More stories

Premium

Vijf procent sites overgestapt op Magento 2

Ongeveer vijf procent van de Magento-gebruikers is overgestapt op Magento 2 – de nieuwe uitgave van het e-commerceplatform. Dat vertelde CEO Mark Lavelle in een interview. Hij vertelde over de voortgang en toekomstige aandachtsgebieden.

Magento

Investering voor Forza Refurbished

Forza Refurbished, aanbieder van gereviseerde iPhones en andere Apple apparaten, haalt een niet nader gespecificeerde investering op bij de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM).

E-commerce

Vrijenhoek naar Sabre Midden-Oosten

Raymond Vrijenhoek is met ingang van 2 januari 2018 verantwoordelijk voor de activiteiten van Sabre in het Midden-Oosten. Vrijenhoek was hiervoor CEO van de Nederlandse online reisagent Otravo.

E-commerce

Woningplatform biedt meer inzicht in omgeving

Pararius, naar eigen zeggen de grootste huurwoningsite van Nederland, introduceert een nieuw woningplatform voor huur- en koopwoningen. Het bedrijf lanceert een Smart Map voor de sectie Koopwoningen, waarmee woningzoekenden veel meer te weten komen over voorzieningen in de buurt.

E-commerce
Premium

Online omzet in oktober 15 procent hoger

De online omzet lag in oktober bijna 15 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten ruim […]

E-commerce

Online autoverkoop: hoe digitaal moet de autodealer worden?

In 95% van de gevallen weet een autokoper precies wat hij wil als hij bij de dealer komt. Het verkooplandschap voor auto’s is de afgelopen tien jaar drastisch veranderd. Een bezoek aan de autodealer is tegenwoordig voornamelijk van transactionele aard, de oriëntatie vindt online plaats. De ontwikkelingen zorgden voor vele faillissementen in de automotive industrie maar leidden ook tot nieuwe technologische ontwikkelingen in de branche. De dealer moet aan de virtual reality. 

Strategy

Guldenactie Belevenissen.nl mislukt

Een actie van een webwinkel met beleveniscadeaus om te betalen met oude guldenbiljetten is geen succes geworden. Woordvoerder Ismael Kajouai van Belevenissen.nl vertelt aan het AD dat er voornamelijk waardeloze potten vol munten in plaats van briefjes werden aangeboden.

Payment

Hoe retailers groei realiseren met Dynamic Pricing

Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing  van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.

Retail

Picnic opent nieuw distributiecentrum in Diemen

Online supermarkt Picnic neemt in Diemen een nieuw distributiecentrum in gebruik en verdubbelt daarmee de capaciteit. De extra ruimte is volgens het bedrijf nodig om in meer Nederlandse steden de boodschappen gratis aan huis te kunnen bezorgen.

Fulfillment

Zeven aanhoudingen in onderzoek naar vuurwerksite

Een onderzoek naar de website vuurwerk-fanaten.net heeft maandag geleid tot de inbeslagname van ‘levensgevaarlijk vuurwerk’ en de aanhouding van zeven personen.

E-commerce

Nu ook app voor snelle bezorgdienst Albert Heijn

Albert Heijn introduceert naast de Rappie bezorgdienst nu ook de Rappie app. Met de app, die zowel voor gebruikers van iOS als Android verkrijgbaar is, moet men nog ‘rapper en flexibeler’ boodschappen kunnen doen.

E-commerce

Moonen Packaging lanceert doos op maat

Moonen Packaging lanceert tijdens de Webwinkel Vakdagen, eind januari in de Jaarbeurs Utrecht, een nieuw verpakkingsconcept: Box on Demand. Die moet een einde maken aan afval verspillende verpakkingsprocessen. Met Box on Demand kunnen op elk moment passende dozen gecreëerd worden.

Fulfillment

Technische groothandel Lasaulec start gratis leveringen

De technische groothandel Lasaulec.nu is in Heerenveen een proef gestart waarbij online bestellingen binnen een uur met een elektrische bestelbus worden geleverd.

B2B Digital

Hunkemöller bezorgt binnen twee uur

Lingeriespecialist Hunkemöller lanceert met de feestdagen een extra snelle bezorgdienst. Binnen twee uur zijn de uitgezochte Hunkemöller artikelen al aan huis bezorgd.

Logistics
Premium

Jaaromzet webwinkels Nederland naar 22 miljard euro

De Nederlandse consument geeft in 2017 voor circa 22 miljard euro uit aan de producten en diensten die hij online kocht. Het nu lopende vierde kwartaal zal goed zijn voor circa zeven miljard euro, mede geholpen door de nieuwe koopjesfestivals Black Friday en Single’s Day.

E-commerce