More stories

PostNL aan de slag met blockchain voor supermarkt

PostNL wil de Nederlandse logistieke partner zijn voor INS Eosystem. Dat biedt een online marktplaats, gebaseerd op een blockchain, waar fabrikant direct aan de consument diens dagelijkse boodschappen kunnen verkopen.

Blockchain

Celstraf geëist voor verkoper malafide websites

Het Openbaar Ministerie eist een celstraf van 24 maanden (waarvan zes maanden voorwaardelijk) tegen een 21-jarige man uit Almere die verdacht wordt van het bouwen en verkopen van nep-websites. Ook moet hij 13.000 euro aan criminele winst terugbetalen.

E-commerce

Bedenker Amazon Prime stapt op

Greg Greeley, hoofd van Amazon Prime, gaat het bedrijf na achttien jaar verlaten, zo maakte hij deze week bekend op Linkedin.

Logistics

Nederlandse online omzet 22,5 miljard in 2017, maar groei vertraagt

De omzet van Nederlandse webwinkels bedroeg 22,5 miljard in 2017, een groei van zeker 13 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland, dat vanochtend is gepubliceerd.

E-commerce

Otrium krijgt Beste Starter Award

In de WesterUnie te Amsterdam zijn vandaag de eerste Shopping Awards 2018 uitgereikt. Otrium nam vanmiddag de Beste Starter Award in ontvangst. De online outlet voor modemerken bleef daarmee de webwinkels Beerwulf (speciaalbier) en Twickto (duurzaam constructiespeelgoed) voor.

E-commerce

Coolblue gaat tv’s bezorgen en installeren

Coolblue breidt zijn eigen blauwbussige bezorgdienst uit en gaat naast witgoed ook televisies bezorgen. En installeren. “Want het maakt klanten ongelofelijk blij en dan gaan ze meer bij ons bestellen”, vertelt directeur Pieter Zwart.

Logistics

Dille & Kamille: ‘Webwinkel hoeft niet leidend te zijn’

Vergeleken met de dertig winkels is de webshop van Dille & Kamille nu in omzet de grootste vestiging. En hoewel het belang van de online verkoop alleen maar zal groeien, realiseert het bedrijf zich ook dat de focus moet blijven liggen op de offline aanwezigheid. “Het klinkt als de omgekeerde wereld”, zegt marketing- en e-commercemanager Arnout Baas. “Maar veel van onze klanten kopen liever in de winkelstraat.”

Customer Experience

Meer transacties in modewebwinkels via smartphone dan desktop

Nederlandse consumenten rekenen bij modewebwinkels naar verhouding meer af met de smartphone dan met de desktop of tablet. Dat blijkt uit de benchmark van e-commerceburau ISM eCompany. Vooral in het vierde kwartaal is het aandeel van de smartphone verder toegenomen.

Payment
Premium

Coolblue groeit 38% naar 1,2 miljard euro omzet

“2017 was misschien wel het aller-allermooiste Coolblue-jaar ooit”, vertelt directeur Pieter Zwart bij de toelichting van zijn jaarcijfers. De omzet steeg met 38 procent tot 1,2 miljard en de nettowinst bleef stabiel op negen miljoen euro. Want de meeste verdiensten worden terug in het bedrijf geïnvesteerd.

E-commerce

Emerce Retail: ‘Alles een robot laten doen gaat niet renderen’

Wat kunnen robots betekenen in het distributiecentrum? Is het distributiecentrum daar wel klaar voor? Zijn de robots er wel klaar voor? Op deze vragen zal Heico Sandee op Emerce Retail (15 maart) antwoord geven aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden. Sandee, medeoprichter en managing director van Smart Robotics, heeft 18 jaar ervaring in de robotica. Van 2010 tot 2013 was Heico programmamanager robotica aan de Technische Universiteit Eindhoven, en platform manager van RoboNed, de voorloper van Holland Robotics.

Fulfillment

Elektronicaverkoper Reichelt Elektronik opent Nederlandse webwinkel

De gespecialiseerde Duitse elektronicaverkoper Reichelt Elektronik richt zich vanaf deze week ook op de Nederlandse markt met 90.000 producten.

E-commerce

Franse modehuis Givenchy betreedt Nederlandse online markt

Het Franse modehuis Givenchy betreedt met zijn webwinkel de Nederlandse markt. Ook consumenten in Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk kunnen de hele collectie online kopen.

Fashion

Fulfillmentbedrijf Active Ants verdubbelt zijn capaciteit

Het sterk geautomatiseerde e-fulfillmentbedrijf Active Ants uit Nieuwegein heeft zijn capaciteit verdubbeld. Het heeft deze week naar eigen zeggen de grootste Autostore van de Benelux in gebruik genomen.

E-commerce

Hunkemöller lanceert eerste click & buy modeshow

Hunkemöller heeft deze week haar eerste click & buy modeshow in het Afas live gehouden. Bijzonder was dat de producten op de pagina onder de livestream getoond werden en meteen besteld konden worden.

Fashion

Google verkoopt restaurantgids Zagat

Google verkoopt restaurantgids Zagat aan The Infatuation voor een onbekend bedrag. Nog geen zeven jaar geleden betaalde Google 151 miljoen […]

Food