Hornbach schroeft online investeringen op
Bouwmarkt Hornbach moet de online investeringen opschroeven om te kunnen concurreren met de grote e-commerceplatformen. In Duitsland, bijvoorbeeld, gaat de helft van de doe-het-zelvers al naar Amazon.
Bouwmarkt Hornbach moet de online investeringen opschroeven om te kunnen concurreren met de grote e-commerceplatformen. In Duitsland, bijvoorbeeld, gaat de helft van de doe-het-zelvers al naar Amazon.
Prijs is de belangrijkste P in de marketingmix geworden. En hoe kunnen retailers pricing data gebruiken om de ROI van marketingcampagnes verhogen?
Voor minder mobiele reizigers is het behoorlijk lastig om betrouwbare informatie te vinden over de toegankelijkheid van accommodaties. Willianne Bovens heeft daarom voor deze doelgroep het boekingsplatform WheelsB&B opgericht.
Amazon lanceert een nieuwe appwinkel met tools die verkopers moeten helpen bij de verwerking van orders.
Airbnb doet een bètatest met een Stories-functie in de app zoals we die al kennen van Snapchat, Instagram en sinds kort Google. Dit meldt TechCrunch.
Amazon Prime, één van ’s werelds succesvolste loyaliteitsprogramma’s, stelt trouwe klanten op de proef. Een prijsverhoging voor het lidmaatschap roept de vraag op of er ook een punt is waarop loyaliteit omslaat in afkeer.
Over-verpakken is volgens Thuiswinkel.org de grootste uitdaging van webwinkels die duurzaam willen ondernemen. De meeste bedrijven richten zich op het milieuvriendelijker maken van het transport zelf en vergeten te kijken naar de verpakkingen.
Siemens, Wavin Group, Innogy, KPN Wholesale en Intershop Communications zijn enkele van de bedrijven die zijn vertegenwoordigd op Emerce B2B Digital, het congres dat zoals gebruikelijk weer in Maarssen wordt gehouden.
De Europese Commissie wil dat het voor consumenten makkelijker wordt om online producten in andere Europese landen te kopen. Daarom is er een verordening vastgesteld om de tarieven van grensoverschrijdend pakketvervoer transparanter te maken voor consumenten en bedrijven. Deze verordening is deze week in werking getreden.
Nederlandse consumenten hebben in het vierde kwartaal van 2017 voor ongeveer 400 miljoen euro uitgegeven aan producten bij buitenlandse webwinkels gevestigd binnen de Europese Unie. Voor heel 2017 gaat het om een bedrag van 1,5 miljard euro. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.
Adobe maakte bekend Magento te willen overnemen. Met die overname wil Adobe Magento Commerce Cloud integreren met Adobe Experience Cloud en daarmee zijn clouddiensten uitbreiden. Hiermee creëren zij een wereldwijd platform voor zowel B2B- als B2C-klanten. Voor een bedrag van 1,68 miljard dollar zal dit de twee na grootste aankoop van Adobe zijn. Wat zegt e-commercespecialist Yannick Röling over deze overname?
PostNL heeft drie pakket- en briefautomaten in Amersfoort geplaatst. Tussen nu en eind juni volgen nog vijf pakket- en briefautomaten. Hiermee breidt de bezorger de proef met de automaat uit naar de provincie Utrecht.
Restaurantbeoordelingssite Yelp heeft namens zichzelf en een aantal andere partijen een nieuwe klacht ingediend tegen Google bij de Europese Commissie. Het verwijt luidt dat Google bij Local Search in Google Maps verwijzingen naar Yelp of TripAdvisor onderaan de pagina zet en eigen beoordelingen bovenaan.
Ahold Delhaize richt een Amerikaans digitaal lab op onder de noemer Peapod Digital Labs, naar de gelijknamige online bezorger.
Klarna heeft de Duitse start-up Shop.co overgenomen om zijn groeiplannen in de VS een impuls te geven.