JBC besteedt e-commerce uit aan Bleckmann
Kledingretailer JBC uit België gaat de afhandeling van de e-commerce activiteiten uitbesteden. Bleckmann is sinds begin oktober verantwoordelijk voor de afhandeling van de JBC orders online.
Kledingretailer JBC uit België gaat de afhandeling van de e-commerce activiteiten uitbesteden. Bleckmann is sinds begin oktober verantwoordelijk voor de afhandeling van de JBC orders online.
Nederlanders hechten drie keer meer waarde aan de kerstsfeer in de winkels dan in andere Europese landen. Dit blijkt uit het Europese onderzoek van Deloitte naar de decemberaankopen door consumenten.
Amazon lanceert de dienst Flex in Berlijn en begeeft zich daarmee op de koeriersmarkt met een Uber-achtig model.
Prijsvergelijkingssites zijn het afgelopen jaar belangrijker geworden bij de oriëntatie naar nieuwe energieleveranciers. Dat blijkt uit cijfers van toezichthouder ACM.
Het Amerikaanse Postmates gaat boodschappen aan huis bezorgen, vooralsnog eerst in Manhattan, San Francisco en Los Angeles.
De omzet van het beursgenoteerde JD.com, veruit de belangrijkste rivaal van Alibaba, is in het derde kwartaal met 39 procent gestegen naar omgerekend 12,6 miljard dollar. Dat was beter dan verwacht.
2dehands.be en 2ememain.be, beide onderdeel van eBay, maken het aanbod van nieuwe producten en diensten van professionele verkopers voortaan beter inzichtelijk voor de gebruiker. De nieuwe advertentiemogelijkheid Admarkt wordt in Nederland al enige tijd aangeboden op Marktplaats.
De online omzet lag in september ruim 23 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten bijna 19 procent meer om, zo blijkt uit cijfers van CBS.
Singles Day heeft voor Alibaba weer nieuwe records gebroken. Met 25,4 miljard dollar aan handelsomzet versloeg het bedrijf de meest optimistische voorspellingen. De omzet kwam ten opzichte van vorig jaar zelfs 39 procent hoger uit. Rivaal JD.com versloeg Alibaba’s record van vorig jaar: ruim 19 miljard dollar.
De politie heeft dit jaar 160 malafide webwinkels offline gehaald. Dat vertelde Gijs van der Linden van het Landelijk Meldpunt Internetoplichting vandaag in de radio-uitzending van Radar. Vorig jaar lag het aantal op 35.
Dat Black Friday (24 november) steeds populairder wordt in Nederland zal niemand zijn ontgaan, maar de cijfers voor e-commerce zijn alsnog behoorlijk indrukwekkend. Dit jaar wordt weer een groei van 40 procent verwacht voor Black Friday. Dit brengt het shopgedrag op 292 procent ten opzichte van normale dagen.
Bezorger UPS vestigt een nieuw sorteer- en distributiecentrum voor pakketten in de regio Eindhoven. Het gebouw, ter waarde van 130 miljoen euro, opent naar verwachting in het vierde kwartaal van 2018 en vervangt de huidige twee kleinere centra in Eindhoven.
De grote groei op het gebied van online verkopen is er bij Adidas van af en het e-commercekanaal heeft nog geen significante impact.
Een van de oprichters van HelloFresh Dan Treiman heeft samen met Joanna en David Parker een nieuwe gezonde maaltijddienst voor kinderen in het leven geroepen.
Google gaat in de toekomst via Search en Maps aangeven hoe druk het is in bepaalde restaurants. Ook voor winkels worden dergelijke gegevens vermeld.