Rabo doet MyOrder van de hand
Ease2pay neemt alle activiteiten van betaalbedrijf MyOrder over van Rabobank. Dat hebben zowel Ease2Pay als Rabobank bevestigd aan Emerce.
Ease2pay neemt alle activiteiten van betaalbedrijf MyOrder over van Rabobank. Dat hebben zowel Ease2Pay als Rabobank bevestigd aan Emerce.
Tibor Preiner wordt de nieuwe verkoopdirecteur van meubelverkoper Leen Bakker. Hij komt van Beter Bed, waar hij onder meer transformatie naar een omnichannel organisatie begeleidde. Hij rapporteert aan de nieuwe CEO Debbie Klein.
Marktplaats introduceert vandaag Prijsinformatie, een nieuwe dienst die het voor verkopers makkelijker maakt een vraagprijs van hun advertentie te bepalen.
Mocht Amazon ooit plannen hebben om de Nederlandse boodschappenmarkt te betreden, dan maakt het weinig kans. De toetredingsdrempels zijn hier veel hoger dan bijvoorbeeld in de VS, zegt ING Economisch Bureau in de nieuwe themavisie supermarkten.
IKEA en bol.com bieden de Nederlandse consument de beste winkelervaring. Dit blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2018 van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.515 ondervraagden.
Nederlandse consumenten hebben voor 817 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2017. Dat is een forse groei ten opzichte van vorig jaar, toen het nog om 637 miljoen ging. Meest opmerkelijk: China is voor Nederland veruit de grootste cross-bordermarkt; 30 procent van alle crossborderbestedingen wordt uitgegeven via Chinese webwinkels.
Online een wasmachine kopen is inmiddels redelijk gangbaar, maar online dagelijkse boodschappen doen is nog altijd niet normaal. Elektronica, reizen, mode en boeken hebben een online aandeel van 10 tot 30 procent. Voor de dagelijkse boodschappen is dat slechts anderhalf procent. Daar wil Picnic verandering in gaan brengen. Door de boodschappen tegen de laagste prijs aan te bieden en bovendien gratis thuis te bezorgen. ‘Alle andere markten zijn opengebroken doordat de online variant goedkoper was of op z’n minst dezelfde prijs had als zelf naar de winkel gaan. Bij boodschappen is het tot nu toe duurder om het thuis te laten brengen en dus is markt nog niet echt opengebroken,’ Michiel Muller tegen Top Names.
Online super Picnic breidt uit naar het zuiden van het land en begint in Tilburg en Breda. Half mei rijden de elektrische wagentjes voor het eerst uit om de boodschappen aan huis te bezorgen.
Politie en justitie hebben in Amsterdam een einde gemaakt aan online drugshandel via darknet. De opgepakte verdachten runden meerdere webshops waar allerhande harddrugs werden verkocht.
Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, heeft in het eerste kwartaal van 2018 23 procent meer orders verwerkt in Nederland dan vorig jaar om deze tijd. In alle markten samen bedroeg de groei 31 procent.
Bakker.com, de online tuinspecialist die in februari failliet werd verklaard, maakt een doorstart. Daarbij is een belangrijke rol weggelegd voor werknemers en leveranciers.
Woonwebwinkel Lil.nl van oud-programmamaker Rob Muntz blijkt door Thuiswinkel.org te zijn geschorst na een reeks van klachten. Muntz kwam maandag uitleg geven in het programma TROS Radar.
De retail-sector is dynamisch en voortdurend in beweging om te voldoen aan de veranderende behoeften van de moderne consument. Nu AI (Artificial Intelligence), virtual reality en gepersonaliseerde aanbevelingen onze dagelijkse levens steeds meer beïnvloeden, verwachten consumenten steeds meer van de winkelervaring. En dit zowel online als in de fysieke winkel. Dus waar moeten retailers op letten in 2018? Dit zijn de belangrijkste 5 technologietrends waarvan ik voorspel dat ze van grote invloed gaan zijn op de retailer van nu:
DHL Parcel gaat op bedrijventerrein De Wildeman in Zaltbommel een nieuw sorteercentrum voor pakketten bouwen. Vanuit dit sorteercentrum kunnen zowel binnenlandse zendingen als die van internationale webwinkels uit landen als Duitsland, de VS en China rechtstreeks kunnen worden afgevoerd naar 150 depots verspreid over Nederland.
Online shoppen voor een vliegtuigonderdeel of een melkmachine wordt steeds gewoner. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is: een lucratieve B2B-webshop neerzetten vergt visie, expertise, toewijding en een goede voorbereiding. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen?