More stories

BuyBay opent nieuw retourmagazijn in Wijchen

BuyBay heeft een nieuw magazijn in gebruik genomen in Wijchen om de steeds grotere stroom aan retourproducten te kunnen verwerken. Het magazijn beslaat ruim 10.000 vierkante meter en is volledig ingericht voor het ontvangen en opnieuw verkopen van retourproducten van grote webwinkels, merken en distributeurs.

E-commerce
Premium

Zwolle aast op koppositie e-commerce

De regio Zwolle heeft grote plannen. En wil met wehkamp als magneet in 2020 dé e-commerceregio van Nederland worden. Mede door een branchespecifiek onderwijsaanbod en vernieuwende samenwerkingsverbanden.

E-commerce

Amazon wil tweede hoofdkwartier bouwen

Amazon wil een tweede hoofdkwartier openen in Noord Amerika en steden en staten die het bedrijf tegemoet willen komen met bijvoorbeeld subsidies of belastingvoordelen kunnen zich melden.

E-commerce

Shoppen vanuit de inbox: techniek zorgt voor koop nu-knop in e-mail

Een knop nu-knop voor e-mailberichten was lange tijd een toekomstdroom. Maar met de nieuwste technieken kunnen marketeers steeds meer interactiemogelijkheden toevoegen aan hun berichten. Een startup heeft al een product ontwikkeld dat doet denken aan een ‘shop-in-mail’.

E-mailmarketing

Nieuwe vrijstellingsregeling rijbewijs elektrische bestelauto

Thuiswinkel.org is blij met het besluit van de Europese Commissie om elektrische voertuigen van 3500 kg en zwaarder ook met een B-rijbewijs te laten besturen.

E-commerce

AfterPay wil Europa veroveren

AfterPay, het Nederlandse bedrijf dat achteraf betalen mogelijk maakt, wil onder andere uitbreiden naar het buitenland. Onder de vleugels van het Duitse moederbedrijf Arvato wordt onder andere gewerkt aan de verovering van een aantal Europese landen, vertelt Floor Tuinstra tijdens eFashion 2017.

Payment

Parkeerapp Yellowbrick start proef met de betaaldienst Tikkie

Yellowbrick maakt mobiel parkeren naar eigen zeggen nog makkelijker door iDEAL betalingen te realiseren via WhatsApp, e-mail en Facebook Messenger met de betaaldienst Tikkie.

E-commerce

DHL Parcel zet StreetScooter in op Terschelling

DHL Parcel op Terschelling bezorgt voortaan 100 procent klimaatneutraal met de DHL StreetScooter, een elektrische bestelauto.

E-commerce

Nieuwe flagshipstore Game Mania zet beleving voorop

Gameretailer Game Mania heeft woensdag een flagshipstore geopend in de Antwerpse Kammenstraat. De opening valt samen met het 25-jarig bestaan van de Belgische retailer.

Retail
Premium

Eurail: ‘Het mooiste zou zijn als een klant zelf zijn treinpas kan opbouwen’

Een jaaromzet van bijna 100 miljoen euro, gevestigd in Utrecht en klanten afkomstig uit alle windstreken en toch geen household name. Treinpasverkoper Eurail was lang heel erg naar binnen gericht, vertelt directeur Brenda van Leeuwen. Daar komt sinds haar aantreden twee jaar geleden verandering in.

E-commerce

GfK: wat fashion retailers kunnen verwachten van generatie Z

Generatie Z staat op het punt om invloedrijke fashion shoppers te worden. Nu al beïnvloeden ze hun ouders, stelt Ine Polak van onderzoeksbureau GfK tijdens eFashion 2017.

Fashion

‘Banken moeten Rabo snel volgen met naam-nummercontrole’

De Rabobank waarschuwt sinds gisteren haar klanten als zij een verkeerde naam invullen bij een overschrijving naar een bankrekeningnummer. De Consumentenbond wil dat andere banken snel volgen.

E-commerce
Premium

Jumbo komt met voice-app boodschappenlijstje

Supermarktketen Jumbo gaat het nog makkelijker maken voor zijn klanten om een boodschappenlijstje samen te stellen. Ze hoeven enkel nog maar te praten tegen een nieuw onderdeel van de mobiele app. Deze ‘schrijft’ vanzelf mee en desgewenst kan het lijstje naar de webwinkel worden gestuurd.

E-commerce

Enhanced Ecommerce: de Fletcher Hotel Case

Onlinemarketeers hebben steeds meer behoefte aan informatie over de customer journey van hun klanten. Ook in een e-commerce-omgeving volstaat het simpelweg niet meer om enkel transacties te meten. Fletcher Hotels vroeg ons om meer inzicht in het oriëntatie- en boekingsproces van hun (potentiële) klanten. De oplossing: een sluitende Enhanced Ecommerce implementatie voor hun boekingsstraat. Omdat deze boekingsstraat niet 1 op 1 vergelijkbaar is met een standaard e-commerce-funnel was deze opdracht een mooie uitdaging en daarom zeker het delen waard.

Travel

Kledingconcern Suitable neemt Mydistrict over

Suitable heeft branchegenoot Mydistrict overgenomen. De kledingwebshop Mydistrict gaat geheel op in Suitable, dat al drie webshops exploiteert in Nederland, België en Duitsland naast veertig fysieke winkels in Nederland.

E-commerce