More stories

Opnieuw forse investering voor Deliveroo

Nog geen weken nadat een investering van 285 miljoen dollar werd aangekondigd, heeft maaltijdbezorger Deliveroo opnieuw 98 miljoen dollar opgehaald, dit keer bij T. Rowe Price Associates en Fidelity Management & Research Company.

E-commerce

Google vaagt prijsvergelijkers weg

Zo, die kopt er even lekker in. Toch is het niet ondenkbaar dat Google bekende prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl, Beslist.nl, Vergelijk.nl en al die andere (prijs)vergelijkingssites het leven nog wat zuurder gaat maken.

E-commerce platforms
Premium

Alibaba neemt belang in Chinese hypermarktketen

Alibaba Group betaalt 2,4 miljard euro voor een belang van 36 procent in Sun Art Retail Group, een Chinese exploitant van hypermarkten. De e-commercegigant wil de online en offline winkelervaring dichter bij elkaar brengen met technologie en data.

E-commerce platforms

BeShopping100 naar 4,2 miljard euro

Uit de laatste cijfers van BeShopping100 blijkt dat de omzet van de Top 100 van Belgische webwinkels in een jaar tijd is gestegen van 3,7 miljard tot 4,2 miljard euro, een stijging van 13,5 procent. Voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen groeien sterk.

E-commerce

UberEats versneld naar Gent

Sneller dan verwacht breidt Uber zijn bezorgingsdienst UberEats uit naar Gent. Koeriers brengen maaltijden uit 18 aangesloten restaurants aan huis, per fiets of scooter.

Food

Stakingen bij PostNL van de baan, nieuw overleg over CAO

De staking waarmee vakbond FNV dreigde bij pakketvervoerder PostNL, lijkt van de baan nu volgens de bond de vervoerder zijn ‘flukakkoord’ met werknemers heeft ingetrokken. In reactie op het FNV-ultimatum heeft PostNL de FNV uitgenodigd om alsnog over de CEO te onderhandelen.

Logistics

bol.com houdt actieweek vol korting

Inspelend op de uit Amerika overgevlogen Black Friday is het bij bol.com vanaf maandag een week lang koopjesweek.

Online marketing

Alibaba brengt kunstmatige intelligentie naar fysieke modewinkels

De Chinese techreus Alibaba experimenteert in dertien fysieke modewinkels met zijn zelfontwikkelde FashionAI. Deze technologie geeft de shopper in de paskamer, via projecties op de spiegel, kledingadviezen.

Customer Experience

Miljardenuitdaging: Hoe betreed je de Chinese markt?

China is een markt met bijna anderhalf miljard consumenten. die vorig jaar 750 miljard dollar online besteedden, in binnen- en buitenland. Ook de uitgaven van Chinezen in het buitenland groeien sterk. Zo’n gigantische markt wil iedereen wel op, natuurlijk. Alleen: de Chinese markt is bijzonder complex en kostbare misstappen zijn erg snel gemaakt. Wat zijn de valkuilen in logistiek en wet- en regelgeving, en hoe tackel je culturele verschillen?  

Cross Border

Coolblue nu al begonnen met ‘Blue Friday’

Coolblue pak vandaag al uit met Blue Friday met het oog op de verwachte drukte. Het Black Friday weekend wordt het weekend met de meeste pakketbestellingen ooit. ‘En daar is Nederland nog niet klaar voor’, zegt de retailer.

E-commerce

Amazon Prime wordt de ‘bonuskaart’ van Whole Foods

Amazon Prime wordt het officiële klantentrouwprogramma van de Amerikaanse supermarkt Whole Foods. In de aanloop naar Thanksgiving krijgen Prime-leden bijvoorbeeld extra korting op de kalkoen die ze er kopen.

Customer Loyalty

Ook detailhandel rekent op enorme drukte tijdens Black Friday

De detailhandel verwacht enorme drukte tijdens Black Friday. Detailhandel Nederland houdt serieus rekening met 7 procent extra omzet ten opzichte van vorig jaar.

Retail

Effectief met technologie in de winkel: Zet het aankoopproces centraal

Een overvloed aan technologieën doet haar intrede in de fysieke retail. Digitale displays, interactieve schermen, beacons, apps, virtual reality en augmented reality; allen beloven ze de retailer succes. Maar hoe bepaal je of deze technologische innovaties echt van toegevoegde waarde zijn? Het aankoopproces van de klant lijkt handvatten te bieden.

Customer Loyalty

’18 December drukste dag logistiek webwinkels’

Maandag 18 december zal voor webwinkels zeker drie keer drukker zijn dan normaal en daarmee de drukste dag van het jaar. Dat voorspelt digitaal logistiek dienstverlener SendCloud.

Logistics

PostNL heeft pakketstapelaar Shops United overgenomen

PostNL heeft begin november stilzwijgend Shops United (Cargo United) overgenomen. Shops United is een zogenoemde pakketstapelaar die voor duizenden webwinkels pakketverzending faciliteert. PostNL heeft de overname zojuist aan Emerce bevestigd.

Logistics