Amazon leidt onlineverkopen op Thanksgiving en Black Friday
Van alle onlineverkopen op Black Friday in de VS nam Amazon maar liefst 55 procent voor zijn rekening, zo blijkt uit gegevens van Hitwise. Op Thanksgiving bedroeg het aandeel 45 procent.
Van alle onlineverkopen op Black Friday in de VS nam Amazon maar liefst 55 procent voor zijn rekening, zo blijkt uit gegevens van Hitwise. Op Thanksgiving bedroeg het aandeel 45 procent.
De cijfers komen zoals gewoonlijk van Adobe, die zich baseert op omzetcijfers van de honderd grootste Amerikaanse webwinkels.
Wehkamp en diens logistiek partner DHL zijn afgelopen maanden gaan samenwerken met Fietskoeriers.nl en zijn daarmee nu actief in twaalf grote steden. De trappende bezorgers nemen de last mile voor hun rekening.
Het Belgische technologiebedrijf Bringme gaat samenwerken met de internationale liftenbouwer Schindler. Men wil elk wooncomplex en appartementsgebouw voorzien van een Bringme Box, waarmee behalve post ook pakjes kunnen worden afgeleverd.
Staatssecretaris Keijzer van Economische Zaken en Klimaat gaat vandaag op werkbezoek bij de twee grootste spelers op de Nederlandse postmarkt. De staatssecretaris bezoekt ‘s middags de thuisbasis van Sandd in Apeldoorn. ‘s Avonds is de bewindspersoon in Nieuwegein te gast bij één van de grootste sorteercentra van PostNL.
Ruim één op de drie sinterklaascadeaus wordt via het internet gekocht, een fractie meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van ING.
Accelerated Mobile Pages (AMP) worden de trend van 2018. Ze werden in februari 2016 door Google geïntroduceerd met als doel uitgevers te helpen met het verbeteren van de browse ervaring op mobiele apparaten. AMP zorgt namelijk voor een snellere laadtijd van rijke content zoals video’s, animaties en advertenties. Tevens zorgt AMP voor een betere plek in Google’s “top stories” box.
Amerikaanse online retailers hebben op Black Friday en tijdens Thanksgiving 7,9 miljard dollar omgezet, volgens cijfers van Adobe. Dat is 17,9 procent meer dan vorig jaar.
Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize, heeft geld gestopt in YouMeal, een app die klanten van restaurants informeert over de samenstelling van gerechten.
Officieel is Amazon al een tijdje actief in Nederland, maar eigenlijk zijn ze er nog niet. Wie nu op de website kijkt, ziet een beperkt assortiment van Kindles en e-books. Dat is al het geval sinds 2014. Voor de complete Amazon-ervaring word je doorverwezen naar Amazon.de, die in het Nederlands vertaald is. Nederlandse webshops moeten nu rekening houden met een dominanter Amazon.
Coolblue heeft vanochtend zijn grootste winkel geopend aan de Zuidas in Amsterdam. Half december gaat de overtreffende trap, anderhalf keer groter, open in Den Haag. Inclusief tribune-achtige setting voor live events.
Steeds vaker doen Nederlanders hun boodschappen online. In 2017 kocht meer dan een kwart levensmiddelen of cosmetica via internet, een jaar eerder was dat nog 19 procent. Kleding en sportartikelen worden echter nog altijd het vaakst online gekocht, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS-onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2017, dat vandaag is gepubliceerd.
PostNL heeft twee nieuwe distributiecentra geopend in Wommelgem en Namen in België. Elk jaar worden er in België meer pakketten verstuurd. PostNL bezorgde in België in de eerste negen maanden van dit jaar ruim 30 procent meer pakketten dan in dezelfde periode vorig jaar.
Afterpay organiseert vandaag met honderd webwinkels Green Thursday. De winkels bieden korting in combinatie met achteraf betalen. Alle aanbiedingen zijn beschikbaar vanaf de dag voor Black Friday.
ACM wil consumenten bewust maken van de risico’s van impulsaankopen via sociale media. De toezichthouder start daarom vandaag met de campagne ‘Bestel niet zomaar iets via social media. Check eerst wie er achter zit.’