More stories

Infographic: winnaars en verliezers Black Friday

Het belangrijkste koopweekend van Amerikanen (en Britten) is weer aangebroken. Schattingen zijn dat dit jaar alleen al met Black Friday (gisteren) 7 miljard dollar meer wordt omgezet. Ook bestellen steeds meer Amerikanen online om de drukte in de winkels te mijden. Wie zijn de winnaars en verliezers van Black Friday?

E-commerce

Online omzet Black Friday boven de 3 miljard dollar

Vrijdag hebben Amerikaanse webwinkels meer dan 3 miljard dollar omzet gegenereerd, volgens ruwe schattingen van Adobe. 1 miljard kwam van mobiele apparaten.

E-commerce

Amazon wil Souq.com uit Dubai

Amazon.com voert verkennende gesprekken om online warenhuis Souq.com uit Dubai voor circa een miljard dollar te kunnen kopen.

Cross Border

Jan-Willem Roest (PayPal) over de enorme vlucht van mobiel betalen

Cash? We betalen binnenkort met onze telefoon! Via een app, met Near Field Communication (NFC), wordt deze betaalwijze een steeds bekender gegeven. Veiligheid speelt bij dit soort betalingen een erg grote rol. Jan-Willem Roest, General Manager PayPal BeNeLux: “De markt is momenteel enorm aan het veranderen. Waar PayPal ooit begonnen is in peer-to-peer betalingen op eBay, zijn we nu de betaalknop op elke website. Maar het kan veel meer worden in de toekomst.”

Digital Wallets

Jumbo bezorgt nu ook in Den Haag

Vanaf deze week kunnen klanten van Jumbo in Den Haag en omgeving hun boodschappen thuis laten bezorgen. Hiermee bezorgt de supermarktenketen vanaf honderd locaties in Nederland.

Food

Weer online records gebroken met Thanksgiving

Amerikaanse consumenten hebben van 1 tot 22 november, ondanks een korte pauze vanwege de verkiezingen, online al voor 25,59 miljard dollar aan cadeaus besteld. Op nagenoeg al die dagen ging de verkoop over de 1 miljard dollar heen. Vandaag wordt met Black Friday de volgende mijlpaal bereikt.

E-commerce

Airbnb gaat ook tripjes verzorgen

Airbnb breidt zijn portfolio uit en gaat naast lokaal tijdelijk verblijf ook lokale tripjes en ‘ervaringen’ aanbieden aan de gebruikers van de dienst.

Travel

Beddenfabrikant Auping opent eigen webwinkel

Beddenfabrikant Koninklijke Auping heeft haar eerste webwinkel geopend als onderdeel van een omnichannel e-commerce strategie.

Retail

Martijn Cornelissen chief digital officer bij leapp

Martijn Cornelissen is aangesteld als Chief Digital Officer bij retailer leapp. Cornelissen komt van Rituals, waar hij de afgelopen vier jaar de functie van Global E-Commerce Manager bekleedde.

Retail

Thuiswinkel.org wil van Consumentenbond duidelijkheid over bezorgkosten

Thuiswinkel.org heeft de Consumentenbond verzocht om data die zou moeten aantonen dat ruim een derde van de onderzochte webwinkels bij een retourzending de bezorgkosten niet altijd terugbetaalt. Volgens de bond werd op deze manier 12 miljoen euro aan bezorgkosten ingehouden.

Fulfillment

Axivate Capital investeert in hoteltechnologie

Investeerder Axivate neemt voor anderhalf miljoen euro een belang in techstarter Mews. Het bedrijf, dat van Tsjechië naar Amsterdam verhuisde, levert zogeheten propertymanagement-systemen voor digitalisering van hotels, hostels en Airbnb’s.

PIM

Wat hebben e-commercebedrijven aan Magento Analytics?

Magento heeft onlangs RJ Metrics overgeomen. De analyticssoftware van dit bedrijf wordt geïntegreerd in het e-commerceplatform en omgedoopt tot Magento Analytics. Wat hebben e-commercebedrijven hieraan?

Magento

Meer boodschappen en geneesmiddelen online verkocht

Nog altijd worden online vooral kleding, reizen en vakanties of kaartjes voor evenementen aangeschaft. Maar het zijn vooral de online aankopen van levensmiddelen en medicijnen die het hardst gestegen zijn. Vergeleken met 2012 zijn die aankopen meer dan verdubbeld, zegt CBS.

Food

Klarna redt betaalapp Cookies na faillissement

Het Zweedse betaalbedrijf Klarna redt de Duitse betaalapp Cookies na een faillissement. Het hele team van Cookies komt Klarna versterken, met uitzondering van een van de oprichters.

Digital Wallets

Spreadshirt: 95 miljoen euro omzet

E-commerce- en designplatform Spreadshirt, dat gepersonaliseerde t-shirts verkoopt, sluit dit jaar af met een omzet van rond de 95 miljoen euro.

Retail