More stories

Verlies Groupon neemt weer toe

Koopjessite Groupon wist zijn omzet in het vierde kwartaal te verhogen door de overname van rivaal LivingSocial. Het Amerikaanse bedrijf wil dit jaar echter weer winstgevend worden door in elf landen de activiteiten te staken.

E-commerce

Gevangenisstraffen geëist voor grootschalige online drugshandel

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft gisteren bij de rechtbank Noord-Holland gevangenisstraffen geëist tot acht jaar tegen drie mannen en een vrouw die terecht staan vanwege grootschalige online drugshandel op het dark web.

Legal

Vierde winkel voor The Little Green Bag

Webwinkel The Little Green Bag opent een nieuwe zaak aan de Steenweg 43 in Utrecht. Daar worden tassen, sieraden en accessoires aangeboden.

Fashion

ACM verlaagt boetes twee webwinkels

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de boetes voor twee webwinkels verlaagd. Dit is gebeurd nadat bezwaar was aangetekend tegen de boetebesluiten. De boetes bedroegen aanvankelijk 50.000 euro voor beide webwinkels.

Legal

Bedrijf achter Neckermann.com op ramkoers met Axivate Capital

Readen Holding Corporation, het bedrijf achter Neckermann.com, neemt juridische stappen tegen voormalig grootaandeelhouder Axivate Capital. Axivate Capital zou de overdracht van de intellectuele eigendommen van de webwinkel frustreren, schrijft Retailnews.

Retail

Facebook schuift met licentie steeds meer richting ‘betalen’

Beschikken alle banken straks over API’s dan kan het grote innoveren beginnen. Bedrijven kunnen dan digitale diensten koppelen aan de systemen van banken. Hoe waarschijnlijk is het dat ook Facebook zich met ‘betalen’ gaat bemoeien?

Payment

Geen faillissement voor iCentre, maar geruchten blijven

iCentre is niet failliet. Een woordvoerder van de curator van The Phone House meldde eerder vandaag per abuis aan de NOS dat ook deze winkelketen van Relevant Holdings in de problemen verkeert.

Retail

Nederland nu onderdeel internationaal bezorgnetwerk FlexDeliveryService

Pakketdienst GLS heeft de FlexDeliveryService verder uitgebreid. Ook België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Polen zijn nu met Nederland verbonden.

Cross Border

Phone House vraagt faillissement aan

Winkelketen Phone House heeft het faillissement aangevraagd voor het hoofdkantoor in Amersfoort, zeventig eigen winkels en enkele webwinkels zoals Typhone.nl. De toekomst van 806 werknemers is onzeker.

Retail

Crowdselling via social media. Sellify doet het

Zo’n twee miljard mensen maken maandelijks actief gebruik van Facebook. Ook Twitter, LinkedIn en Instagram zijn wereldwijd niet meer weg te denken. Het biedt nieuwe kansen, zoals voor het eerste crowdsellingplatform, Sellify van Lennert Pieters. Via social media trekt hij op effectieve wijze potentiële consumenten aan voor zakelijke klanten. “Sell, satisfy en amplify geven exact aan waar wij voor staan: influencermarketing in een nieuw jasje.”

Social

Gartner gelooft nog niet in rendement bezorgdrones

Gartner verwacht niet dat bezorgdrones de komende jaren enige rol van betekenis gaan spelen. Dat staat in een rapport over drones dat vooruitblikt naar het jaar 2020. Er zijn logistieke uitdagingen, maar er zijn ook volop twijfels over het rendement.

Logistics

‘Internetstrateeg Blokker ziek thuis’

Vernieuwings- en internetstrateeg Robert Bohemen van Blokker zou ‘ziek thuis’ zitten als gevolg van tegenvallende resultaten van de nieuwe strategie van de retailketen.

Retail

Startup laat consument jong gebruikte auto’s online kopen met iDEAL

Start-up Bynco claimt de eerste speler in Nederland te zijn die de verkoop van occasions geheel online mogelijk maakt. Via de site zijn tweedehands auto’s uit te zoeken, die meteen met iDEAL betaald kunnen worden.

E-commerce

JOSH V met passervice aan huis: ‘Logistiek moet je blijven innoveren’

Modemerk JOSH V komt met een passervice aan de deur. Samen met een aantal andere wijzigingen die het bedrijf doorvoert wil het daarmee de klantervaring verbeteren. Terwijl de klant haar kledingstukken past, wacht de pakketbezorger voor de deur. Een tijdelijk marketingmiddel of serieuze poging de customer experience naar een hoger plan te tillen?

Customer Experience
Premium

CBS: Online omzet december 2016 steeg 12 procent

Webwinkels en fysieke retailers met webshops hebben in december goede zaken gedaan. In de nieuwe cijfers van het CBS laten zijn een omzetstijging van 12 procent zien in de laatste maand van het jaar.

Retail