Omzet Adyen naar 727 miljoen dollar
De Nederlandse betaalverwerker Adyen meldt een recordomzet voor het jaar 2016: die ging van 365 miljoen naar 727 miljoen dollar.
De Nederlandse betaalverwerker Adyen meldt een recordomzet voor het jaar 2016: die ging van 365 miljoen naar 727 miljoen dollar.
Overleven is geen strategie. Het is een manier om de volgende dag te halen, en dag erop. Voor veel online retailers is dit, ongewild, wel de dagelijkse praktijk. Dat maakt het moeilijk, maar niet onmogelijk, om een toekomstbestendige webshop op te bouwen. Voorwaarde is dat je het spel speelt volgens de nieuwe regels en jezelf de juiste vragen stelt om tot een strategie te komen, in plaats van in de overlevingsstand te gaan.
Bij de Consumentenbond komen nogal wat klachten binnen van consumenten die, na aankoop bij een gerenommeerde webwinkel, een aanbod krijgen voor korting op hun volgende aankoop. Het blijkt echter te gaan om een duur abonnement van een ander bedrijf.
Internet is grenzeloos, dus waarom zou je je met een webshop beperken tot de thuismarkt? Voor een goede prijs-kwaliteitverhouding en/of bijzondere producten zijn consumenten zeker bereid om internationaal te shoppen. Dit is een van de vier trends die de groei van cross-border e-commerce flink zal stimuleren.
Barcodes scannen in een etalage om online te bestellen. Bij Jumbo’s tijdelijke, virtuele supermarkt in Rotterdam kan het. Gimmick of serieuze kans?
Met de ontwikkeling van e-commerce is het aantal fulfilmentbedrijven snel toegenomen. Die bedrijven beseffen op zoek te moeten naar hun onderscheidend vermogen en dat innoveren nodig blijft. Drie daarvan werden recent tijdens een hackathon bijgestaan door studenten en experts met een achtergrond in IT en logistiek. Met welke vragen zitten de bedrijven zoal?
Amazon heeft een ietwat curieus betaalmiddel gelanceerd voor de Amerikaanse markt: Amazon Cash. Geen eigen valuta, maar een oplossing voor consumenten zonder bankkaart.
De Europese webwinkel met luxe modeartikelen Yoox Net-a-Porter gaat zijn markt- en techniekkennis aanwenden om Valentino.com op te frissen.
Consumenten verwachten dat retailers en merken te allen tijde en overal aan hun behoeften kunnen voldoen. Hoe creëer je een consistente en toch verrassende beleving voor je klanten op web, mobiel, social media en in de winkel?
Zalando doet in België een proef waarbij de bezorger naar de kopende klant toekomt, waar hij zich ook bevindt. De afleveroptie werkt met geolocatie en leest daarom, met diens toestemming, de GPS-positie van de klant uit
V&D maakt een doorstart als app onder de naam Frendz. Met behulp van tips van vrienden op Pinterest en Instagram kunnen consumenten hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.
Bezorgplatform Takeaway.com is naar eigen zeggen duidelijk aan de winnende hand in de grootste markt van continentaal Europa, Duitsland. Dat is in elk geval de boodschap van CEO Jitse Groen en CFO Brent Wissink in een gesprek met de beleggersvereniging VEB.
Het e-commerce bedrijf Flipkart uit India neemt de lokale activiteiten over van eBay. Tegelijkertijd investeren eBay, Microsoft en Tencent 1,4 miljard dollar in de onderneming.
Zeven jaar na de overname gooit Amazon de handdoek in de ring met BuyVip, de besloten winkelclub die Europa had moeten veroveren.
Intratuin opent deze zomer een nieuwe webwinkel, vertelde CEO Peter Paul Kleinbussink vorige week tijdens het evenement What’s Going on in Retailing?