More stories

Tommy Hilfiger publiceert Europese mobiele app

Tommy Hilfiger heeft in zeventien Europese landen een mobiele app uitgebracht met daarin shoppable Instagram-foto’s, onder meer van de voorjaarscollectie het modemerk met topmodel Gigi Hadid ontwikkelde.

Fashion

Google wil greep op retailsector vergroten

“Naarmate we hun voorraden en data beter begrijpen, kunnen we dat beter integreren in onze kernsystemen. Dat is de uitdaging voor de lange termijn.” Googlebaas Sundar Pichai laat er geen misverstand over bestaan: hij wil hofleverancier worden van de digitale kant van Retail.

Retail

Bebsy wil massatouroperator worden met maatwerk

Na twee jaar bouwen is het online reisboekingssysteem Bebsy sinds augustus vorig jaar live. De site gaat de concurrentie aan met de grote allround touroperators. Sleutelwoord daarbij is volgens medeoprichter Daan van Luipen technologie.

Travel

Body Shop neemt nieuw e-commerceplatform in gebruik

The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform in gebruik genomen, dat beter is afgestemd op mobiele apparaten. De keten wil binnen enkele jaren 20 procent van de totale omzet uit de onlineverkoop halen.

E-commerce platforms

Apple Pay mogelijk ook voor onderlinge betalingen

Apple zou overwegen om Apple Pay in te zetten voor onderlinge betalingen, vergelijkbaar met PayPals Venmo.

Digital Wallets

iDIN makkelijker te gebruiken door Magento-extensie

Magento-gebruikers kunnen nu de identificatieservice iDIN opnemen in hun webwinkel. Met deze service van de Nederlandse banken kunnen winkeleigenaren iemands identiteit verifiëren. Bijvoorbeeld om vast te stellen of iemand wel op het opgegeven adres woont of de leeftijd heeft die nodig is om een product te kopen.

Magento

‘Horeca is hoge tarieven Thuisbezorgd beu’

Horecapartijen zijn de hoge tarieven van maaltijdbemiddelaar Thuisbezorgd.nl beu. De commissie van 12 procent per bestelling is te hoog en wordt almaar hoger, klagen de uitbaters tegenover Trouw.

Food

Amazon verrast Wall Street met glanzende cijfers

Amazon verraste vanavond met zeer goede kwartaalcijfers die veel beter waren dan verwacht. De omzet ging naar 35,71 miljard dollar en alleen al de cloudtak AWS groeide 43 procent naar 3,66 miljard dollar, al heeft het onderdeel in het verleden hogere groeicijfers laten zien.

E-commerce

Flixbus: ‘We zijn geen busboer’

Drieënhalf miljoen Nederlanders hebben de afgelopen tweeënhalf jaar gebruikgemaakt van Flixbus, dat goedkope busverbindingen binnen Europa verkoopt. Reden om een kantoor in Amsterdam te openen en Jesper Vis per maart aan te stellen als directeur. “Tachtig procent van wat we doen draait om e-commerce.”

Travel

Betaalap Venmo van PayPal blijkt groot succes

PayPals app Venmo heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 6,8 miljard dollar aan transacties verwerkt, twee keer zoveel als vorig jaar. De app, die drie jaar terug werd overgenomen als onderdeel van de acquisitie van Braintree, blijkt een van de nieuwe pijlers onder PayPal te zijn.

Payment

Thuiswinkel.org tevreden over voorstel geoblocking-verordening

De leden van de IMCO (Interne markt en consumentenbescherming) Committee van het Europees Parlement hebben gisteren ingestemd met het conceptrapport van rapporteur Roza Thun over het voorstel voor een geoblocking-verordening. Branchevereniging Thuiswinkel.org kan zich vinden in de aanbevelingen.

Cross Border

Customer experience moet verantwoordelijkheid directie worden

Te veel bedrijven denken customer-centric te zijn zonder dat ze ooit een klant hebben gesproken. Over de klant nadenken is toch echt iets anders dan hem vragen naar zijn ervaringen. En dat maakt het verschil tussen een succesvol project en weggegooid geld.

Customer Experience

Gen Z: fan van fysieke winkel

De jongste generatie shoppers (18 tot 20 jaar) heeft volgens recent onderzoek heel andere wensen dan jongeren van enkele jaren ouder. Zo tonen zij een grotere interesse in gecureerde mode-abonnementen (73 procent) en automatische aanvuldiensten (71 procent), ook wel replenishment genaamd, denk aan Amazon Dash.

Retail

Gites.nl vernieuwt site en verdienmodel

Vakantiehuisjessite Gites.nl verandert zijn verdienmodel van een abonnementenstructuur naar commissiebasis. Verhuurders lijken de wijziging te waarderen, want ondernemer Marijn Bom ziet de grootste groei sinds jaren.

Travel

Instacart breidt Amerikaanse activiteiten uit

Boodschappenbezorger Instacart, die recentelijk nog 400 miljoen dollar financiering ophaalde, breidt zijn Amerikaanse activiteiten uit.

Food