More stories

SCOUPY lanceert via app schap- en storechecks

Met Barilla, Pedigree en Lipton als eerste opdrachtgevers, heeft het Nederlandse bedrijf Scoupy een nieuwe propositie gelanceerd, waarbij winkelschappen met behulp van de app gecheckt kunnen worden op de aanwezigheid, de correcte prijs en de presentatie van producten.

Retail

Twinkle100 breidt uit

In de komende editie van de Twinkle100, de jaarlijkse lijst van de grootste online retailers, worden geen 200 maar 250 online retailers gerangschikt. Zo ontstaat een nog beter beeld van waar de Nederlandse online productbestedingen terecht komen, schrijft hoofdredacteur Arjan van Oosterhout.

E-commerce

Winkelapp Amazon nu ook voor internationale markten

Amazon heeft een nieuwe versie van zijn winkelapp uitgebracht waarin ook ondersteuning voor internationale markten wordt geboden. Daarnaast is de app beschikbaar in het Braziliaans, Duits en Chinees.

E-commerce

Acquisitie het grootste probleem van webwinkeliers

Het vinden van nieuwe klanten en het behouden van terugkerende klanten behoort tot de grootste hoofdbrekens van webwinkeliers in Nederland, aldus een onderzoek door Sendcloud onder 1.172 ondernemers.

Online marketing

Waarom bij A/B-testen significantie zonder power zinloos is

Hoe vaak komt het voor dat je bij het runnen van een A/B-test na enkele koopcycli weer geen significant resultaat hebt gevonden? Dat is ook niet genoeg. Significantie is namelijk lang niet alles wat meespeelt in een A/B-test. Significantie zonder power is zinloos.

Conversie

 ‘Parkeren op Schiphol ook duur na online reservering’

Schiphol hanteert lagere tarieven voor wie online een parkeerplek reserveert, maar is daarmee nog altijd fors duurder dan Brussels Airport en Düsseldorf Airport. Dit blijkt uit onderzoek van reiswebsite Vliegveldinfo.nl.

Travel

Retailers zien omzetstijging door image recognition

Image recognition, innovatie koppelen aan authenticiteit en het mobiele kanaal vormen komend jaar de trends voor de retail. Tijdens NRF, de grootste retailbeurs ter wereld, luisterde Michiel Ebeling naar de koplopers in deze markt. Wat dacht je van een traditioneel Levi’s jack, powered by Google? 

Customer Experience

Idee voor duurzame bezorging van online boodschappen wint KPMG-prijs

Tatjana Mirosnicenko, studente aan de Rotterdam School of Management (RSM), heeft de jaarlijkse duurzaamheidsprijs van KPMG gewonnen. Zij krijgt de prijs voor de bijdrage die zij met haar onderzoek levert aan de manier waarop online gekochte, boodschappen op een duurzame manier bij de consument bezorgd kunnen worden.

Food

Sociaal e-commerceplatform KijkBijMij weer online

Het platform KijkBijMij, vorig jaar nog onderdeel van het inmiddels failliete Kijkshop, is vandaag weer live gegaan.

E-commerce

Robots en order management op Emerce Fulfillment & Logistics

Fizyr, DeliveryMatch, Stockon en Penske Logistics zijn enkele van de bedrijven die spreken op Emerce Fulfillment & Logistics, onderdeel van E-Commerce Live! 2018.

Logistics

Catawiki voor vierde maal verhuisd

Het online veilinghuis Catawiki is voor de vierde keer sinds de oprichting tien jaar geleden verhuisd. Sinds gisteren zit het bedrijf in het oude pand van de ABN AMRO-bank bij het station in Assen.

E-commerce

Nieuwe vormen cashbacks: verkiest trouwe klant direct geld boven sparen?

Slim marketingmiddel of een race naar de bodem? Cashback-acties komen steeds vaker voorbij. Populaire e-commercebedrijven maken ze structureel onderdeel van hun eigen spaarprogramma’s. Maar werkt het ook op lange termijn? Zorgt het deels terugbetalen van het aankoopbedrag voor loyaliteit?

Customer Loyalty

Het selecteren van een e-commerce platform

Past je huidige e-commerce platform in de digitale strategie van je bedrijf? En aan welke eisen moet een digital proof e-commerce platform voldoen? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het maken van een weloverwogen keuze. Ook bevat deze whitepaper een tweetal ervaringsverhalen van Sterrenhoudt en Hughes. In de case-studies wordt ingegaan op het implementatie-traject van het Shopware e-commerce platform.

E-commerce

‘9 tot 10 miljard dollar voor Ant Financial’

Ant Financial, de Alibaba-dochter achter betaaldienst Alipay, haalt naar verluidt binnenkort 9 tot 10 miljard dollar op tegen een waardering van 150 miljard.

Payment

Ketensamenwerking kan nog stukken beter

Verregaande vormen van ketensamenwerking vormen nog altijd een grote uitdaging. Sinds 2015 zijn interne bedrijfsprocessen beter op elkaar afgestemd, maar stagneert externe ketensamenwerking. Dat blijkt uit de Nationale Supply Chain Monitor 2017.

Fulfillment