More stories

Reisshopper haakt snel af

Bij verzekeringen, luxe producten en de deeleconomie laten online consumenten vaak al na één slechte ervaring een merk vallen. Met onder meer retailers en telecom hebben zij echter een stuk meer geduld.

Travel

Maaltijdbezorger Blue Apron naar de beurs

De Amerikaanse maaltijdbezorger Blue Apron gaat naar de beurs. Dat bedrijf is nu nog voornamelijk actief in de grote steden, maar wil verder uitbreiden.

Food

Tweakers vergelijkt nu ook energie

Technologiesite Tweakers heeft een energievergelijker aan zijn Pricewatch aanbod toegevoegd. Net als bij producten kunnen gebruikers een uitgebreide reeks filters toepassen.

Conversie

Ethisch hacken: beter voorkomen dan genezen

Steeds meer bedrijven zetten ethische hackers in om hun security te testen. Het verschil tussen de good guys en de bad guys werd in het weekend van 13 mei wederom duidelijk. Toen trof de grootscheepse wereldwijde WannaCry-cyberaanval ziekenhuizen, telecom- en elektriciteitsbedrijven. Een 22-jarige ethische hacker wist de aanval tijdelijk te stoppen maar het virtuele vuur laaide weer op in de vorm van een tweede aanval. Deze wedloop tussen goed en slecht vindt continu plaats.

Security

Nederlandse startup lanceert fashion challenge app

Opnieuw is een Nederlandse mode-app gelanceerd die inzicht geeft in hoe anderen je persoonlijke stijl beoordelen. Favor is een concept van Appisode One en ontwikkeld door digitaal bureau iOnline.

Fashion

B2B Online: Digitaal is het nieuwe normaal

Royal FloraHolland, Deli XL, ABN Amro, Blinker en T-Mobile zijn enkele van de bedrijven die half juni te gast zijn op Emerce B2B Online in Maarssen, een dag vol tactics en learnings voor een succesvolle digital B2B strategie.

B2B Digital

Omzetaandeel online supermarkten naar 2,7 procent

Online boodschappen behaalden in het eerste kwartaal van 2017 een omzetaandeel van 2,7 procent binnen de totaalomzet van de Nederlandse supermarkten. Bijna een op de zeven huishoudens koopt online bij de supermarkt en geeft van zijn totale supermarktbestedingen 15 procent online uit. Dat blijkt uit gegevens van GfK.

Food

17 miljoen dollar voor AB Tasty

AB Tasty, naar eigen zeggen Europees marktleider in A/B testen, heeft 17 miljoen dollar ingezameld, grotendeels van Korelya Capital en Partech Ventures, met deelname van de vorige investeerders Xange Private Equity en Omnes Capital.

Conversie

Gedwongen vertrek voor oprichter Pets Deli

De internationaal werkende diervoedingswinkel Pets Deli moet op zoek naar een nieuwe CEO nu David Spanier de onderneming gedwongen moet verlaten. Hij verzweeg een verleden van frauduleus handelen.

Cross Border

WDP realiseert nieuw distributiecentrum voor DHL Parcel Amsterdam

WDP heeft op de vastgoedbeurs Provava een nieuw project voor DHL Parcel onthuld. DHL Parcel wil het bestaande WDP-pand in Amsterdam inruilen voor een zogeheten crossdockmagazijn aan de Kaapstadweg in Amsterdam.

Logistics

Active Ants wil fullfillment volledig automatiseren

E-fullfillmentbedrijf Active Ants uit Nieuwegein heeft nieuwe robots besteld om de drukke decembermaanden door te komen. Daarnaast is een volautomatische inpakmachine in gebruik genomen. Die kan duizend pakketjes per uur inpakken tegen dertig door mensenhanden.

Fulfillment

Amazon Prime Day vermoedelijk op 12 juli

Amazon houdt waarschijnlijk op 12 juli zijn derde Prime Day, zo vertellen bronnen aan de site DigitalCommerce360. Ruim 70 procent van de klanten gaan zeker kijken bij de koopjesdag van de online retailer, zo blijkt uit onderzoek van die site.

E-commerce

McDonalds voor online bezorging in Nederland samen met UberEATS

McDonald’s gaat voor de online bezorging in Nederland samenwerken met thuisbezorgketen UberEATS. Dat maakt het bedrijf donderdag bekend.

Food

Bol.com wil misschien zelf minder gaan verkopen

CEO Daniel Ropers sluit niet uit dat bol.com in de toekomst zelf minder gaat verkopen en meer ruimte laat aan partners. “We zoeken naar de juiste verhouding”, vertelde hij gisteren tijdens de uitreiking van de prijs voor de innovatiefste e-commerceprofessional van Nederland op E-Commerce Live!

E-commerce

E-Commerce Live: de foto’s

Picnic, Zalando, Google, Bol.com, Fonq, Coolblue en Bloomon, iedereen die wat te betekenen heeft in de e-commerce was gisteren present op Emerce E-Commerce Live in de Beurs van Berlage. Dit jaar voor het eerst met een Event-in-event eFulfillment & Logistics. Naast tal van lezingen kon je je aansluiten bij een van de vele ronde tafel gesprekken. De foto’s zijn van Peter Boer. Vandaag in de Beurs van Berlage Digital Marketing Live.

E-commerce