More stories

Zo structureer je shoppingcampagnes op basis van koopintentie

Voor adverteerders in de retail sector is het belang van adverteren in Shopping bekend. Shopping is groter dan tekstadvertenties en groeit onverstoorbaar door. Maar het opzetten van een goede Shopping campagne kan een uitdaging zijn. Dit is een 4 stappenplan om een goede Shopping campagne in te richten.

Customer Experience

Valse betaalapps kennen abonnementsmodel

De valse betaalapps waarmee oplichters nietsvermoedende Marktplaats-verkopers duperen blijken te worden verhuurd. Die conclusie trekt een ethische hacker in het programma Opgelicht.

Payment

Amazon: 5 miljard artikelen verstuurd via Prime in 2017

Niet minder dan 5 miljard artikelen zijn afgelopen jaar via Amazon Prime bezorgd. Het is voor het eerst dat de retailer dit soort cijfers openbaart.

Customer Loyalty

Betalen in 2018: de groeiende rol van de QR-code en PSD2

Komend jaar zal de kassa langzaam uit het straatbeeld verdwijnen. Dat verwacht Peter Kwakernaak van betaalbedrijf AcceptEasy. Hij kijkt vooruit en deelt zijn visie op het betalen en de rol van de QR-code.

Payment

Meer uitgaven aan apps tijdens kerst

Consumenten hebben met kerst zeker 196 miljoen dollar besteed aan apps of aan in-app aankopen. Dat blijkt uit cijfers van Sensor Tower.

Mobile

Jumbo verdubbelt online omzet

Jumbo meldt een ruime verdubbeling van het aantal bestellingen via Jumbo.com en de Jumbo app. Bijna 4 procent van de Nederlandse huishoudens wist Jumbo online te vinden in 2017.

Food

‘Meer acties tegen maaltijdbezorger Deliveroo’

Riders Union FNV gaat door met acties en stakingen onder bezorgers van Deliveroo als het bedrijf niet ingaat op hun eisen.

E-commerce

Forse omzetstijging online voor Coop

Coop heeft in online bestellingen een forse omzetstijging behaald. Dat maakte de supermarkt maandag bekend. Thuisbezorging is inmiddels vanuit alle Coop-filialen mogelijk, net als bij een groot aantal winkels van zelfstandig ondernemers.

Food

CEO Rakuten Europe: ‘Ons ecosysteem is onze troefkaart’

Bij e-commercegrootmachten denk je al snel aan bekende namen als Amazon en Alibaba. Terwijl het Japanse Rakuten ook niet onverdienstelijk aan de weg timmert. En zich langzaamaan profileert als een geduchte concurrent. “We worden de Europese Tencent”, aldus Toshihiko Otsuka (52), CEO Europe.

E-commerce

Trends in travel: Travelport, Sambasso en Amadeus over 2018

De manier waarop vliegtickets en reizen worden verkocht verandert in 2018, zowel vanuit de aanbodzijde als vanuit de consument. Hoe gaan Travelport, Sambasso en Amadeus daarop inspelen in het nieuwe jaar? En wat staat er nog meer op hun agenda?

Travel

Belgische Unie van Zelfstandige Ondernemers: ‘Teveel werk met pakjes’

De Belgische Unie van Zelfstandige Ondernemers waarschuwt dat buurtsupers en andere handelszaken het steeds drukker krijgen met de verwerking van pakketjes, terwijl er nauwelijks een redelijke vergoeding tegenoverstaat. Zo heeft Bpost de vergoeding zelfs met twintig procent verlaagd.

Logistics

Betalen in 2018: de doorbraak van mobiel afrekenen

Op het vlak van betalen gaat er gaat nogal wat veranderen. Welke concrete ontwikkelingen voorzien experts en welke hypes verwachten ze? Een aantal van hen blikt op Emerce vooruit: deze editie Viola de Bruijn, Business Development Manager Payments bij CM – het bedrijf dat eerder dit jaar nog Docdata Payments overnam van Ingram Micro.

Payment

Het Jaar van Amazon

Geen online retailer heeft het afgelopen jaar zulke grote stappen gezet als Amazon. Met als ultieme klapper de overname afgelopen zomer van de biologische super Whole Foods Market. De consequenties daarvan zijn nog nauwelijks echt doorgedrongen.

Food

Infographic: PostNL bezorgt 32,9 miljoen pakketten

PostNL heeft tijdens de afgelopen feestdagen 32,9 miljoen pakketten bezorgd in Nederland en België. Als je alle pakketjes achter elkaar zou leggen, dan zou het van Amsterdam tot Sydney reiken, zegt het bedrijf.

Logistics

Koen Droste (Polarsteps): ‘Voor, tijdens en na je reis: alles op één platform’

De travel tracking app Polarsteps begon in 2015 als een hobbyproject. Inmiddels is al 1,4 miljoen aan investeringsgeld opgehaald en telt de app 250.000 accounts met maandelijks 100.000 actieve gebruikers. Voor alle duidelijkheid: dat was een jaar daarvoor nog maar 20.000 per maand. “Tot op heden hebben we nog geen cent aan marketing uitgegeven. Gebruikers werven gebruikers en zeker internationaal groeit het steeds harder”, aldus oprichter Koen Droste tegen Top Names. Met Polarsteps kun je automatisch een reis vastleggen en delen met wie je maar wilt. Bovendien biedt de app de mogelijkheid om de reis achteraf in boekvorm te bestellen.

Travel