More stories

bol.com voor 41.000 euro opgelicht

bol.com is zeker een jaar lang opgelicht voor een bedrag van ruim 41.000 euro. Dat blijkt uit een vonnis van de rechtbank Den Haag.

E-commerce

Jumbo haalt achterstand op Albert Heijn online in

Jumbo heeft zijn online marktaandeel in een jaar tijd vergroot van 14 naar 22 procent. De afstand met Albert Heijn is daardoor flink ingelopen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van kennisplatform Supermarkt & Ruimte.

Food
Premium

Guapa E-commerce: ‘We verdubbelen in 2018’

Guapa, een bouwer van e-commerceplatformen uit Leek, streeft ernaar om de omzet dit jaar te verdubbelen naar drie miljoen euro.

Digital Agencies

Nieuw magazijn Amazon bij Nederlandse grens

E-commercereus Amazon staat op het punt zijn twaalfde distributiecentrum in Duitsland te openen. Ditmaal vlakbij de Nederlandse grens.

Logistics

Bouwsector voorop met B2B e-commerce

De bouwsector loopt voorop bij de implementatie van B2B e-commerce. Dat is de uitkomst van onderzoek van Sana Commerce onder 300 bedrijven wereldwijd. 84 procent van de bouwbedrijven geeft aan dat ze in de toekomst 100 procent online willen verkopen.

B2B Digital

Android Pay wordt Google Pay

Google gaat zijn mobiele betaaldienst voortaan Google Pay noemen. De naam wordt ook gebruikt voor de Google Wallet-app, evenals voor alle in-app en instore betalingen.

Digital Wallets
Premium

CEO Joost Wels verlaat fonQ, Michel Schaeffer interim

Een jaar nadat hij het roer overnam van collega-oprichter Patrick Kerssemakers geeft directeur Joost Wels het roer over. De voormalig marketingdirecteur van bol.com, Michel Schaeffer, neemt de honeurs waar tot een vaste opvolger is gevonden.

E-commerce

Omoda ruilt PostNL in voor DHL

Schoenenwinkel Omoda wisselt per vandaag van logistiek partner en verlaat PostNL voor de diensten van DHL, onderdeel van Deutsche Post DHL Group.

Logistics

Zo krijg je meer grip op je customer experience

Volgens recent onderzoek van Gartner is customer experience dé factor waar een hedendaags bedrijf op concurreert. Sterker nog, Gartner bepleit dat product en prijs hieraan inmiddels ondergeschikt zijn of gaan worden. Kortom, customer experience is hot. Maar als een optimale klantbeleving zo belangrijk is, hoe is het dan mogelijk dat bedrijven het in de ogen van consumenten niet goed doen? Onderzoek van IBM wijst uit dat bijna 70% van de bedrijven beweert een superieure online customer experience te bieden, terwijl slechts 37% van de consumenten zich daadwerkelijk begrepen voelt. Er is een kloof ontstaan tussen wat de consument ervaart en wat organisaties denken te leveren. Waar gaan bedrijven de fout in en hoe kunnen ze meer grip krijgen op de customer experience?

Customer Experience

Hans Anders benoemt directeur omnichannel

Bram Bruijns is de nieuwe directeur omnichannel bij Hans Anders. Hij komt van WE Fashion, waar hij de e-commerce aanstuurde. […]

Retail

Duitsland grijpt in tegen BTW-fraude op Amazon.de

De Duitse Belastingdienst heeft beslag gelegd op goederen van grote Chinese handelaren in depots van Amazon.de. Hun accounts zijn geblokkeerd omdat ze zich niet aan de regels houden die gelden bij import. De Duitsers willen BTW-fraude en grijze import tegen gaan.

Legal

Geruchtmakend boek over Trump nu al hit bij bol.com

Het geruchtmakende boek Fire and Fury over Donald Trump wordt ook in Nederland volop besteld. Op vrijdag had bol.com al 800 bestellingen binnen, meldt het bedrijf aan RTLZ.

E-commerce

Catawiki haalt oud-topper van Flipkart als CMO

Veilingsite Catawiki heeft Ravi Vora uit India aangesteld als Chief Marketing Officer de groei van het platform te versnellen.

Online marketing

Kruidvat met e-fulfillment naar Ede

Het moederbedrijf van Kruidvat, AS Watson, gaat het Kinzo distributiecentrum in Ede van iets meer dan 37.000 vierkante meter zeker tien jaar huren.

Fulfillment

Nieuwe app Voedingscentrum maakt etiketten lezen leuker

Het Voedingscentrum lanceert een gratis Kies Ik Gezond?-app. Daarmee kunnen consumenten producten scannen, zoeken en vergelijken.

Food