijft’ vanzelf mee en desgewenst kan het lijstje naar de webwinkel worden gestuurd.

E-commerce

Enhanced Ecommerce: de Fletcher Hotel Case

Onlinemarketeers hebben steeds meer behoefte aan informatie over de customer journey van hun klanten. Ook in een e-commerce-omgeving volstaat het simpelweg niet meer om enkel transacties te meten. Fletcher Hotels vroeg ons om meer inzicht in het oriëntatie- en boekingsproces van hun (potentiële) klanten. De oplossing: een sluitende Enhanced Ecommerce implementatie voor hun boekingsstraat. Omdat deze boekingsstraat niet 1 op 1 vergelijkbaar is met een standaard e-commerce-funnel was deze opdracht een mooie uitdaging en daarom zeker het delen waard.

Travel

Kledingconcern Suitable neemt Mydistrict over

Suitable heeft branchegenoot Mydistrict overgenomen. De kledingwebshop Mydistrict gaat geheel op in Suitable, dat al drie webshops exploiteert in Nederland, België en Duitsland naast veertig fysieke winkels in Nederland.

E-commerce

Nespresso, Audi en Siemens naar Emerce eRetail Europe

Nils Wollny (Audi), Bas Jansen (Google), Minttu Väisänen (Nespresso) en Molly Williams (Siemens) zijn enkele van de sprekers op Emerce eRetail Europe, op 4 oktober in Amsterdam. Dit invite only evenement van Emerce valt in Amsterdam eWeek.

E-commerce

Hudson’s Bay opent eerste Nederlandse filiaal, maar vergeet online niet

Hudson’s Bay opent vandaag zijn eerste Nederlandse filiaal op het Rokin in Amsterdam. Later deze week volgen Den Haag en Rotterdam. Er moeten uiteindelijk twintig warenhuizen komen, maar de retailer is online niet vergeten.

E-commerce

Dyson opent eerste beauty shop-in-shop in Nederland

Technologiebedrijf Dyson, vooral bekend van zijn geavanceerde stofzuigers, opent later deze maand zijn eerste beauty shop-in-shop in het Amsterdamse filiaal van warenhuis Hudson’s Bay. Nederland is het eerste Europese land waar Dyson permanent een fysieke winkel heeft op een Beauty-afdeling van een warenhuis.

E-commerce

Modeconcern Doniger Fashion Group vraagt surseance aan

Doniger Fashion Group, het moederbedrijf van de modemerken McGregor en Gaastra na de doorstart van vorig jaar, vraagt surseance aan. Dat geldt ook voor de websites.

E-commerce

Kookwinkelketen Cook & Serve start webwinkel

De Belgische kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webwinkel ingericht als aanvulling op zes fysieke vestigingen.

Food

DHL Parcel breidt Europees netwerk uit

DHL Parcel voegt vier nieuwe landen toe aan zijn Europese netwerk voor pakketbezorgingen van, voornamelijk, webwinkels.

E-commerce

2dehands.be: adverteren met slimme chatstickers

Tweedehands items in chats delen als linkende animatie. Volgens Belgische marktplaats 2dehands.be een manier om haar platform aantrekkelijker te maken. En jongeren aan zich te binden.

Conversie

Couverts in oktober ondergebracht bij IENS

Restaurantgids en reserveringswebsite IENS gaat dochter Couverts per 2 oktober 2017 onderbrengen bij iens.nl en de IENS app. IENS nam de reserveringswebsite Couverts vorig jaar over.

E-commerce

Waarom bedrijven Facebook Messenger inzetten voor klantcontact

De tijd dat je als bedrijf de klant richting een communicatiekanaal kunt sturen is voorbij. Je zult aanwezig moeten zijn waar de consument je verwacht te vinden. Voor veel bedrijven is dat Facebook Messenger.

E-commerce

Vertaalde supportpagina’s wijzen op komst Apple Pay (Cash)

Apple heeft eind augustus een supportpagina in het Nederlands geplaatst voor Apple Pay, al is die dienst in Nederland nog niet beschikbaar.

Payment

Internet multichannel met 25,5 procent gegroeid

In het tweede kwartaal nam de omzet van pure webwinkels met ruim 17 procent toe ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt het CBS. De internetomzet van zogenoemde multi-channelers groeide met 25,5 procent, de hoogst gemeten stijging sinds de meting drie jaar geleden werd opgezet.

Retail