More stories

Zeker 100 retailers betrokken bij nieuwe betaalapp OK

Zeker honderd grote retailers, waaronder Plus, AH en Jumbo, nemen in stilte deel aan een nieuwe betaaloplossing genaamd OK. Aandeelhouders zijn Reggeborgh van de familie Wessels en Ronald Prins van Fox-IT, meldt Distrifood. Binnen enkele weken wordt meer bekend gemaakt.

Payment

Flexibele distributie bespaart webwinkels tot 78 cent per order

Webwinkels doen mee aan een logistieke race naar de bodem. Het gaat er vooral om welke bedrijf het snelste of goedkoopste kan zijn. Terwijl dat voor de meeste klanten niet het belangrijkste is, zegt Roland Slegers van DeliveryMatch. Hij deed onderzoek naar het thema en publiceert binnenkort zijn uitgebreide verslag ‘Distributiebesturing webshops: van push naar pull’. Slegers rekent onder meer voor hoeveel webwinkels gemiddeld per order kunnen besparen.

Fulfillment

Online supermarkt Shobr gooit handdoek al

Nog voordat Shobr lang en breed zijn winkeldeuren open heeft en een promotiecampagne kon beginnen, gooit de Deense eigenaar de handdoek al in de ring.

Food

Ook Duitse vervoerders vrezen kerstdrukte e-commerce

Duitse pakketvervoerders zetten zich schrap voor de aanstaande kerstdrukte vanuit webwinkels. Het logistieke apparaat kraakt in zijn voegen. Sommigen nemen geen nieuwe klanten meer aan.

Logistics

‘VR-tour kan winkelbezoek stimuleren’

HvA-onderzoekers Anne Moes en Harry van Vliet denken dat een VR-tour kan helpen om het bezoek aan de fysieke winkel de stimuleren. Zij bedachten een dergelijke tour voor retailer America Today.

Retail

8 vragen – en antwoorden – over geofencing

Op locatie adverteren heeft met geofencing een nieuw momentum te pakken. Bedrijven kunnen via hun apps steeds gerichter targeten in hun fysieke omgeving, wat de deur open zet voor location based marketing en dataverzameling. Maar hoe begin je? En wat zijn de valkuilen?

Contentmarketing

Forse gevangenisstraffen geëist voor makers fake webshops

Het Openbaar Ministerie heeft vandaag in de Rechtbank Den Haag gevangenisstraffen geëist van 3 jaar en een half jaar voorwaardelijk tegen vier verdachten van het oprichten en houden van fake webshops. Het gaat om mannen uit Blaricum, Den Haag en Hengelo.

E-commerce

‘Helft Nederlanders wil zo snel mogelijk overal mobiel kunnen betalen’

Bijna de helft van de Nederlanders zou het liefst zo snel mogelijk overal met de mobiele telefoon willen kunnen betalen. Dat blijkt uit een onderzoek van het NUpanel onder 21.035 Nederlanders.

Payment

Groeiend verzet tegen commissieverhoging Thuisbezorgd

Horecaondernemers zijn in opstand gekomen tegen de commissieverhoging die Thuisbezorgd wil doorvoeren. Gesprekken tussen zo’n duizend ondernemers en de maaltijdbezorger zijn op niets uitgelopen.

Food

Mobiel tijdens Cyber Monday goed voor bijna 2 miljard dollar

Zeker 1,4 miljard dollar aan cadeaus zijn maandag tijdens Cyber Monday gekocht via smartphones. Via tablets gaat het om een bedrag van 600 miljoen dollar. Niet eerder was mobiel zo sterk vertegenwoordigd in de Amerikaanse online verkopen.

E-commerce

PostNL krijgt pakketjes niet weg

PostNL kampt met vertragingen. Door de enorme hoeveelheden pakketjes die tijdens Black Friday zijn besteld, worden 50.000 pakketjes met vertraging bezorgd. Dat bevestigt een woordvoerder tegenover RTL.

Logistics

FuturumShop: 1,1 miljoen euro omzet met Black Friday en Cyber Monday

De Nederlandse webshop FuturumShop voor wielrenners en mountainbikers heeft tijdens Black Friday en Cyber Monday een omzet van 1.1 miljoen euro gerealiseerd. De omzetstijging bedroeg ruim 350 procent ten opzichte van vorig jaar.

E-commerce

AH: Recordaantal online bestellingen verwacht

De verwachting is dat dit jaar zo’n 7,5 miljoen houdbare en verse producten bij klanten thuisbezorgd gaan worden door Albert Heijn. Voor het eerst bezorgt de retailer de boodschappen thuis op zondag 24 en 31 december. Mede hierdoor wordt een stijging van 35 procent online bestellingen verwacht in aanloop naar Kerst ten opzichte van vorig jaar.

Food

A-merken populair bij online boodschappen

Grote A-merken hebben overduidelijk de voorkeur van afnemers van online boodschappen, zo blijkt uit de onderzoekscijfers van IRI Nederland.

Food

Europa ’slechtste’ markt voor Delivery Hero

De grootste concurrent van Takeaway.com, Delivery Hero uit Duitsland, laat in Europa de laagste groeicijfers zien. Andere continenten doen het beter.

Food