More stories

Bezorger DPD dreigt met vertrek uit Brabant

Bezorger DPD dreigt zijn vestiging in Zuidoost-Brabant, met honderden arbeidsplaatsen, te verplaatsen naar Venlo. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. De huidige vestiging aan de Tormentil in Best is te klein, maar een verhuizing naar een groter terrein in Oirschot wordt geblokkeerd.

E-commerce

‘Energiebedrijven uitgeknepen door vergelijkingsites’

Online vergelijkers zijn met de energiebedrijven verwikkeld in een ‘race to the bottom’. De energiebedrijven worden uitgeknepen, waardoor duurzaamheid het slachtoffer wordt. Dat stelt de Vereniging WISE, die 46 vergelijkingsites onder de loep nam.

E-commerce

Duitse supermarkt REWE wil Amazon voor zijn met online boodschappen

De tweede supermarkt van Duitsland REWE investeert flink in e-commerce. Het bedrijf hoeft er voorlopig zelfs geen geld aan te verdienen, zegt directeur Alain Caparros tegen Reuters.

E-commerce

Webwinkel en ophaalpunten Belgische Albert Heijn nu open

Albert Heijn is deze week in België begonnen met zijn webwinkel en afhaalpunten in Antwerpen, Lokeren en Gent. De website was al een maand live, maar bestellen kon nog niet.

E-commerce
Premium

ASOS groeit 20 procent, maar vooral in Engeland

Online kledingwinkel ASOS boekt in het eerste kwartaal een omzetgroei van dertig procent op thuismarkt Engeland en twaalf procent daarbuiten. Buitenlandse groei moet komen uit geplande prijsconcurrentie.

E-commerce

Betaaldienst Mollie naar België

Webwinkels krijgen er in België een nieuwe leverancier van betaaldiensten bij. Het Amsterdamse Mollie steekt met zijn API en supersnelle intekenproces de zuidgrens over.

E-commerce

Bol.com ontkent bouwplannen nieuw warehouse

Bol.com ontkent dat het plannen heeft om zelf een distributiecentrum te bouwen in Waalwijk. “We zijn wel, constant, in gesprek met de gemeente en Docdata over de toekomst”, aldus de woordvoerster.

E-commerce

Geen groei voor Spreadshirt

De omzet van webwinkel Spreadshirt in 2014 is gelijk aan die van 2013. Bijna de helft van de orders gaat naar Noord-Amerika.

E-commerce

Miinto opent site voor directe verkoop modemerken

Modewinkelplatform Miinto opent zijn site voor merken die hun kleding direct aan de eindconsument willen verkopen. Het gaat vooral op kleine maar populaire merken uit Scandinavië.

E-commerce

Creditcardbetaling goedkoper voor webwinkels

Winkeliers betalen binnenkort minder voor het verwerken van creditcardbetalingen aan banken en maatschappijen. Thuiswinkel.org pleitte samen met andere partijen voor verlaging en daarmee heeft het Europees Parlement deze week ingestemd.

E-commerce

Amazon start webshop voor exclusieve producten

Amazon is een nieuwe digitale marktplaats gestart onder de noemer Exclusives. Daar wordt een breed scala aan producten gepresenteerd die nog niet elders verkrijgbaar zijn.

E-commerce

Jet.com wordt de Action van het web

Amazon krijgt concurrentie van een nieuwe prijsvechter Jet.com die dit voorjaar live zal gaan. De online retailer wil prijzen variabel maken, afhankelijk van het gebruik van bankkaarten of creditcards, de beschikbaarheid in de buurt en de omvang van de order.

E-commerce

Google opent eigen winkel in Londen

Google wil zijn hardwareproducten blijkbaar toch wat dichter bij consumenten brengen. In Londen is de eerste eigen Google Shop geopend, weliswaar in een bestaande winkel, die van Currys PC World aan Tottenham Court Road, maar zelfs met een soort Genie Bar.

E-commerce

Samsung Nederland verwacht Samsung Pay niet op korte termijn

Samsung Nederland denkt niet dat het vorige week in Barcelona gepresenteerde Samsung Pay snel naar Nederland komt. Dat vertelden vertegenwoordigers van het bedrijf gisteren op de Samsung Experience Days 2015 in Zaandam.

E-commerce
Premium

77 procent van Nederlanders winkelt online

Elektronisch winkelen wordt steeds populairder. Tussen 2005 en 2014 steeg het percentage winkelende online gebruikers van 50 naar 77 procent. Online worden vooral reizen geboekt en kleding aangeschaft. Meer dan de helft van de e-shoppers heeft deze aankopen de afgelopen twaalf maanden gedaan, aldus het CBS.

E-commerce